Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Men bead. Du MÅ sette av en dag eller to til bilen min så jeg får inn buret og det lille som måtte gjøres med gulvet. Men lakkering greiene tør jeg ikke å sette til deg for rosa likbil er faktisk ikke så pent. Nei det er ikke d. Nope så bare kutt ut :p

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er vel ikke lov med eksosbremser i Pro mod i europa...er det det da??

 

Tror ikke det, men man har i hvert fall (fra 2006-reglene):

 

"I kombinasjon med kompressor er det forbudt med elektronisk drivstoffinnsprutning och lystgass."

 

 

Da er det naturlig at man ikke får bruke lystgass i en evt. turbobil også skulle jeg tro.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er reglene for turbo biler i pro mod? det er vell ikke lov å spole opp snurrene ved hjelp av lystgass i starten engang sikkert?

 

Europa kjører etter fjorårets IHRA regler.

Det er fordi IHRA har flest biler i serien sin og er den største på Pro Mod.

NHRA Pro Mod er "bare" oppvisningsklasse. Der blir man innbudt for å kjøre....

Etter at de la ned Pro Stock Truck har det murra om rettsaker og div. hvis NHRA tok inn en ny Pro klasse.

 

IHRA har kun lystgass og kompressor biler.

Turbo er ikke lov.

 

2007 IHRA reglene har øvre grense på lystgassmotor på 820 cui... :hammer

 

Men turbo er lov i Top Doorslammer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E30 dash er ofte brukt i manta det, er litt for breie om jeg ikke husker helt feil.

 

Varme med varmluftpistol å smelle gjen dørene noen ganger så er det på G.

 

Og har jeg forstått det riktig med vår O store trådstarter, så gruer han viss ledningene i huset har jord for da er det HELE 3STK Å HOLDE STYR PÅ :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europa kjører etter fjorårets IHRA regler.

Det er fordi IHRA har flest biler i serien sin og er den største på Pro Mod.

NHRA Pro Mod er "bare" oppvisningsklasse. Der blir man innbudt for å kjøre....

Etter at de la ned Pro Stock Truck har det murra om rettsaker og div. hvis NHRA tok inn en ny Pro klasse.

 

IHRA har kun lystgass og kompressor biler.

Turbo er ikke lov.

 

2007 IHRA reglene har øvre grense på lystgassmotor på 820 cui... :hammer

 

Men turbo er lov i Top Doorslammer da.

 

HUFF! er Pro Stock Truck nedlagt også nå? det som var så tøfft! :(

mon tro om det blir noen tider på lystgassfolket med ei ny maksgrense da..

 

820 cui = 13437.3926 cc

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUFF! er Pro Stock Truck nedlagt også nå? det som var så tøfft! :(

mon tro om det blir noen tider på lystgassfolket med ei ny maksgrense da..

 

820 cui = 13437.3926 cc

 

Det er noen år siden den klassen ble lagt ned.

Tror 2001 var siste året.

 

Steve Kirk Jr. har vistnok en 870 cui Gene Fulton motor.

Den står i en 10,5" bil.... 6 sek rakett...

 

Blokka skal klare av opp mot 900 cui i følge ryktene. :magic:

Usikkert om den kommer i Pro Mod.

Det er forskjell på maks volumet i IHRA avhengig av bore spacing på lystgassmotorene.

Se linken.

 

http://www.ihra.com/news/2006/november/10_2007_rules.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med samme inntrykk som deg ang 60 ft og 1/8 mile.

Slutthastigheta på turbobilene pleier å ligge høyere.

I år har de raskeste pressebilene ligge på 6,0 tider og 235+ MPH

Hva er det dere har på 60 ft og 1/8 på Camaro'n?

 

Fant noe info om Mike Moran:

 

Later Thursday night as the staging lanes were closed, Moran and crew rolled into the water box for one last attempt that day.

With the air 250-feet below sea level and the track temperature optimum, Mike fired "the shot heard around the world" as he ran an incredible 6.26 at 239.70 mph.

 

His incrementals were 1.06, 2.83, and 4.19 at 184.

 

Proving it wasn't a fluke, he came back on Friday night in very similar conditions and backed it up with an equally impressive 6.25/236.84 with incrementals of 1.05, 2.83, and 4.18 at 185.

 

239.7 i sluttfart indikerer jo at det har dratt rimelig bra på slutten ja!

vår beste 60 ft var på mantorp 1.08 og er littusikker på 1/8 mile tida men mener den var 4.76 ett eller annet.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår