Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

okay, skal prøve og forklare det på en kort måte..

 

har sjekket på 2 stk manifoiler laget av vanlig sort stål som har blitt brukt på motorer som har kjørt på 950grader eksos over 1-3 sesonger med bandasje

den ene har kun hatt bandasje på halve manifoilen mens den andre har hatt over hele..

 

det jeg har gjort er og sjekke tilstanden til manifoilene nå etter 1-3 sesonger.. og den delen av manifoilen som ikke har vært dekket til av bandasje så ut som ny enda, mens de delene som har vært dekket har begynnt og flake seg (2-3lag har detti av enkelte steder)og har sprekkt flere steder..

så det virker som tempraturen der det har vært bandasje har vært for høy til at sort stål har tålt det mens det har gått greit der det ikke har blitt bandasjert grunnet luft som kjøler.. ( disse manifoilene har vært såpass varme at jeg har kunnet telle gjengene igjenom mutteren i kollektoren..:jackinbox: )

nå har jeg laget nye manifoiler i syrefast og lurer litt på om jeg bare skal droppe bandasjen grunnet det som har skjedd på de laget av sort stål...

derfor lurer jeg litt på hva syrefast tåler av temp..

 

en annen ting jeg også har merket er at de siste 3 årene jeg har kjørt bilen min, så har jeg hatt problem med at olje har kokset seg i det bakerste lageret ( mot turbinen) på turboen.. har altid hatt bandasje tundt turbindelen på turboen..(2 forskjellige turboer) mens etter jeg overhalte turboen i sommer så ga jeg faen i bandasjen og etter det så har jeg ikke hatt noen problem med det..

 

 

noen som har no inspill på teoriene mine?

 

Har samme erfaringen.

 

Rustfritt stål holder bedre på varmen å trenger ikke bandasje.

 

Koksing skyldes overhet olje og kan nok skyldes bandasje som gjør at turboen holder enda høyere temp.

Men turboen snurrer nok raskere opp med høyere temp.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår