bamj Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 joda har foresten hørt folk si di har 15 hk ekstra pågrun av et luftfilter men min personlige mening er at det får du ikke på no vanlig sugemoror mulig på en turbo men ikke på no vanlig forgasermotor .... det har faktisk veldig lite efekt på forgasermotorer lit mer på insprøytning å enda lit til på turbo spesilet hvis det er økt ladetruk natulig vis Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Nettopp... anyway... ingen som gidder å ringe fyren å fiske litt opplysninger vel? Er litt intr i å vite hemmeligheten bak de 140hk'ene... :) Kan jo fortelle dere en annen litt morsom sak... volvoen til gammern ble trimmet til 372hk (100hk mere enn originalt) ved å bytte noe duppeditter i elektronikken... mulig? :) Kan nevnes at det er ett annerkjent og profft firma som har "trimmet" den... bilen går mye bedre enn da den var original men... virker litt spess å dra 100hk mere ut av en original motor bare ved å bytte noe elektronikk. Bilen er en 2001 S80 T6 Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bamj Skrevet November 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hehe... hadde det stått love volvo eller volvo 4 life ellerno i signaturen min så hadde du aldri tenkt tanken på at jeg var slemming... garantert. Da hadde du skrevet noe som dette: "Haha ja blodtrimma med K&N og raka rør, nei jeg får prøve å ringe figuren å høre med han, så finner jeg det nok ut" hehe mulig det men men Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 er ikke bra å være bilrasist vettu :) Du skal få lov til å hate opel alt du orker men ikke la det gå utover meg iallefall :damndamn Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Nå kjenner jeg ikke den aktuelle bilen eller har sett vognkortet, så den skal jeg ikke uttale meg om. Men å få innpå 140 hester ut av en B230K er jo ikke allverdens hokus pokus, da. Volvos trimsett til denne motoren besto i første rekke av en V-kam som økte effekten til 130 HK. Med en rett bestykket Weber DCD i tillegg skal ikke de 140 hestene være langt unna. Det originale luftfilteret og greinrøret/eksosanlegget holder godt til en moderat trimming som dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 tror nok eieren av denne bilen ville ha skrevet det i annonsen gitt... tror ikke du det? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 hah herregud.. men ja et åpent filter kan i _NOEN_ tilfeller gi 15hk, og noen tilfeller mer også, da mange biler hat trange luftveier, og i tilegg har mange biler en orntlig innstrupning i filterboksen, så å bare få vekk denne kan du tjene litt! jeg sier ikke at om du hiver på et bilXtra filter får du 15hk, men det er NOEN som gjør det! og vist du ikke tro meg på det, så anbefaler jeg deg å lese litt om trimming i stede for å rakke ned på folk bare fordi de har en liten "skavank" (trodde sriøst ikke folk her inne var så vonde! menmen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Vel jeg skal ikke avsløre min bakgrunn i luftfilter testing just yet :P Men i hvilke tilfeller snakker du om da? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 Er det ikke en større omega motor som det faktisk hjelper på? Mener det var de v6'a fra rundt 94+. Tilhører uansett av de sjeldne unntak. Edit: Da med komplett intake-kit, ikke bare filteret. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet November 15, 2005 Rapporter Share Skrevet November 15, 2005 det kan hende.. .men nevn 15hk og filterkit i samme slengen nesten hvor som helst å se hva du får tilbake hehe Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Driftingtube Skrevet Januar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2012 Nettopp... anyway... ingen som gidder å ringe fyren å fiske litt opplysninger vel?Er litt intr i å vite hemmeligheten bak de 140hk'ene... :) Kan jo fortelle dere en annen litt morsom sak... volvoen til gammern ble trimmet til 372hk (100hk mere enn originalt) ved å bytte noe duppeditter i elektronikken... mulig? :) Kan nevnes at det er ett annerkjent og profft firma som har "trimmet" den... bilen går mye bedre enn da den var original men... virker litt spess å dra 100hk mere ut av en original motor bare ved å bytte noe elektronikk. Bilen er en 2001 S80 T6 det er den nye volvo måten og trimme på, hadde noen fra volvo i kongsberg (spiten) eller hva dem het, på besøk på skolen. dem kobla pc'en til bilen og kunne progamerte mere hk. samme program dem brukte for å slette og finne feilkoder. det tok ikke lange tida. Siter http://www.DriftingTube.webs.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2012 Om det er en bil som er levert med volvo sitt trimsett orginalt, så kan det jo hende det står i vognkortet og eieren ikke har kjennskap til det... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg