saes Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Heisann. Nå har det seg sånn at jeg driver på å oppgraderer frontsettet mitt, det som kommer til å stå foran nå er : 2 stk pioneer ODR diskanter 2 stk Auditop 5.25" mellomtoner Jeg synes ikke mellomtonene holder nivået til diskantene, var derfor tenkt å bytte disse ut, men har ikke peiling med hva. Noen som har noen tips om mellomtoner som spiller HØYT, RENT og ikke koster skjorta ( og buksa ) Tips mottaes med takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Ta en telefon til Anders på autod.no eller Ketil i EMMA Norway, det er vel de to fremste i Norge på ODR, kan jo hende de har noe brukt liggende, hvis ikke vet de helt sikkert hva du kan parre disse diskantene opp med:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saes Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Kjøpte disse diskantene av Autod. Det må da være noen som vet om gode mellomtoner som er å få kjøpt i str. 5.25"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 mitt tips er focal 130KP elementene.. de har både godt trøkk og god lyd.. Ellers så er det mulig du er ute etter ENDA råere/kraftigere saker.. og da vil jeg anbefale 5W2 elementene (midbassene fra Utopia Be nr 5) 2 stk 130KP kommer nok på rundt 1300 kr tenker jeg.. 2 stk 5W2 blir vel rundt 3500 kr ellernoe slikt.. Et par "lure hoder" har sagt at det er mer bass i 130KP enn 5W2 faktisk.. men 5W2 er vel et bedre element uansett.. og ser BRA UT! Men nå kommer vel en bråte med folk og kaller disse gammeldagse og oppbrukte... (som vanlig) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Morel Elate 5 til 3390 er også vel verdt å vurdere vil jeg tro. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Tipper seas har noen elementer som passer inn her også- utover dette er vell begge overstående forslag verdt å ta med i betrakning,men ta en tlf/mail til Autod så kommer han sikkert opp med en brukbar løsning til deg Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 ja jøss! Tror både seas, focal, morel og "alle de andre" godproduktene vil bli meget bra! Men kan jo som det ble nevnt være en idè å høre med de som kjennte veldig godt til ODR'ene da! de vet vel hva som harmonerer bra! Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Lohelle: Focal er ikke direkte oppbrukt, men mange vil ha noe ikke alle andre har... :) Trådstarter: Jeg stemmer også for å høre med autod. Han har sånn ca veldig peiling, og har hørt mye. Lettere å komme med tips da! :) mvh Jan Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 ja, det er vel noe med det å ha noe ikke alle andre har.. DEN kan jeg forstå.. :) Er vel hovedargumentet MOT å kjøpe seg VW Passat det.. :) Folk VET at det er bra greier, men de møter seg selv i nesten hver eneste sving.. :) Men nå er vel ikke 5W2 (midbassene fra Utopia Be nr 5 ja..) akkurat noe ALLE ANDRE har da.. selv om det er Focal. Men det er ALLTID lurt å prate med de virkelig kan dette, og i tilfellet her (ODR) så var vel det autod ja! :) Blir nok konge! Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saes Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Har hørt litt med autod, han anbefalte seas så vidt jeg forsto Noen som har erfaring med ODR diskantene? prøvespilte litt med dem, og de spilte så utrolig rått i forhold til de gamle SPL diskantene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 matcher jo NESTEN nicket ditt da! hehe Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saes Skrevet November 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 matcher jo NESTEN nicket ditt da! hehe :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Jeg har bare SÅ lyst på komplett ODR-frontsett! :) En vakker dag. Når jeg bruker mindre penger på bilen enn anlegget! :D Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Jeg har bare SÅ lyst på komplett ODR-frontsett! :) En vakker dag. Når jeg bruker mindre penger på bilen enn anlegget! :D Hehe. du får hoste opp 30 store lapper da,så har du odr frontsett,men mangler fremdeles subber! tror du det er verd pengene? Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Jeg har 2 sett brukte ODR 6 1/2" liggende... Selger de for 1000,- per par. De kostet i sin tid 4995,- per par... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg