Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

er vel ikke så mye nytt fra innlandet da.

63 turbocorvetten er den et norskt bygge Bam?

Når en først snakker om turbobil så hadde det vært moro å se hva en kunne fått til av resultat hvis en trykksatte en skikkelig stor motor.

La oss si at en gjorde litt annerledes enn de fleste som byger turbo og satset på en grunnmotor med relativt høy kompressjon og hadde turboer som ladet tidlig. Slipper å spoole opp så mye trykk fra start for å få fart på slea`n.

Tenk dere nå da en 840 cid grunnmotor på tja... la oss si en 1,4 hp/cubinc. Det skulle bli sånn ca 1100 i grunnmotorn. så hadde vi lada på en 1,5 kilo trykk. Da snakker vi teoretisk makseffekt på 2900 hp og sikkert no moment i samme gata.

 

Ja det er lov å spekulere :-)

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja sesongen nærmer seg fort nå...:deng

Vi har bare gjort noen små endringer på bilen i vinter, håper å fortsette der vi sluttet i fjor.Blir vel å kjøre Top sportsmann i norge og Pro street i sverige.

Av News så kan man vel si at det bra akivitet i midtnorge for tiden, noe nytt og noe oppdatert materiell.

Bla. er det vel en spent kar som skal kjøre lisens i TMD snart.....

 

Paul Ingar Uditan det vel. :)

 

Blir han å satse på full serie neste år eller fra i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke så mye nytt fra innlandet da.

63 turbocorvetten er den et norskt bygge Bam?

Når en først snakker om turbobil så hadde det vært moro å se hva en kunne fått til av resultat hvis en trykksatte en skikkelig stor motor.

La oss si at en gjorde litt annerledes enn de fleste som byger turbo og satset på en grunnmotor med relativt høy kompressjon og hadde turboer som ladet tidlig. Slipper å spoole opp så mye trykk fra start for å få fart på slea`n.

Tenk dere nå da en 840 cid grunnmotor på tja... la oss si en 1,4 hp/cubinc. Det skulle bli sånn ca 1100 i grunnmotorn. så hadde vi lada på en 1,5 kilo trykk. Da snakker vi teoretisk makseffekt på 2900 hp og sikkert no moment i samme gata.

 

Ja det er lov å spekulere :-)

 

 

Corvetten er ikke norsk desverre.

Bilen er bygd i USA mens motoren er bygd på denne siden av Atlanter'n.

 

Et problem med stort volum på turbomotor i competition er at en ikke klarer å klasse inn pga vekt/volum.

Maks vekt på en bil i comp er 1350kg.

 

Klass Kg /liter

AT/A 163 - 226

BT/A 227 - 349

CT/A 350 - 499

 

Persåker's motor på 523" var for stor for comp så han kjørte i SC på Veidec det året han kjørte Pontiac'n der.

 

Turbo biler har vært litt sånn av eller på synes jeg.

Når de funker går de knall bra men det er ikke alltid at de går bra repe etter repe.

 

Kommer bare på den Hyundai'n i Sverige som har gått nogenlunde javnt til å være konkuranse dyktig.

 

Den motoren du pønsket på ville nok blitt litt av et monster.. :partyon:

 

Chevellen din ville nok likt den. Hjulspinn herfra til månen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe for guttene??

 

xxxxxxxxxxxxxxxxx

 

"Jag har 2st likadana Turbos till salu som jag har på min bil."

 

Det är Borg Warner S400 med 1.32 i Avgashus. Perfekta på en stor 6:a eller 8:a som singlar eller dubbelt upp på en 2000hk maskin.

 

Anses idag vara ett av de effektivare aggen. Gör som lillis och jag och kör med dem ;)

 

9000:- vill jag ha styck för dem om de försvinner snabbt.

 

 

 

 

Brillko Racing

MICRO, Shellkonto.se, Hacke Racing, Airtune, Topptrim.se, Guson, Rimek, QuakerState, Graphicline

 

2004 års Cheva Bigblock 496Cui Till salu!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo som kjent bygge ny bunnpanne på 615, å lurer på om noen har noen tanker om det...

 

For nå blir jo de to slangene å monter på "vanlig" bunnpanne, med sumpa bak...

 

Ikke som den gamle, som var stor og helt slett i bunn!

 

Bilde222lite-1.jpg

 

Bilde247lite.jpg

 

Noen???

 

Hva skal du med sump i panna når du kjører tørrsump??

Mulig det er noe jeg har gått glipp av men..

Fjern sumpen og få den så flat og smekker i bunn som mulig med et skvalpedeksel, og "fall" (type renne eller lignendene som styrer olja mot slangene) bakover og der setter du slangene til utsuget...

 

 

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med sump i panna når du kjører tørrsump??

Mulig det er noe jeg har gått glipp av men..

Fjern sumpen og få den så flat og smekker i bunn som mulig med et skvalpedeksel, og "fall" (type renne eller lignendene som styrer olja mot slangene) bakover og der setter du slangene til utsuget...

 

 

-Tarjei-

 

Tror han skal bytte fra tørrsump til våtsump pga dårlig plass mot traversen.

Motoren er jo bygd med tørrsump men det passer ikke med original forstillinga i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han skal bytte fra tørrsump til våtsump pga dårlig plass mot traversen.

Motoren er jo bygd med tørrsump men det passer ikke med original forstillinga i bilen.

 

Her må vi få klarert litt...

 

DELENE passer jo i bilen, Aluplata/feste passet, å pumpa passet "smack" på plass i festene sine...

Å Oljetanken har også GOD plass...

 

MEN, den digre monsterbunnpannen son var på motoren er umulig å få medi der... vil ikke kutte å forrandre på den heller , så da vil jeg bygge en ny...

 

type orginal med panne som er med sumpen bak...

 

Frågan er da:

 

Det er 2 digre slanger på den gamle bunnpanna...

Kan disse sitte med mindre mellomrom enn de var montert på den digre bunnpanna??

Suger de det tomt for hverandre...??

 

Noen med fler tanker??

 

( har noen deler til våtsump montering... :D Som skal selges...)

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår