Probe GT Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Står over alt at DOT3 skal på clutch og bremse systemetene men kom på butikkene og der var det bare DOT4, også fikk jeg vite at dem ikke er så gode venner de forskjellige typene.. men så hører jeg det omvente av flere veldig gode bilfolk at det spiller ingen rolle.. Noen som vet hva faktaen er bak dette, så være så snill og post svaret bak dette, så er det ute av alle sin verden, OG min damndamn Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 You can mix DOT 3, DOT 4, and DOT 5.1 fluids with each other without any problem. You cannot mix any of these non-SBBF fluids with DOT 5 SBBF. You have to completely flush the brake fluid if you change to DOT 5 fluid, because DOT 5 SBBF cannot be mixed with DOT 3 or DOT 4. But you can use DOT 5.1 non-SBBF without any problems. The main reason that Honda recommends DOT 3 or DOT 4 and not DOT 5.1 is because they don't want to chance the possibility of anyone trying to mix DOT 5 SBBF with non-SBBF. hmm, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro på... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Da hiver du på DOT4 Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten 3 Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Bruker ikke noe annet enn DOT4 på verkstedet vi. Har ikke hatt noe problemer med at det ikke kan blandes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Samme her, men på motorsykkler. Sålenge det står enten dot3 eller dot4 så helles det på dot4. Har bare dot4 tror jeg. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Har da vært og kjøpt NK bremseveske DOT4.. 79kr kokepunkter Tørt: 265 Vått: 165 Selvanntendelse: 320 flammepunkt: 154 namm :yak: Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg