Gå til innhold

Herpes girkassen?

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

En venn av meg (ikke fra Norge) kjører en Evo VIII. Når han girer kommer det en høy "klunk" lyd, skjer det samme i en Yaris når han kjører fort. Noen sier at han girer feil. Hva skjer?

Har en video fra hans bil:

http://www.twa9ef.com/uploads/998e94e52f.zip

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg (ikke fra Norge) kjører en Evo VIII. Når han girer kommer det en høy "klunk" lyd, skjer det samme i en Yaris når han kjører fort. Noen sier at han girer feil. Hva skjer?

Har en video fra hans bil:

http://www.twa9ef.com/uploads/998e94e52f.zip

Prøver kanskje å knekke girstanga?

Kassene i f. eks en Yaris er ikke beregna på sånn giring, fortsetter han sånn blir det nok girkassehavari en dag. Han girer rett og slett for fort. Må ha værste racingkassa for at man skal kunne gire JÆVLIG fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt brutal med clutchen kanskje? Bare flytter foten til side, så den spretter ut samtidig som han river den i gir?

Samme greia i min bil, dersom man prøver noe slikt. Men der er det mest slakke som lager lyden :) 85 stk 324.000km gamle hestekrefter som river løs forhjulene når man skifter fort til 2.gir på tørr asfalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bumper du? Du har jo fått svaret, fyren girer jo som en idiot.

Bare lurte på om det var noen flere som hadde noe å si. Jeg takker iallfall for alle svar! Tusen takk!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har funnet ut av det. Det er ikke girkassen som lager lyden, men differensialen når man slipper clutchen etter ett gearshift. Alle JDM Evoene lager visst denne lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har funnet ut av det. Det er ikke girkassen som lager lyden, men differensialen når man slipper clutchen etter ett gearshift. Alle JDM Evoene lager visst denne lyden.

Uling og klakking i girkassen/drivverket er litt av gleden med å alacocaina evo ;)

Var utrolig mye klakking og bråk når jeg i stresset på ett streetlegal løp slapp clutchen på 6000. Hjulspinn med gateslicks på tørr asfalt får frem utrolig mange lyder i drivverket..

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider