Gå til innhold

Noe bilverksted som har peiling på motronic??

Ranger emnet

BurnPr00f

Anbefalte innlegg

-nei. har "reint system" uten noen original avlastningsventil, kun turboXS H-dumpventil rett før gasspjeldet, og den dumpen er så diger, at den akkurat såvidt dumper når trykket kommer over 0,5. Måtte bytte til skikkelig vakuum-slange for å få den til å dumpe :) hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trykktestet cooleren da?...de kan ofte være skyld i falskluft,spes ved trimming, kan jo evt bare fylle den med vann og se om det lekker noe sted

Har ny alu-intercooler... (Den gamle plast-driten var sprengt) Tviler på at den lekker. Lagde meg en sånn bypass-I/C-dings som jeg erstatta cooleren med, og den jaga like herlig da, såvidt jeg husker...

Takk for alle svar folkens, begynner å få noen ideer og ting & tang som jeg kan prøve... -Så var det å skaffe seg en varm garasje / verksted da :P

Skjønner egentlig ikke hvorfor plast-intercoolere fortsatt blir laget jeg, dem duger jo kun til å grille pølser på (plassere bål under og bruke som rist :D hehe)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jatta jatta jatta... -Starter den i minusgrader?

-ehm, kanskje, helst nei! babyhmm?

Noen som har noe å si? -Et sted må jeg begynne å feilsøke... Er det ikke en kaldstart-dyse et sted som skal ha +12V når bilen er kald? -Mulig denne har tatt kvelden..? anyone?

Jeg stod å kinna på starteren helt til batteriet blei flatt... Virker som om den starter akkurat med en gang, så går starteren bare og intet tegn til liv... Prøver jeg igjen, så er det tegn til liv, men så dør den og jeg kan kinne helt til batteriet blir flatt...

Tenkte på at akkurat i det jeg drar på starteren, så åpner klaffen på LMM seg og dysene åpner for litt bensin.. Klaffen lokker et lite sekund, som er nok til at dysene ikke åpner og da dør den, eller noe sånt..? Litt klønete forklart... -Tenker bare høyt... Godt mulig jeg tar feil her! Er det noen + grader så starter den med en gang!

Skal se på det på søndagen. I morra er det jobb, så damer & brennvin :D hehe (Standard lørdag når man ikke kjører)

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW: Tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å skifte chippen på søndagen, i samma slengen når jeg er i gang. Godt mulig at jeg ikke gjør det selv.. men det finner jeg ut av.

Har et spørsmål der: Er chippen til motronic'en lodda fast, eller ikke? Og åssen finner jeg ut hviken vei den skal stå i?

På forhånd takk!

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kan sette på trykkluft eller no' og finne fram flaska og spraye på.

update: har bytta chip tilbake til original-chippen... hjalp ikke noe.. fant ut at jeg hadde BSR-chip da :D neste skritt nå blir å finne den lille svarte boksen aka- tomgangs-boksen eller no... skal kikke på det snart...

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at når naf-veipatrulje feilsøker på innsprutsystemer kobler de rett og slett av en og en kontakt helt til den går sånn ca. for å finne ut hvilken komponent som er defekt. de fleste bokser har nemlig et reserveprogram så du skal få kjørt bilen på verksted selv om f.eks lmm er defekt. ikke sikkert motronic har et sånt system med lh har i hvertfall det!

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, kan sette på trykkluft eller no' og finne fram flaska og spraye på.

update: har bytta chip tilbake til original-chippen... hjalp ikke noe.. fant ut at jeg hadde BSR-chip da :D neste skritt nå blir å finne den lille svarte boksen aka- tomgangs-boksen eller no... skal kikke på det snart...

tviler på at dete r tomgangsmotoren din, for min er ikke kobla til, og eneste som skjer da er at bilen har litt lavere tomgang når motoren er varm og ikke går på tomgang når den er kald..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at når naf-veipatrulje feilsøker på innsprutsystemer kobler de rett og slett av en og en kontakt helt til den går sånn ca. for å finne ut hvilken komponent som er defekt. de fleste bokser har nemlig et reserveprogram så du skal få kjørt bilen på verksted selv om f.eks lmm er defekt. ikke sikkert motronic har et sånt system med lh har i hvertfall det!

ok, tviler på at motronic'en har noe nødprogram.. da går dne værtfall jævli bra på nødprogrammet, for når jeg gir gass, så oppfører dne seg helt normalt. er bare det at den jager på tomgang som er skikkelig plagsomt.

Har dratt ut noen kontakter, og når jeg tar ut kontakta til bryteren på gasspjeldet, så stabiliserer tomgangen seg på 3000rpm :(

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at dete r tomgangsmotoren din, for min er ikke kobla til, og eneste som skjer da er at bilen har litt lavere tomgang når motoren er varm og ikke går på tomgang når den er kald..

kjøpte en helt nye en fra volvo, og testa, da fant jeg ut at det ikke var den, derfor har jeg nå en til salgs...

Skal finne den lille sorte boksen som visstnok skal ha noe med tomgangen å gjøre. sitter et sted på venstre side av dash'en i 740'n...

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider