Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Det er aktivitet i garasjen til Larsen i kveld.

Full fart på bygging av bur i Audi'n.

 

Men burde ikke RÅSA-Ligan hatt rosa kjeledresser også? :)

 

dsc00177ai2.jpg

 

dsc00178iw5.jpg

 

Spionbilder...hmmm

 

Ja... var der noe, og vi fikk bøyd de siste røra til bilen...

inni døråpningene...

 

Bare 2 rør igjen nå...så er det klart... Gjort en bra jobb han Larsen...Ser ut til å bli meget bra...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Corvetten er ikke norsk desverre.

Bilen er bygd i USA mens motoren er bygd på denne siden av Atlanter'n.

 

Et problem med stort volum på turbomotor i competition er at en ikke klarer å klasse inn pga vekt/volum.

Maks vekt på en bil i comp er 1350kg.

 

Klass Kg /liter

AT/A 163 - 226

BT/A 227 - 349

CT/A 350 - 499

 

Persåker's motor på 523" var for stor for comp så han kjørte i SC på Veidec det året han kjørte Pontiac'n der.

 

Turbo biler har vært litt sånn av eller på synes jeg.

Når de funker går de knall bra men det er ikke alltid at de går bra repe etter repe.

 

Kommer bare på den Hyundai'n i Sverige som har gått nogenlunde javnt til å være konkuranse dyktig.

 

Den motoren du pønsket på ville nok blitt litt av et monster.. :partyon:

 

Chevellen din ville nok likt den. Hjulspinn herfra til månen?

 

hehe ja tror chevellen hadde dødd på seg da gitt! Nei det hadde ikke blitt noe Comp motor av den der. På camaroen var vi akkurat i grenseland på motor og vekt. Er 7 kilo over grensa med sjåfør.

 

Bead ! må i allefall sørge for å lage stor nok sump. tørrsumpen pumper alvorlig mye olje på 7600 rpm. Såpass må du varve :-)

Det går ca 9 liter olje på 706`n

Kan ta en kikk på panna på 706 hvis det hjelper, men regner med du får svar på dette ellers å da.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja tror chevellen hadde dødd på seg da gitt! Nei det hadde ikke blitt noe Comp motor av den der. På camaroen var vi akkurat i grenseland på motor og vekt. Er 7 kilo over grensa med sjåfør.

 

Bead ! må i allefall sørge for å lage stor nok sump. tørrsumpen pumper alvorlig mye olje på 7600 rpm. Såpass må du varve :-)

Det går ca 9 liter olje på 706`n

Kan ta en kikk på panna på 706 hvis det hjelper, men regner med du får svar på dette ellers å da.

 

kom med tanker... for det er ikke mange som har kunnskap om detta her :D

 

Ikke jeg heller,derfor blir det spurt, så en kanskje kan få det riktig!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja da blir det bare tanker om temaet:

Regner med pumpa har to steg på suge sida. Ser for meg det må være en slange som samler opp olja under aks, altså bak og en som tar opp under retardasjon dvs foran! er jo drepen hvis pumpa suger luft så tro det er viktig med stor mengde.

 

Nå suger jo steg en fra panna og opp i tanken når jeg tenker meg om. Tryksida har jo tillførsel fra tanken.

 

Interessant er jo at når vi ser i tanken på camaro`n etter et drag så er den helt tom!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi gjørra til mandagen da guttær?

Lagde en liten tråd på happenings i kveld, for å høre om det var noe stemning... Har forresten funnet en genial plass å samles her i tbg området, som passer uansett vær og plass for MYE biler! Der kan det slures, kappkjøres og parkeres...

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=166634

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken tom????

 

Hvor er oljen da???

 

I bunnpanna?? hmm...

 

Kommer til å lære endel her skjønner jeg...:D

 

 

Er ikke rakett teknologi detta da.

 

De to slangene suger olja opp til oljetanken derfor er den tom de suger så det holder.

Oljepumpa får olje fra tanken dermed vil den altd sfå mere en nok olje.

Hvis jeg husker rett er pumpa til Bead en enhet dvs at oljepumpe og suge pumpe er bygget i en enhet.

 

Siden den skal brukes til drag/gate er ikke innbremsing det store problemet.

Så hva med og lage en "vanlig" bunnpanne men med mye lavere sump og kople sugeslangene til den en bakerst og en framme i "sumpa".

Vet ikke nok om detta så om dte vil funke tja.

 

Eventuelt kan man jo lage et rør fra koplinga inni bunnpanna frem til der du vil ha suget.

 

Ser ikke helt de stor problemene som det nevnes her ta en tlf til de som har bygget motoren evt andre som kan.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne her inne...

 

DET måtte ha vært en gobil for POLO20VT....:D

 

Har problemer med borettslaget og sinte naboer, - altfor mange biler og ingen lagringsplass...

 

Derfor selger jeg endel av bilene mine og nå er det LADAN'n sin tur.

 

Originalbil fra 1976, temmelig rustfri og i ok stand. KUN kjørt 88.000 km.

Dårlige setetrekk.

 

HBO 10.000,- - står også avertert andre steder..

 

994 664 84

 

250_5093.jpg

 

252_5201.jpg

 

251_5198.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår