Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det suger så jævli det greiene de har greid å snike inn der!

Og veiavgift blei vel i utgangspunktet innført som en luksusavgift som skulle forsvinne etter noen år..

 

Nå spør jeg sikkert dumt, men hva står LMK for?

 

 

Kopiert fra siden....

 

LMK er en paraplyorganisasjon for norske kjøretøyklubber

med motorhistorisk interessefelt.

 

Juni 1975

Initiativ ble tatt til et møte mellom klubber med motorhistorisk interessefelt med formål å utarbeide en felles henvendelse til Vegdirektoratet om bruk av gamle kjennemerker.

 

Februar 1979

10 klubber foretok den formelle stiftelsen av Landsrådet for Motorhistoriske Kjøretøyklubber, og vedtok samtidig et sett enkle statutter for samarbeidet. Hovedmålsettingen den gang var begrenset til å samordne klubbenes arrangementskalendere samt kontakt med offentlige myndigheter.

 

1989

På landsmøtet ble navnet endret til det mer korrekte og dekkende Landsforbundet av Motorhistoriske Kjøretøyklubber, forkortet LMK.

 

Statuttene ble senere videreutviklet til mer omfattende vedtekter som ble vedtatt på landsmøtet i 1992 og senere oppdatert på landsmøtet 1995 og landsmøtet 2004.

 

Forbundets vedtektsfestede formål er:

 

LMK er en ideell sammenslutning uten partipolitiske eller økonomiske interesser.

LMK skal i en kulturbevarende ånd fremme samarbeid og enhetlig holdning i saker av motorhistorisk interesse.

LMK skal fremme bevaring av, forståelse for og kunnskap om motorhistoriske kjøretøy, med særlig vekt på kjøretøy som er 30 år og eldre.

Forbundets virksomhet er:

 

LMK skal nasjonalt og internasjonalt fremme enhetlig opptreden og samarbeid i saker av motorhistorisk interesse som angår motorkjøretøy nevnt under formål.

Forbundet skal ivareta medlemsklubbenes felles interesse ved å:

 

verne om og utvikle samhørighet mellom medlemmene og ivareta dette ved samarbeid med offentlig myndigheter og institusjoner.

fungere som serviceorgan for medlemsklubbene samt bistå med råd og veiledning i forbindelse med virksomheten.

samarbeide med nasjonale og internasjonale organisasjoner som driver med tilsvarende virksomhet.

LMK har sluttet seg til den internasjonale definisjon av motorhistorisk kjøretøy som er:

- "Et motorhistorisk kjøretøy er et bevart mekanisk drevet kjøretøy, produsert for mer enn 20 år siden, vedlikeholdt i historisk korrekt tilstand og ivaretatt av en person eller organisasjon som har kjøretøyet for dets tekniske interesse og som ikke benytter det til daglig transport, et kjøretøy som kan få tildelt et FIVA-identitetskort." -

Søknad om dette sendes LMK som utsteder slike.

 

Klubber og foreninger med virksomhet som LMK,

kan oppnå medlemskap i forbundet under forutsetning at de har:

 

vedtekter i tråd med LMKs formål, vedtatt av et årsmøte

valgt styre og revisor

minimum 25 medlemmer

årsberetning, revidert regnskap og protokoll fra avholdt årsmøte

medlemsaktiviteter beskrevet i årsberetning.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hadde ikke gjort noe å fått ristet litt vett inn i disse dottene på tinget. Går faen meg ikke ann å kjøpe seg nyere type bil eller importere noe annet enn det dem vil vi skal kjøre med for da får vi mer avgift enn hva vi har spist sukker i hele livet vårt. Og det er ikke lite.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort noe å fått ristet litt vett inn i disse dottene på tinget. Går faen meg ikke ann å kjøpe seg nyere type bil eller importere noe annet enn det dem vil vi skal kjøre med for da får vi mer avgift enn hva vi har spist sukker i hele livet vårt. Og det er ikke lite.

 

blir morsomt om 10 år da 99% av alle biler på norske veier er diesel biler!:hvaskjera

95% av alle nye biler nå blir jo solgt med diesel motor...

 

men bare vent! om 10år så kommer det til og være så dyrt og kjøre bil her i norge at ingen har råd til det lenger..

nå som det er så mye snakk om co2 og global oppvarming så gir dette regjeringen en gyllen sjanse til og skru opp avgiftene enda mer! ( tenk hvor morsomt det blir neste år da veiavgiften skal regnes ut etter hvor mye avgasser bilen slipper ut! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir morsomt om 10 år da 99% av alle biler på norske veier er diesel biler!:hvaskjera

95% av alle nye biler nå blir jo solgt med diesel motor...

 

men bare vent! om 10år så kommer det til og være så dyrt og kjøre bil her i norge at ingen har råd til det lenger..

nå som det er så mye snakk om co2 og global oppvarming så gir dette regjeringen en gyllen sjanse til og skru opp avgiftene enda mer! ( tenk hvor morsomt det blir neste år da veiavgiften skal regnes ut etter hvor mye avgasser bilen slipper ut! )

 

Dem har og (i andre land enn norge) funnet ut at diesel utgiftene også skader miljøet mer enn bensin bilene. Andre land har nå gått bort ifra å anbefale diesel biler pga dette. Men ikke norge. Tvert imot.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har og (i andre land enn norge) funnet ut at diesel utgiftene også skader miljøet mer enn bensin bilene. Andre land har nå gått bort ifra å anbefale diesel biler pga dette. Men ikke norge. Tvert imot.

 

ja, i andre land så har de også hjulpet til så at folk kan kjøre på e85...

 

trur du virkelig at norge kommer til og sette ned avgifter igjen? dette her er bare en gyllen sjanse for regjeringa og skaffe flere penger til staten!

blir morsomt for de som bor i storbyer om 5-10 år da alle kjører rundt io diesel biler og lufta er FULL av nox ( nitrøsegasser!)(noe av det som var et STORT problem med hydro herøya for 20 år siden!)

90% av alle der kommer til og ha kreft før fyllte 40!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, i andre land så har de også hjulpet til så at folk kan kjøre på e85...

 

trur du virkelig at norge kommer til og sette ned avgifter igjen? dette her er bare en gyllen sjanse for regjeringa og skaffe flere penger til staten!

blir morsomt for de som bor i storbyer om 5-10 år da alle kjører rundt io diesel biler og lufta er FULL av nox ( nitrøsegasser!)(noe av det som var et STORT problem med hydro herøya for 20 år siden!)

90% av alle der kommer til og ha kreft før fyllte 40!

 

Rejeringa burde subsidiere E85 og LPG i biler hvis de virkelig hadde en baktanke om å bedre miljøet...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår