Gå til innhold

Forsterker til basselement hvilken?

Ranger emnet

rampi

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle være litt hemmelighetsfull ang. dette gullfunnet, men jeg lar dere ta del i herligheten likevel! :) Jeg har flere bilder av innsiden - men på mobilen. Nå er den montert i bilen, og gidder ikke skru den ut for å ta bilder til dere! :P Tekst kan dere få, da...

Strømforsyningen er bra dimensjonert etter min mening, med kraftige spoler. Litt lite kondensatorer (som jo kjennetegner billigere forsterkere), men ser ut til at det holder til oppgitte mål - dog på bekostning av dynamikken. Den virker litt treg, men jeg har ikke prøvd den på noen høyttalere av god klasse enda... Effektmessig, så tror jeg ikke den er så langt unna spesifikasjonene!

Den er enkelt konstruert. Grovt forklart består den av to X-1500'er, med små endringer for å redusere størrelsen litt (!). Det er to kretskort, med hver sin effektdel og strømforsyning. Forskjellen er altså at det ene har inngangstrinn ("forforsterker") og det andre har høyttalerutganger osv. Effektdelene er forbundet med kabler (20mm^2 eller noe).

Forsterkeren er altså ikke en ekte monoblokk, da den faktisk er en tokanals, brokoblingsbar forsterker på 2 x 1500W RMS @ 1 ohm (ihht spec, altså).

Men likefullt, den er SPREK. Så mye guffe for prisen, har jeg aldri hørt! :D

Om (når?) denne tar kvelden, så tar jeg det ikke så tungt (siden den er så billig) men frem til det - noe annet enn denne putter jeg ikke på mine woofere før det hvertfall. Denne drar alt, og gir krevende elementer det de trenger! :)

Og om den tar kvelden, kan jeg henge den på veggen til minne om en svunnen tid (selv om naboene lurer på hva pokker en 84cm lang panelovn ved navn SoundANUS gjør på veggen min)! :D

For øvrig tror jeg ikke Komplett har vekt, da forsterkeren i realiteten veier 10,5 kg eller noe slikt. Den er tung og stor...

mvh

Jan Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider