Gå til innhold

ene bakdøra vil ikke låse seg opp!

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

sliter med at venstre bakdør ikke vil låse seg opp! tenkte jeg skulle dirke døra, men uten resultat..tok av dørtrekket på høyre side for å se åssen det så ut, og med litt lytting fant jeg ut at overføringen i døra er helt fin, men det er bak i selve låsen den ikke vil..

når jeg drar i låsopppinnen går den helt opp, men drar seg selv rett ned igjen rett etterpå!

håper noen kan komme med tips til hva jeg kan gjøre..dette er MEGET irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme problem som meg ;)

ta og rist litt opp og ned på pinnen du åpner med. eller rett og slett ta og dra i dør åpneren.

du må egentlig ta å skru opp mekanismen i døra for å smøre den opp..

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var plaget med det samme på min bil. Tok av dørtrekket, sprayet hele låsemekanismen med store mengder 5-56. Aldri vært plaget siden. Den "låseflipp" tingen sklir som faen nå.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samma problemet jeg også, men hos meg hadde noe av overføringa gått, etter bytte av den fikk jeg det problemet du snakker om... Da sprøyet jeg inn sånn teflonspray og da blei den helt fin... Best å bruke noe som sitter litt noe som er litt mer langtidssmørende...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er jo at han ikke får opp døra. Er litt vanskelig og ta opp og skru ut mekanismen når man ikke får åpnet døra og tatt av dørtrekket. Eneste jeg kan komme på er og ta av plastikken der hvor man åpner døra og prøve å skru av alt for så og komme til videre inn. For så og skru av hele låsen på en slags måte.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mye jobb kanskje, men bare en tanke, hvis du fjerner den dør lista under døra som skjuler kablene, muligens også baksetet så kommer du vel til de klipsa under dørtrekket får lirket det ut.

hvis du skjønte noe av det jeg skrev :P

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og en kompis har samme problemet på venstre bakdør :) hehe...

faen er venstre jeg også sliter med! (om jeg ikke har skrevet det tidligere)

nja om jeg kjører på med godstoff veit jeg ikke helt om det kommer til..men er vel nesten eneste løsning:( har fri på jobb i morgen så tenker jeg får prøve å ringe til volvo og spørre om å få snakke med noen som har peil på 740 om de har noen tips..men kjangsen der er vel liten..får vel bare _Nei, eller _De har ikke tid..men får ihvertfall spørre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider