bamj Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 hei fålken har en kompis som har funet sei en bil på autodb en volvo 240 sedan med en b230 k men han som selger den sier at i vonkrtet står det at det er 140 eller tet oppundre 140 hk i en b230 k det kan jeg ikke få til å stemme så vit jeg vet er å fine det bare b230 på 116 hk men i å med at det stå i vonkrtet så blir jeg usiker fines det flere utgaver av b230k da eller er det en feil i vognkortet ???? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=911196 der er anognsen legg mereke til at han opgjir at det er en b230k motor i det han skriver men vis manser på det han har opgjit i motorefekt så står det 140hk mærkelig det her !!!!!!!! Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Er den original så stemmer det enkelt og greit ikke. I vognkortet skal det også være oppgitt i KW, sikker på at han ikke har regnet feil? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 14, 2005 Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 Han har effektanlegg da... Regner med at han har åpent luftfilter også... lol Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bamj Skrevet November 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2005 nei det kan æ jo ikke vær siker på men skal nå seke det ut man skal vel gange antal kw med 1.36... før 85 kw * 1.36 = 15.6 eller let avrunet til 116 hk å det e det jeg mender det skal vær på en k motor men mulig jeg tar feil skal fine ut hvor menge kw det faktsisk står at det er i vonkrortet... Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bamj Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Han har effektanlegg da... Regner med at han har åpent luftfilter også... lol hehe nei så morsom vi hva nu .... :hammer e vel ikke lenge før vor gode ven PerryZaphire her byn å legg ut om sin store bra superkjape skropel eller opel som han da vel sir ... med såne superbra motora som hvara i 10 minuta .... Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 øh.... hva fikk deg til å tro at dette var rettet mot volvo som bil liksom? Du har vel kanskje ikke opplevd at folk mener de har 15hk ekstra pga ett luftfilter sikkert du :) dust. Det er lov til å være saklig, selv for slike som deg. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 øh.... hva fikk deg til å tro at dette var rettet mot volvo som bil liksom? Du har vel kanskje ikke opplevd at folk mener de har 15hk ekstra pga ett luftfilter sikkert du :) dust. Det er lov til å være saklig, selv for slike som deg. tenk deg om for faen før du åpner kjeften!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Skal jeg tenke meg om? hvorfor`? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 han har nok regnet med feil kW faktor ja..har selv vært borti noen som har regnet med at 1kW er 1.8(og noen desimaler) jeg tok 85x1.8, og det ble 153, så er kansje noe sånn han har trodd..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Skal jeg tenke meg om? hvorfor`? sjerp deg..du vet rimelig godt hva jeg mener (nei jeg tror ikke en får 15hk ekstra med å putte på åpent filter..selv om en i tilfeller faktiskt gjør det) så da trenger du ihvertfall ikke spille dum Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Hehe... tragisk... :) Kan du fremvise noe papirer på at man faktisk KAN oppnå 15hk økning på en sugemotor ved å slenge på ett åpent filter`? Kan du ikke seriøst si meg hvorfor jeg skulle tenke meg om? Jeg poengterte bare at det faktisk kunne være snakk om at fyren hvis annonse gjelder har montert på åpent filter og effektanlegg og ment han har 140hk pga det... slik mange tror og mener om slikt. Det var ingen slags form for angrep på din eller bamj's dyrebare volvoer... tvert imot.. kjører volvo selv, dog ikke 240 eller 740 men det står volvo i vognkortet i det minste. Jeg er vel kanskje en av de få menneskene som generellt elsker bil?... hadde Calibraen hett f.eks Lada Calibra eller BMW calibra så hadde jeg likt dem uansett. Merket for meg betyr lite så lenge jeg liker noe ved bilen. Det er vel kanskje dere som burde tenke dere litt om å lese innlegget slik det var å ikke se på det faktum at jeg har en prosjektbil også som tilfeldigvis er opel. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bamj Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 øh.... hva fikk deg til å tro at dette var rettet mot volvo som bil liksom? Du har vel kanskje ikke opplevd at folk mener de har 15hk ekstra pga ett luftfilter sikkert du :) dust. Det er lov til å være saklig, selv for slike som deg. ja vist er det låv å være saklig å det syns jeg da at jeg hvar... når du skiver LOL bak en sån komentar så få du det til å høres ut som om du gjør nar av volvo å sånt å må jo jeg dra en sån konklusjon Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hehe... hadde det stått love volvo eller volvo 4 life ellerno i signaturen min så hadde du aldri tenkt tanken på at jeg var slemming... garantert. Da hadde du skrevet noe som dette: "Haha ja blodtrimma med K&N og raka rør, nei jeg får prøve å ringe figuren å høre med han, så finner jeg det nok ut" Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 sjerp deg..du vet rimelig godt hva jeg mener(nei jeg tror ikke en får 15hk ekstra med å putte på åpent filter..selv om en i tilfeller faktiskt gjør det) så da trenger du ihvertfall ikke spille dum det vil jeg ha bevis på!! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 det vil jeg ha bevis på!! Er med i den klubben :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg