masada 626 Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Heisan har tenkt og bytte ut koaks settet fremme og montere kompsett i dørene,men vil gjerne ha et sett med mere en en 61/2" og diskant.finnes det sett med flere høytalere?eller er det ting dere komponere selv?hvordan blir det eventuellt med delefilter og slike ting? spmål 2: kan jeg kjøre dette komponent settet paralellt med dem koaksene jeg har? spmål 3: vil dempe dørene men hva skal jeg gjøre da?skal det bare settes opp "dempestoff" i mellom dørtrekk og døra,eller skal det inn i døra mot ytterplaten? plassen i døren til høytalere er ingen problem da jeg uansett må bygge om mvh grønning:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Noe slikt du tenker på her Skal du dempe skikkelig tar du og demper inni døra . Her finnes det flere typer dempematter og dempestoff . Mvh Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Du kan jo satse på ett 3-veis system med 8 eller 6 1/2" midbass, 5 1/4" eller 4" mellomtone og diskant. Det vil helt klart gjøre susen. Hertz, Focal, Morel, Dynaudio og mange flere har slikt. Viktigste er å reise til en butikk der du kan høre på litt forkjellig, ikke bare handle på nett etter utseende og spesifikasjoner:) Du skal dempe ytterplata med 1-2 lag dempematte og gjerne legge ett lag mellom dør og dørtrekk også. Dempematter kan du ikke overdrive, så bare å klistre på:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masada 626 Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 takk for hurtige svar,bor langt nord der der er langt i mella butikker som selger slikt.så og få høre før man kjøper er vanskelig.noen gode forslag? har en slik forsterker: http://www.boomboom.no/index.php?act=viewProd&productId=5 skal dempe så det holder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Spørs hvilken prisklasse du tenker på, her er noen varianter her Du kan jo kontakte forhandlerne direkte, vi får ikke selge varer på forumet . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Sjekk ut lydibil.no eller ta en telefon til Anders på Autod.no, disse gutta kan gi deg godpris på Focal eller Seas:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masada 626 Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 ok,takker skal høre litt rundt meg.tenker og bruke "sitteunderlagsplater"til og dempe litt med.kan det brukes? har en dier rull med dette så tenkte at kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg