Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Men gutter en ting er hva som er raskest en annen er hva som er pålitelig...

Kan ikke begynne sammelikning slik.

MEN på gata for street race er pålitelighet like viktig som og vinne da man også må kunne stikke fra polti hvis det behøvs.

Også var det kr spiller det noen rolle hva det koster? er altid noen som bøtter kr inn i det men det handeler om fortest ikke hvor mye kr det koster.

Selv synes jeg det er hel konge med budget bygge som går fort dom fy men at fete mutil kr bygg er tøft det også.

Slike diskusjoner synes jeg ofte ender opp i meninger og synsing men det er bare mine tanker om det.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hvis det er driftsikkerhet du er ute etter så kan du jo bare kjøpe deg en orginal toyota eller no da vel... :tannløs:

(skjønner tankegangen din, men nå syntes jeg v8`r gutte begynner og leite VEEEEEEEELDIG dypt nedi lomma for og finne unskyldninger.:coplight )

skal du være raskest så vil du aldri være den som har motor som altid går, og skal du ha en motor som altid går så vil du aldri være raskest...

Men skal du kjøre race en hel helg, så kan det vel hende det er greit å komme tuslende når finalen skal kjøres å ikke sitte i bussen med sprengt motor?:iconsm

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neivell, vis meg da en bil med en motor som har noe annet en 8 sylindre som gjør 1/4 mile på 5, eller til og med 4 sekunder da? :),. jeg tror grunnen til at bmw`n til vsmotor får så mye oppmerksomhet som den gjør, er fordi det er nesten ingen andre biler som går såppas bra, som ikke er biler med v8!

ta en titt på dette http://www.nilssonmotorsports.com/ , oi den pro mod bilen deres går 6,344 / 355,79, men hvem bryr seg, alle har sett en slik før, mye tøffere med en bmw som går nesten 1,5 sec saktere (MYYYYYYE), jeg synes iallefall ikke det, men smaken er som baken hetes det :)

dessuten hva skjedde med den forrige motoren til vs på gardermoen for et års tid siden? noen andre biler i den klassen, som hadde slike flammekastende fenomener?

hm... her har du noe eks:

titan motorsport celica: 6.49 @ 217 ( 2jz-gte motor)

titan motorsport scion: 6.40 @ 220 (samme type motor)

titan motorsport supra: 7.94 @ 181 mph e , og GATEGODKJENT!)

ser at det ikke er noen 5 sec her... men syntes da disse klasser inn i RASKE 6 cyl motorer..!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at det ikke er noen 5 sec her... men syntes da disse klasser inn i RASKE 6 cyl motorer..!!?

Du...

Vi er MEGET godt oppdatert på slikt...

Snoker mye på US drag sider... å leser National Dragster.

Men det jeg ville fram til at en nitrimma slik motor, er nesten like sofistikert som en Top Fuel motor....å like holdbar...:thumb

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. de er vel en del mer holdbare en en top fuel motor.. de blir f.eks IKKE åpnet og satt sammen igjen for hvert drag..

men strengt tatt så er det vel samme pokker hvor holdbare de er.. nå er vi inne på REINE drag biler og da er det KNAKENDE likegjyldig hvor langt de kan gå så lenge de holder 402m... (noe de gjør)

vil også legge til at jeg egentlig syntes V8 ere er jævlig fine motorer.. og driver og leker med tanken om og bygge en twinturbo motor som mitt neste prosjekt..

så jeg sitter ikke her og kverulerer bare fordi jeg "absolutt" skal ha det til at små motorer er bedre en v8, men jeg er bare VELDIG imponert over hvor bra de greier og få disse motorene til og gå med bare 25-30% av volumet de har i v8`r motorer...

(den gatesupra`n demmes skal være bygd sånn at den kan kjøre på vanlig uten problemer også( men nå er jo ikke det mer en en 7 sec bil.. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken klasse kjører disse gutta da? pro rwd eller noe?

Husk at i f.eks promod, så finnes det masse restriksjoner på hvordan tingene skal være,uten at jeg vet om alt, men noen er: tennings grader, luftmengde+++

jeg nevner ikke dette bare fordi "de hadde jo kunnet gått enda fortere hvis de hadde giddet", men tenk dere selv, en pro stock bil har ca 1200 hester, og de raskeste gjør vell ca 6,7-6,8 sec.

en pro mod bil har rundt 2400 hester, altså 1200 mer enn pro stock bilen, men de går ikke såå mye fortere, det er bare de raskeste i klassen som gjør 6,3 og deromkring, resten ligger på 6,5-6,7

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. de er vel en del mer holdbare en en top fuel motor.. de blir f.eks IKKE åpnet og satt sammen igjen for hvert drag..

men strengt tatt så er det vel samme pokker hvor holdbare de er.. nå er vi inne på REINE drag biler og da er det KNAKENDE likegjyldig hvor langt de kan gå så lenge de holder 402m... (noe de gjør)

vil også legge til at jeg egentlig syntes V8 ere er jævlig fine motorer.. og driver og leker med tanken om og bygge en twinturbo motor som mitt neste prosjekt..

så jeg sitter ikke her og kverulerer bare fordi jeg "absolutt" skal ha det til at små motorer er bedre en v8, men jeg er bare VELDIG imponert over hvor bra de greier og få disse motorene til og gå med bare 25-30% av volumet de har i v8`r motorer...

(den gatesupra`n demmes skal være bygd sånn at den kan kjøre på vanlig uten problemer også( men nå er jo ikke det mer en en 7 sec bil.. ;) )

ikke MER enn en 7 sec bil!??! aner du hvor sinnsykt fort det er eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var kun ment som ironi.. fikk litt inntrykk av at dere ikke syntes noe var fort før det kom i bunn av 6`rn eller 5 sec..:hello:

egentlig tror jeg ikke de fleste skjønner hva som er fort når det gjelder stripekjøring, har selv kjørt i bad boys klassen i street legal, der er indekstida på 201!! meter, 7,70 sekunder, (tilsvarer vell 11 og noe? på 402)

det kan jo ikke sammenlignes med å kjøre 7, eller 6 sec på kvartmila, men 7`ere på 1/8 mile, det er faktisk fort det og! synes nå iallefall jeg! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig tror jeg ikke de fleste skjønner hva som er fort når det gjelder stripekjøring, har selv kjørt i bad boys klassen i street legal, der er indekstida på 201!! meter, 7,70 sekunder, (tilsvarer vell 11 og noe? på 402)

det kan jo ikke sammenlignes med å kjøre 7, eller 6 sec på kvartmila, men 7`ere på 1/8 mile, det er faktisk fort det og! synes nå iallefall jeg! =P

Grensa på 7.70 tilsvarer 12 sek, under det må en jo ha bur og sånt...

Kjøre 11,2 med gamle blå 55 chevan, med 522cid/733 hk:thumb

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig vinterbil!

Han ene her nede på Auto,n har en Kadett til salu....

74 mod, med takluke, 2L motor, 1600 understell, noe motering og el. igjen.

Veldig lite rust...Bilen rep for 10 år siden, stått på tørr låve siden da.!

Priside 10.000kr

Tlf ,958 33 850

aut1009yn5.jpg

aut1010fh2.jpg

aut1013hb6.jpg

aut1016jn9.jpg

aut1011xx2.jpg

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider