Gå til innhold

ene bakdøra vil ikke låse seg opp!

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

sleit med venstrebakdør jeg og.virker som alle gamle740er har akkurat de samme problemer. hvis håndtakmekanismen på utsiden henger vil det lage samme problemer som du har. prøv å bend den maks opp uten å knekke den mens du prøver å låse opp..

mener du å dra ut døra(med håndtaket) mens jeg prøver å låse opp?

skal ut i garasjen en tur nå å se om jeg får til noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal pelle sund alle dørene nå for å overhale noen stag der bare for å forsikre meg om at dette skrekkscenarioet ikke skjer

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var nede på volvo i dag(bilforum forus) og der fikk jeg ingen hjelp! så det utgår 100% i fremtiden! men så ringte jeg til volvo bryne(det heter også bilforum) og der fikk jeg råd og tips og masse god service.. men ble ikke så veldig mye klokere..

men var å kjøpte meg et nytt dørtrekk, så enten i kvell eller i morgen bare sjærer jeg av det gamle og ser om jeg kommer noen vei..

til alle dere andre i stavanger-sandes området: B O I K O T T volvo på forus! fittjævlene vet jo knappt nok opp/ned på en volvo! har 0 interesse for merket! gå til bryne heller! kjempe folk! og om noen av de som jobber på bilforum forus tilfeldigvis skulle lese dette/høre det, så bør de seriøst tenke på å bytte ut staben sin om de vil drive GOID butikk! for sånn det er nå er jo heelt uakseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå begynner det å bli fremgang i sakene..har fått av dørtrekket(HELT faktiskt!!) og fått låst opp døra..tar med meg kamera ut igjen nå og tar noen bilder av åssen jeg overhaler dørlåsen, så håper jeg det kan være til hjelp for andre senere: men må jo si at dette er første gangen for meg, men det er fare for det går godt;)

*satan så kaldt det er ute! men hva gjør vel det når man har tett/tørr garasje og en 2kW vifteovn som har stått på siden i går kveld:D kan ikke la go'børsa stå ute å fryse vøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå begynner det å bli fremgang i sakene..har fått av dørtrekket(HELT faktiskt!!) og fått låst opp døra..tar med meg kamera ut igjen nå og tar noen bilder av åssen jeg overhaler dørlåsen, så håper jeg det kan være til hjelp for andre senere: men må jo si at dette er første gangen for meg, men det er fare for det går godt;)

*satan så kaldt det er ute! men hva gjør vel det når man har tett/tørr garasje og en 2kW vifteovn som har stått på siden i går kveld:D kan ikke la go'børsa stå ute å fryse vøtt!

*Venter på bilder* .. ja huff.. jeg har ikke garasje... *bor i Bodø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa garasje er herlig! har fått fiksa døra nå..har desverre ikke tid å legge ut bildene nå..er i farten..men feilen var at det staget som går fra forrkant av døra og bak, skal egentlig gå i to plastklips, som holder staget "beint", men det hadde hoppet ut, så når jeg "presste staget tilbake", så gav det etter og bøyds nedover, siden ikke klipsa holdt det oppe!

om noen ikke fatta helt dette så kommer det bilder enten senere i kveld eller i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også av dørtrekket på min i fra innsiden. Uten å ødelegge det. Er ikke noen heksekunst. Knakk et feste, men limte det bare på igjen.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider