Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hehe.. er egentlig litt flau over det tidkortet.. ( 2.65 sec 60fot sier vel sitt....men slutt var 183.2km\t på 1.35kg trykk.var på vei til og lage et nytt med 1.7kg trykk men så begynnte det og regne igjen.. ( var 3 sett med sykler i fra og kjøre så tryna hu ene og det ble sanering og iløpet av det så ble det regn...

 

Menne... hva sa tidkortet??

 

180 i slutt...hmm....14.00? :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Menne... hva sa tidkortet??

 

180 i slutt...hmm....14.00? :D

 

var litt bedre en det... men tiden blir jo uansett helt for jævlig dårlig med en så dårlig 60 fot...:knock: (og det var 183 i slutt alacocaina )

menmen, nå viste jeg hat jeg ikke kom til og sette noen god tid pga clutchen så det er egentlig ikke så farlig.. planen var og se hva for slags slutthasitghet jeg greide med den på div trykk.

noe jeg egentlig ikke fikk til da jeg kun testet 1 drag på 1.35kg.. vi får prøve igjen seinere i år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så interesert i hastighet?

Det er jo tida som teller i dragracing? alacocaina

 

Hva fikk du i tid?

 

fordi slutthastiget gjenspeiler hva bilen greier, mens tid sier mest om sjåføren... og jeg kunne ikke får bra start grunnet en clutch som ikke var villig, så ble tiden DÅRLIG..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi slutthastiget gjenspeiler hva bilen greier, mens tid sier mest om sjåføren... og jeg kunne ikke får bra start grunnet en clutch som ikke var villig, så ble tiden DÅRLIG..

 

ja...

Men vi bygger ikke bil etter slutthastighet vet du....

 

Så hva ble tiden..????

 

Jeg har selv kjørt en hel helg på 17,50....alacocaina

med sorte impalan...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi slutthastiget gjenspeiler hva bilen greier, mens tid sier mest om sjåføren... og jeg kunne ikke får bra start grunnet en clutch som ikke var villig, så ble tiden DÅRLIG..

 

Ikke nødvendigvis! turbobiler har en tendens til å ha høyere topspeed enn N/A biler som kjører tilsvarende tid, og når det gjelder sykler.. whole different story!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis! turbobiler har en tendens til å ha høyere topspeed enn N/A biler som kjører tilsvarende tid, og når det gjelder sykler.. whole different story!

 

det stemmer som du sier.. men det kommer av at na biler ofte har bedre respons en turbobiler og at turbobiler ikke har maks hk på de lette gira da de ikke rekker\greier og oppnå maks trykk.. ( min greier ikke mer en 1kg på 1 gir..) og dermed så er na biler raskere på den første delen av banen, og av den grunn så kjører de ofte bedre tider..men det har ikke noe med effekten i motoren og gjøre... det jeg var ute etter var og se hva bilen greier hvis clutch og sjåføren yter det de burde... og det gjorde jeg!

så jeg har vel satt meg et mål iløpet av sommeren som jeg trur skal være mulig og greie ganske greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi slutthastiget gjenspeiler hva bilen greier, mens tid sier mest om sjåføren... og jeg kunne ikke får bra start grunnet en clutch som ikke var villig, så ble tiden DÅRLIG..

 

Tja, hastighet gjenspeiler HK i motoren.

Nå handler faktisk dragracing/streetracing om først i mål.

Da hjelper det ikke om en har 10km/t høyere hastighet i mål enn han du kjører mot hvis du taper....

 

Sjøl om man skulle være en bra sjåfør er det ikke dermed sagt at man får en god tid.

Høy hastighet i forhold til tid tilsier at bilen ikke er riktig justert/satt opp.

 

Turbo er artig det men i dragracing er det desverre ikke så mange som har fått det til å funke.

Til sommeren kommer en 63 Corvette i Competition som muligens kan endre på det.

Motoren er fremdeles til benk kjøring men de håper å få kjørt i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer som du sier.. men det kommer av at na biler ofte har bedre respons en turbobiler og at turbobiler ikke har maks hk på de lette gira da de ikke rekker\greier og oppnå maks trykk.. ( min greier ikke mer en 1kg på 1 gir..) og dermed så er na biler raskere på den første delen av banen, og av den grunn så kjører de ofte bedre tider..men det har ikke noe med effekten i motoren og gjøre... det jeg var ute etter var og se hva bilen greier hvis clutch og sjåføren yter det de burde... og det gjorde jeg!

så jeg har vel satt meg et mål iløpet av sommeren som jeg trur skal være mulig og greie ganske greit..

 

Det må se ille ut på kjøkkenet ditt....

 

For du må jo nesten bruke jordfreser rundt grøten....:D

 

Er det ikke bare å kalle en spade for en spade... å skrive det...??

Har spadd fram jeg at det dreier seg om ca 13,3-13,4...

Å skulle det ha funka som du unnskylder deg med, så hadde det vel havne godt nede på 12 tallet....

 

eller?? :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om de fleste med turbobiler har klart å lage vanvittig mye effekt på lite volum, men har litt problem med å få ut potensialet i dragracing.

Her på berget er det vel egentlig bare Jonus med Audi Quattro`n og Vidar Strand som har fått det til å funkere relativt stabilt enda.

Mange som tror at dragracing handler kun om mest hester men det gjør det altså ikke.

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår