Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da er vi fått lastet vår ny innkjøpte (kanskje verdens første som har blitt solgt lsø) Bmw M5 V10 5l. inn på verksted, planene ser ut til å peke mot denne motoren i en ny bmw 1 serie... 507hk med 7 trinns smg girkasse. dette kan bli artig !!

 

Høres artig ut det der...Men om jeg ikke husker feil, så har jo Hartge gjort det der tidligere, V10'n i den nye 1-serien...

 

Nå skal ikke jeg si hva dere skal gjøre.. Men hadde vært rått om dere monterte noe turbo/kompressor på en slik maskin, og gjerne puttet den i en

E34 eller noe av den "gamle" skolen...

 

Har sittet å fantasert litt om å gjøre noe rått med den nye M5 maskinen, men først må jeg lære meg basic skruing, så jobbe meg gradvis oppover før jeg tar noe så elektronisk som den V10'n som prosjekt..

 

Liker den bilen deres Tarjei, lest det jeg kommer over om den... Stemmer det at dere har bunnpanne frest ut av en solid blokk med Alu?

 

Jeg takker og bukker for all info du er villig til å dele om bilen, takk for svaret ang bremsene på E30'n forresten...

 

Mvh Bjørn B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rambler ca-69?

 

Kan bli tøff den, selv om det ser ut som den har hatt bedre dager.

 

1.Mai tar dere turen til Sunnmøre på Vårmønstring i Fosnavåg happyhappy

 

Den bilen har ikke vært på veien siden 1991... men vi har en plan...

BB454 en ford 9" med sperre....th350 med div godsaker.....

Å så blir det vel en CBB til overs etter at jeg har fått vist 69 Camaron.....For der må jeg nok ha en visningsmotor....:roll:

 

Men ja.... ramblern har hatt bedre dager, men vi håper den skal få det enda bedre etterhvert....

Med mye deilig gummi i hjulhusene!:hammer

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! Samarbeider tett med hartge og de ha kun bygd M5 V8 i 1 serien (foreløpig..), men dog i E90 har de montert v10ern. Blir for "gærnt" å begynne å turbo konvertere en slik motor eller i det hele tatt gjør noe som helst med den da det er en så utrolig bra motor som det er.. Er snakk om at man kan vri på nøkkelen hver dag uansett og bilen går. Føler også at en så "high tech" motor bør stå i en nyere bil, er for dyre deler å bruke i en gammel bil. Skal jo helst ha igjen pengen for morroa en gang og! :) Stemmer at bunnpannen vår er frest ut av et stykke aluminium ja.. Flott den. Komme mer oppdateringer underveis ettersom ting skjer med bilen... -Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! Samarbeider tett med hartge og de ha kun bygd M5 V8 i 1 serien (foreløpig..), men dog i E90 har de montert v10ern. Blir for "gærnt" å begynne å turbo konvertere en slik motor eller i det hele tatt gjør noe som helst med den da det er en så utrolig bra motor som det er.. Er snakk om at man kan vri på nøkkelen hver dag uansett og bilen går. Føler også at en så "high tech" motor bør stå i en nyere bil, er for dyre deler å bruke i en gammel bil. Skal jo helst ha igjen pengen for morroa en gang og! :) Stemmer at bunnpannen vår er frest ut av et stykke aluminium ja.. Flott den. Komme mer oppdateringer underveis ettersom ting skjer med bilen... -Tarjei-

 

Dobbelt sjekket kildene mine, og du har rett ang 1-serien og 3-serien:)

 

Er vel egentlig veldig sant det at det er for mye smykke av en motor at man skal montere den i en gammel slager... Samme gjelder vel turbo på den... Men noen må vel gjøre det først, hadde vært gøy om det er noen nordmenn... Men uten at jeg vet noe sann kjempe mye om dette, så er det vel gjerne en ganske dyr erfaring å "prøve seg frem" med en slik motor som V10'n...

 

Gleder meg til sesongen igjen går igang... Til M3'n og ikke minst 1-serien... Blir artig dette....

 

Mvh Bjørn B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....:titties:

 

Vi nærmer oss jo 1000 svar i denne tråden....

 

Det hadde jeg faktisk ikke trodd den gangen denne tråden ble startet...

Men, nå som det er innen rekkevidde.....

 

Så får vi da tro at vi ser 10.000 tallet en dag....:wonder

 

For her er jo mange prosjekter og oppgaver som skal løses, så....

Vi kommer jo til å ha masse å skrive om....hellothere

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Hartge vet jeg mye:) hehe. Klart det kunne vært artig å overladet en sånn type motor men da har jeg mer trua på en litt eldre bmw b8, fåes med nicasil foringer og så er det litt gods igjen så man kan få litt klem på topp pakning i og med det er 4l. bare. Gutta på Hartge bygde jo en 850csi motor for nærmere ti år siden, 5,8l. V12 med fire turboer.. Bremset nærmere 700hk med da vred blokka seg.. For lite gods igjen i blokka.. mye den gangen med tanke på at de kjørte med original innsprut osv. Skal ned om ikke lenge og teste e90en med V10 og 1 serien med litt tuna M5 V8 hos Hartge. Blir spennende. Ellers så bygger vi E39 M5 om dagen. Sort, Sort skinn, K&W justerbart understell, 11 1/5 + 13 x 20 helpolerte Schmidt Vn osv... Blir tøff. Tviler på 1 serien blir ferdig i år, må prioritere kundebiler først gitt. Men vi kommer godt forberedt med E30en i år om ikke annet. :win

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tømt Crew Cabben så Slegga Racing fikk Henta "flyplass" delene sine til Calibra, så tro vi til å fikk lakket en garageport for Vidar Hegge Montasje....

Har noen sånne på samvittigheten.....

Den i dag skulle være Matt svart..:win

 

SS trodde ikke jeg skulle fått gjort noe i kveld.....

Men 23-0130 var det sveising på v. framskjerm....Bare litt igjen nå......

Så er vi ferdige med sveisingen for denne gang.....

 

Men kommer hjulene til å passe som kommer på Torsdagen?????:wonder

 

Men da er det Sengen.....zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

For i morgen Kveld, blir det vel bare "tøffel tjeneste" :rockets på meg... Suck....:wonder

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

Erik har fått seg ny scooter, jeg har annet å bruke penger på akkurat nå!

Jeg og Erik var og hentet en Skidoo Summit 1000 SDI Highmark 151" nå på fredagen... Kliss ny, rett fra butikken! ;) Hentet den på Lillehammer, var visst den eneste igjen, ihvertfall i denne halvdelen av norge.

Kul børse, de garanterer 170Hk under værste tenkelige forhold, og det variere jo mye spes på en 2-takt.

 

Denne uka har jeg ikke gjort noe annet enn å drite i vinkel... Får ikke gjort noen ting! ;( Vi grilla noen gode Gilde-pølser, på et bål med NOK parafin på. Så jeg vet ikke hvilket av tingene som har satt meg ut av spill, men noe er det...

Ringer deg ikveld Bead... ;)

To hot for heaven, to fucked up for hell...

http://www.dudez.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår