Gå til innhold

Registerreim-havari

Ranger emnet


methano

Anbefalte innlegg

Om det ikke finns kvasse kammer å få kjøpt til bilen, finns det jo endel verksteder som sliper opp gamle kammer. Vet en kompis av meg gjorde det med noen Fiat kammer for noen år siden iallefall. Sendte begge til ett firma i Sverige han. Kostet ikke all verden heller. Mye billigere enn nye kammer iallefall.

Når jeg kjørte bilcross med boble først på 90 tallet, fikk vi også kjøpt både nye og slipte kammer til disse.

Porting av topp kan du vel få gjort på bilverksted eller hos ett tuningfirma.

Håper noen vet hvem som omsliper kammer da..

 

Det er et maskineringsverksted rett oppi høgget.. Kan høre med dem om å dreie en kam.

Jeg jobber på et bilverksted (delelageret), kan jeg porte toppen sjøl, eller bør jeg ikke?

Tenkte forresten å stake katalysatoren min, gutta på verkstedet sa at det lå gjemt mellom 5-10 hk der...

 

Er jeg på rett spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du får vel ingen ny garanti dersom den ikke bygges opp original? Eller skal du få en helt ny motor, og beholde den gamle selv? Når en del byttes får du ny reklamasjonstid, men den går vel åt skogen om du trimmer motoren.

 

Har forsåvidt ikke noe garantier igjen på motoren annet enn delereklamasjon..

Bilen er over 3år og gått over 100.000km..

Da er det på tide og trimme..

 

De bytter alt av deler i toppen, samt reg.reim, vannpumpe og alt av pakninger selvfølgelig..

 

Edit: Var heldig at denne garantien gikk igjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Men bare så du vet det, så har du ny reklamasjonstid på nye deler som settes inn. Men trim ivei :) Du får holde oss oppdatert, evt. starte en prosjekttråd dersom moderatorene synes modifikasjonene er store nok. Har blitt nye restriksjoner i projekt-forumet.

 

Da får jeg reklamere på delene som settes inn, og få mekanikerene til å overse modifikasjonene... :)

 

Fått med meg at det er blitt nye restriksjoner :( ..

Men allikevel, bilder er tatt av haugen av deler, samt et lite videoklipp som viser at man kan stikke en penn inn i en ventil som er "lukket"

Blir nok en liten prosjekttråd her etterhvert ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke uten egen bil!!

Fy fafo.. Er ikke mye greit...

Har måtte veksle mellom Golf 1 Cab (uten varmeapparat) og en Golf 3 (uten varmeapparat) på vei til jobb tidlig om morgenen... Savner faktisk den lille loppa mi (for den har varmeapparat og varme i setene..)

 

Etter hva gutta på jobben sier, så er det visst ikke så greit å bare få lagd en kam.. Så sløyfer vel den ideen..

Kanskje noe chiptrimming (om det fins til min)...

 

Katten stakes på torsdag (for da er det verkstedsdag for de ansatte).

De har sagt at det ligger mellom 10-15hk gjemt inni den..

 

Juger de?!?

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke uten egen bil!!

Fy fafo.. Er ikke mye greit...

Har måtte veksle mellom Golf 1 Cab (uten varmeapparat) og en Golf 3 (uten varmeapparat) på vei til jobb tidlig om morgenen... Savner faktisk den lille loppa mi (for den har varmeapparat og varme i setene..)

 

Etter hva gutta på jobben sier, så er det visst ikke så greit å bare få lagd en kam.. Så sløyfer vel den ideen..

Kanskje noe chiptrimming (om det fins til min)...

 

Katten stakes på torsdag (for da er det verkstedsdag for de ansatte).

De har sagt at det ligger mellom 10-15hk gjemt inni den..

 

Juger de?!?

Noen som vet?

Er nok ikke mye hester å hente ved å fjerne den katten. Er såpass ny bil, er bare på gamle biler det er no særlig å hente der. Hvorfor skal du trimme den lille knusle motoren så fælt da? med chip og kvasskam og greier. Du åpnår maks 100hk uansett, hvis du ikke har tenkt til å turbolade og kompsenke og ordne? Koster veldig mye mer enn det smaker;) ikke for å være frekk og disse kjærra di altså:) bare råder deg til å drite i det her, og heller få deg en annen bil/motor som har litt mer som utgangspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke mye hester å hente ved å fjerne den katten. Er såpass ny bil, er bare på gamle biler det er no særlig å hente der. Hvorfor skal du trimme den lille knusle motoren så fælt da? med chip og kvasskam og greier. Du åpnår maks 100hk uansett, hvis du ikke har tenkt til å turbolade og kompsenke og ordne? Koster veldig mye mer enn det smaker;) ikke for å være frekk og disse kjærra di altså:) bare råder deg til å drite i det her, og heller få deg en annen bil/motor som har litt mer som utgangspunkt

 

Tja, inspirasjonen er egentlig noe jeg har tenkt på ei stund nå..

 

Omtrent kl.0700 om morgenen kommer ferga fra danmark inn i havnen i Kristiansand.

Hver morgen tusler det ut tyskregistrerte bobiler og folkevogner som på død og liv må bruke begge kjørefelt og kjøre minst 20km/t u. fartsgrensa på E39 for å være helt sikre på å ikke miste et sekund av vår vakre natur!

Disse havner jeg bak hver dag!

Etter ca. 20min "raukjøring" kommer vi til en bakke som heter Trybakken.

Denne er et yndet punkt for forbikjøring av vogntog og turister..

Jeg må gire ned i 3dje for å komme opp for å ikke dabbe av..

 

Det er et uansett et lavbudsjettsprosjekt..

Bilen veier ikke mer en ca. 850kg. så om jeg får bare 80-90hk ut av den, hjelper jo det ganske heftig i forhold til det jeg har nå..

 

Er jo en kjempegrei liten bil, går billig som bare det; noe som for meg er viktig siden jeg pendler og er bare lærling...

 

Jeg har vel en sykdom som går ut på at ingenting jeg har eller eier kan beholdes originalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, inspirasjonen er egentlig noe jeg har tenkt på ei stund nå..

 

Omtrent kl.0700 om morgenen kommer ferga fra danmark inn i havnen i Kristiansand.

Hver morgen tusler det ut tyskregistrerte bobiler og folkevogner som på død og liv må bruke begge kjørefelt og kjøre minst 20km/t u. fartsgrensa på E39 for å være helt sikre på å ikke miste et sekund av vår vakre natur!

Disse havner jeg bak hver dag!

Etter ca. 20min "raukjøring" kommer vi til en bakke som heter Trybakken.

Denne er et yndet punkt for forbikjøring av vogntog og turister..

Jeg må gire ned i 3dje for å komme opp for å ikke dabbe av..

 

Det er et uansett et lavbudsjettsprosjekt..

Bilen veier ikke mer en ca. 850kg. så om jeg får bare 80-90hk ut av den, hjelper jo det ganske heftig i forhold til det jeg har nå..

 

Er jo en kjempegrei liten bil, går billig som bare det; noe som for meg er viktig siden jeg pendler og er bare lærling...

 

Jeg har vel en sykdom som går ut på at ingenting jeg har eller eier kan beholdes originalt..

Vekta var veldig veldig kurrant:D Ta ut motoren og kompsenk, så turbo:) Må gå bra da ass! Bare synd det trekker i feil ende:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår