Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hehe er jo en grunn til at jeg gjør som jeg gjør. Vet akkurat hva som må gjøres for at det skal holde til den og den effekten.

 

ARP selger så og si ikke studs til denne motoren. Tror faktisk de har kutta de ut.

 

Bruker orginal toppakning samt topplokks bolter og orginale bærelager bolter. Bytter kun ut rådeboltene til ARP.

 

Er først når en skal over 600hk at det begynner å bli nødvendig med studs på denne motoren hvertfall.

 

Blir vel te å bruke orginal innmat:jackinbox:

 

Satser på prøvekjøring om en uke.......gleder meg som en unge te å gasse igjen:happyhappy:

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehe er jo en grunn til at jeg gjør som jeg gjør. Vet akkurat hva som må gjøres for at det skal holde til den og den effekten.

 

ARP selger så og si ikke studs til denne motoren. Tror faktisk de har kutta de ut.

 

Bruker orginal toppakning samt topplokks bolter og orginale bærelager bolter. Bytter kun ut rådeboltene til ARP.

 

Er først når en skal over 600hk at det begynner å bli nødvendig med studs på denne motoren hvertfall.

 

Blir vel te å bruke orginal innmat:jackinbox:

 

Satser på prøvekjøring om en uke.......gleder meg som en unge te å gasse igjen:happyhappy:

 

 

fårstår je det riktig når du sier at du skal ha orginale stempel og råder i motoren? ( du pleier ikke og våre så veldig åpen med og si hva du har av deler så jeg må nesten be om foto bevis på at de org stempel og råder står i blokka nå...:wonder: :race :iconsm )

 

hva annet har du byttet i vinter da? ( er uansett ikke så veldig farlig og si det da vi kommer til og se veldig gått hvordan det går iløpet av sommeren..:hellothere: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir smidde råder med ARP bolter og forsterka rådelager. That`s it. De orginale stempla skal holde ganske langt. Det neste som bør byttes da er eksos ventilene, de kan separere om eksostempen blir for høy.

 

Har handla de grommeste stempla til JE, men de trengs ikke i år.

Så om alt går bra med cashflowen fremover så blir det å bygge versting motor til 2008.

 

Måtte prioritere litt andre ting i år så da ble det å ta det litt med ro med motorbygginga.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir smidde råder med ARP bolter og forsterka rådelager. That`s it. De orginale stempla skal holde ganske langt. Det neste som bør byttes da er eksos ventilene, de kan separere om eksostempen blir for høy.

 

Har handla de grommeste stempla til JE, men de trengs ikke i år.

Så om alt går bra med cashflowen fremover så blir det å bygge versting motor til 2008.

 

Måtte prioritere litt andre ting i år så da ble det å ta det litt med ro med motorbygginga.

 

 

høres bra ut... så lenge du treffer på blanding og tenning så burde det gå greit med stemplene!:titties:

du må si ifra når du får bilen ut på veien da..blir moro og se hvordan ting funker...:hellothere:

er alt i toppen orginalt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada toppen er helt orginal den. Men det finnes forskjellig utgaver av den. Small port head & Big port head. Hvem tror du jeg har da:titties:

 

Kommer til å funke helt utmerket til den turbon jeg har nå.

Er først når jeg nærmer meg 500 at det blir nødvendig med portejobb med mirafresing av seter, kammer, samt ventilfjærer og innconell ventiler på eksos. Det med eksos ventiler på denne motoren er faktisk veldig viktig når en kommer opp på 450-500.

 

Du kan jo bare hive på en større turbo og lade på du. Vet ikke hvor mye hk motoren din har potensiale til jeg.

 

Vi får te et lite meet en dag da vettu.

 

Begynner å bli litt tørst jeg nå, på tide og få gjort no med det vel. Snakkas:hellothere:

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann bead-lock!

 

Jeg har ei vinge av glassfiber som er litt for smal, så jeg skulle støpt den litt breiere. Hvordan ville du gjort det?

 

Kunne du sendt svar på PM?

 

Takk!;)

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å funke helt utmerket til den turbon jeg har nå.

Er først når jeg nærmer meg 500 at det blir nødvendig med portejobb med mirafresing av seter, kammer, samt ventilfjærer og innconell ventiler på eksos. Det med eksos ventiler på denne motoren er faktisk veldig viktig når en kommer opp på 450-500.

 

Du har ikke vurdert å bygge to-liter da? :)

 

Bremsegraf for en trøndersk slik en på 98-oktan:

 

attachment.php?attachmentid=51377&stc=1&d=1164805617

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann bead-lock!

 

Jeg har ei vinge av glassfiber som er litt for smal, så jeg skulle støpt den litt breiere. Hvordan ville du gjort det?

 

Kunne du sendt svar på PM?

 

Takk!;)

 

Hm....

 

Den må du splitte... så må du få tak i noe divinecell, ett materiale som er stivt å som du kan støpe på...Spikke den til så den passer inni spolieren, så slipe noen gode skråkanter på vinge delene...

 

Blande poliester, kline inn alle delene som skal sjøtes, å så bare tre de i sammen, er jo sikert lutr å ha laga seg ett stativ/Jigg på benk eller noe slikt så at du kan legge den oppå når du har satt den sammen...jeg hadde latt den ligge slik til dagen etter, å så lagt på duk å polyseter...

 

Dette for at du skal jobbe minst mulig med den føre den har den riktige formen sin!

 

Svara her da dette kunne være intressangt for flere mennesker...

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert å bygge to-liter da? :)

 

Bremsegraf for en trøndersk slik en på 98-oktan:

 

attachment.php?attachmentid=51377&stc=1&d=1164805617

 

Det ser veldig bra ut, imponerende tall på handelsbensin. Vært gøy å sett den med en større turbo og racefuel. Regner med at det er Morten Bondø sin.

Har du noe mer spec`s på den eller. Har vurdert 2liter men med så lav vekt som jeg har så tror jeg nok at jeg dropper det. Hadde jeg enda kunnet borre den til det så hadde jeg gjort det, men med max borring som er 83mm så får jeg bare 1.9l. Vurderer å bygge om te mekaniske løftere å tørrsump istedet, da skal det jo være mulig å varve 10000 eller mer. Ulempen er jo at det setter endel høyere krav til resten av delene i motoren.

 

Bruker denne sesongen til å teste på, så får vi se hvor mye mer hester som må til for å komme ett par tre hakk lenger ned på tabellen.

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår