Gå til innhold

Trenger litt tips om Sierra 2.0 IS (Vinterbil)

Danna

Anbefalte innlegg

Skal se på en Sierra 2.0l i dag..Tror det er IS.

Noen som vet om det er mye tull med disse motorene ?

Bilen er en 89 modell med cosworth interiør. Virket hel og fin, og omtrent ikke rust i det hele tatt.

Må bytte speedometerwire, og deretter ettervise bilen på EU. Burde gå greit igjennom da, siden den ikke hadde noen andre feil.

Fyren sa vel at han skulle ha 8tusen for den..Mulig jeg får pruta litt :)

Hva tror dere om prisen ?

Hva må jeg se etter ellers ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det hørtes ganske så rimlig ut jeg.. interiøret er vel verdt noen lakser om det er bra skulle jeg tro :)

Og om det ikke er bra, så er det da fortsatt kjempegodt å sitte i :D

Løp og kjøp

Edit:

Sierra problemene jeg hadde med min var:

- Rust i dører, i bunn liksom

- Kanaler, bakerst

- Bremseskiver, rister da du bremser, vanlig sierra fenomen

- Og om det ikke er is, så er det ofte gasserproblemer

Men noe stort mer kan ikke jeg hjelpe med, får bare se over den, er den grei, hadde jeg kjøpt i allefall :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare dørtrekk og bakseter som er cosworth, men skal ha inn 2 bøttestoler :D

Er ørlitt rust på førerdør, men veldig lite..Så den under lyset fra en bensinstasjon, så skal se på den nå i dag mens det fortsatt er lyst..

Prøvekjørte den en tur, og den virka da bra i giring og bremser. Servo var det, noe som er digg :)

Og som sagt, bare speedometerwire som må skiftes for å eu-godkjenne, så da har man jo vinterbil i to år hvis man ikke vraker :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres grei ut den der, og du ser det hvis den bruker olje, det ryker når du starter den

Er det en 89mod så er det vel mest sansynlig en injection bil, men den har vel katalysator også... og da har den også EGR system (som bare er i veien)

Er det en slik motor (ohc med injection og kat) så er den bittelitt latere (105hk) enn en is (115hk) Er det d.o.h.c motor i den, så ikke kjøp den med den km stand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var egentlig veldig grei den. Meget bra teknisk stand.

Fikk den for 6500,- som jeg er ganske så fornøyd med. Kan ikke forvente all verden for den prisen heller, så må si meg fornøyd :)

Kjøpe speedometer-wire, og kjøpe ny reg.reim i dag(være på sikre siden).

Så blir det tatt ettervisning på den fort som f*** :)

Gleder meg til snøen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider