Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

245.27 mph er faktisk 392,4 kmt. Skyve på bra utover da gitt!

Har bedre og jevnere baner å kjøre på i USA.

Annen sak er jo at Mettis og gass nok burde vært skillt ut i forskjellige klasser for å få det rettferdig, men det betyr vel døden for gassbilen vil jeg tro.

Interessant å se hvordan turbo bilene klarer seg. Er gjesteklasse i IHRA i år så vidt jeg husker.

245,27 x 1,609 = 394,63 km/t. Nærmer seg 400 blås i doorslammer nå!

Banene er nok noe helt anderledes enn her i Europa pluss at de har større budsjett til å kjøre med der borte.

Malmgren og Ålund kjørte jo 1 tidel under gjellende Europa rekord i PS, de var ikke i nærheten av å kvale inn.

Nest sist og sist ble de men tidene er jo ut fra Europeisk målestokk kanonbra.

ADRL har splitta klassene i Pro Extreme og Pro Nitrous.

Det ser ut til å funke bra.

I Europa kjøres det etter IHRA reglene med 1 års etterslep.

Dvs at i år kjøres det med IHRA reglene for 2006.

Dette er fra IHRA reglene for 2007:

CUBIC INCH LIMIT: Nitrous Oxide Entries – If 5-inch bore center combination is utilized then the cubic inch maximum is 820 cid OR if larger than 5-inch bore center combination is selected then the cubic inch maximum is 800 cid. 5.300 bore center maximum.

Kun NHRA som har turbo biler. De kjører ikke i IHRA.

Mange av lystgassbilene går over til Pro Nitrous.

Jim Halsey har en 800 Fulton i sin Camaro i år og han har kjørt 6,11 eller 6,14 i testing nå. Den er IHRA legal.

Det er ingen lystgass biler som har kjørt under 6,1 sek så de er for øyeblikket ikke konkuransedyktige i PM i USA.

Det finnes faktisk en 800 cui Fulton motor i Sverige. :cool:

Den er lovlig i Top Doorslammer.

William Rojas har kjørt 6,28 i år og Mike Moran har 6,26 fra 2004 mener jeg å huske.

Fant noen bilder fra depoet i Gainesville. Legger de ut senere hvis det er interesse for det.

Får besøk hjemme nå så jeg må være litt sosial.. :sombrero:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

glipp og glipp, er jo bare den årlige custom/performance utstillingen...og mye mennesker...80.000 i fjor...:D

innendørs, med div aktiviteter ut å er den største i skandinavia...

Vært der 12 år jeg nå... så detta er bare sånn det skal være i Påsken for meg...:disco

Er vel flere som skal nedover tror jeg...hinthint....

vi reiser 8 pers i buss og Crewcab!

Mener å huske du sa du hadde noe på gang til utstillinga, så var bare litt nyskjerrig! Men det er kanskje noe du ikke vil røpe på forhånd?

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke dag(er) bør man dra om man skal ta turen?

... og hvor mye tid bør man beregne fra Oslo-bygda?

Sorry at ikke jeg har sbvart tidligere....:D

ville sagt lørdag-søndag...

Fredagen skal ALLE se....FULLT!

Det er jo en crusing på lørdagen å kjempe fest, stort sett hele byen!

Jeg å freddy med følge skal sove på Stora hotellet, midt i Jønkjøping...kan jo ringe dit å høre om det er noe ledig!

tar vel ca 2 t til Svinesund??

Så uddevalla, trollhettan, falkjøping, og til jønkjøping...3,5 time eller no...:jackinbox:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider