Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Om en skal samenligne amerikansk og erupeisk/japs så er det vel litt meir rettferdig å bruke nye orginale biler innenfor samme prisklasse.

 

Bilbladet Car & Driver har for 2. år på rad gjort det til en greie å teste det som anses som de raskeste bilene innenfor de forskjellige prissegmentene i USA. De leier da Virginia International Raceway. Bilene er umodifiserte som levert fra fabrikk, med regulær bensin og dekktrykk som foreskrevet i instruksjonsmanualen. I fjor var raskeste bil over-all Ford GT, som klarte den 6,7 km lange "landeveisbanen" på 3:00.07 min. I år var det Corvette Z06 som var raskest med 2:58.20 min., tett fulgt av Porsche 911 GT3 med 3:01.80 og vanlig Corvette med 3:03.60 på tredjeplass. De amerikanske bilene var raskest !

 

Link: http://www.caranddriver.com/features/13173/the-lightning-lap-2007.html

1957 Chevrolet Bel Air, 1966 Chevrolet Chevelle SS 396

1973 Chevrolet K10, 1975 Chevy Short Van, 1992 GMC Typhoon

1993 Chevrolet Camaro Z28, 2001 Jeep Grand Cherokee V8

 

http://WWW.BRENTDEKK.COM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Moro dette!! lenge sia det har vært nå særlig diskusjon på forumet.

Angående kjøring på Ringen osv! Veiholdning handler jo når det gjelder bil som oftest om god gameldags geometri. Spiller jo ingen rolle om hva slags innpakkning det er vel?

Å så må vi jo slutte å sammenligne biler fra etter år 2000 med biler fra før 1970, når det er snakk om hva de presterte orginalt!!!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så må vi jo slutte å sammenligne biler fra etter år 2000 med biler fra før 1970, når det er snakk om hva de presterte orginalt!!!

 

Enig med deg her. Det naturlige ville jo for meg vært å sammenlikne f.eks en -95 BMW M3 mot en -95 Ford Mustang SVT Cobra som begge kommer fra de respektive produsenters performanceavdeling. Men disse diskusjonene går jo alltid på 60-talls amcar mot 90-talls whatever bil føler jeg.

 

Det er vel ikke uten grunn at dem fant på begrepet Pro-Touring der borte :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*saklig*

 

 

 

Tolka det Torstein sa som at han mente en M3 i f.eks E36 karossen, er helt lik en 318 på mange måter og det har han rett i.. (bygd og eid endel av disse..)

 

Vel, Nå har ikke jeg noen greie på amcar i det hele tatt så skal verken uttale meg om Firebird eller Trans Am.

 

Du kan kalle meg hva du vil, det jeg vet er at når mann bruker nok penger spiller det liten rolle om bilen er en bmw eller fiat eller noe annet, det går nesten like fort, både rett frem og i svinger.

At karroseriet er en bmw spiller ingen rolle, resten er racing og modifisert.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hata bmw tideligere men etter noen gode opplevelser så syns jeg bmw er knall..

 

de ser pene ut, går bra og har en pen lyd MEN det betyr heller ikke atte jeg hater amcar men måtte bare få det ut atte ikke alt dreier seg om bb, automat og sletter.. for her i landet er det vel ikke så mange sletter iforhold til svinger? og det må jo være ufatteligt mye morsommere og kjøre runde etter runde på en svingette bane enn og kun kjøre rett fram i 8-10sec gang på gang selv om det akser noe helt sinnsykt..

 

når dere ser camaroen nedenfor så skjønner dere hvor jeg vil.. 200 000+ for camaroen eller ca 200 000 for en m3 som har mye bedre kjøreegenskaper, bedre komfort, bedre intreniør OG kan brukes hver eneste dag året rundt hvis man vil

 

<- JEG hadde hatt det mer morro på filmen der enn jeg hadde hatt det hvis jeg kjørte rett fram i 10sec..

 

røsker ikke skinnet av pølsa, går ikke direkte dårligt, starter og går hver dag, pent utsenede og pen lyd

 

dere kan ikke nekte på atte dette er en pen bil? han som har denne ga vel 95 for den hvis ikke jeg husker helt feil

 

large_63884-582393.jpg

 

large_63884-582046.jpg

 

her er det jeg kaller en gjennomført amcar som jeg mer enn gjerne skulle hatt som kosebil.. denne har helt rett stuk etter min mening for den ser jævli bra ut og ser faktisk ut som den takler og svinge i litt mer enn farts grensa.. dette er en bil til 200 000++

 

IMG_2268.jpg

IMG_2269.jpg

IMG_2266.jpg

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eika...

 

angry2

 

Egentlig kan du bare rulle inn nevene i racingtape slik at du ikke skriver mere vas...

 

Da du IKKE har kjørt ett eneste drag på bane NOEN GANG... så kan du vel ikke si at du mener si og så.... da du ALDRI har prøvd...:jackinbox:

 

Å du...Skal ta deg med på en tur engang, så du kan fatte hva vi snakker om...Ble nevnt 7,70 på 201 meter lengre oppe her... DET er det jeg har tenkt å få til på 402 meter til neste sommer:boxing

 

Å en sånn M3 , 89 modell, ja den gjør stripa på 15,50-402m.

en sport EVO, 90 bruker 14,65,

 

å en 93 m3 med 286hk, går på 13,90

 

93, M5 bruker 14,05

 

Honda NS-X 91, 13,70

 

Escort Cosworth rs,93,14,30

 

SIERRA COSSI, 4X4 90, 14,45

 

NISSAN 200SX,89,15,15

 

CALIBRA 4X4 93, 14,90

 

OMEGA 3000 24v, 90, 15,15

 

PUGEOT 405 t15. 93, 15,20

 

911. CARERRA 2, 9013,50

 

911 TURBO 3,6-93, 12,85

 

SAAB 9000sc 2,3TURBO s-92 - 15,20

 

Celica GT Four, 94 - 16,15

 

Golf VR6, 92 - 15,60

 

volvo 855 Turbo , 94 - 15,40

 

Denne lista er fra Bilsport nr17 - 94

 

Gir den noen noen tanker?

 

 

Til ettertanke...

Tilsvarende sort Impalan til BB454, med 425Hk BB, 4 trins manuell og 4,10, så gjorde den 13,85 på 402...

 

Sorte Birden til Luzifer har jeg kjørt 13,20 med...

Gule 66 Novan til Tommy/skien har gårr ned på 11 tallet...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sitter mer enn gjerne på en tur og du må gjerne vise meg atte det er så rått som du sier for den aksen i camaroen eller delivery'n må være helt pervers og det kan hende atte jeg selger alt jeg eier og har for å bygge drag bil.. MEN jeg trur jeg hadde hatt det morsommere med noen runder i ssperf sin bil på rudskogen

 

hvorfor velge denne camaroen med mye dårligere kjøreegenskaper og mye mer skruing

 

IMG_2268.jpg

 

når man får denne billigere med mye bedre kjøreegenskaper, komfort, slepper og skru så mye og har potensiale for mye hk

 

00129756_67521.jpg

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på camaroen før noe som helst bmw. Sorry men enda ikke sett noen bmw som jeg kunne tenkt meg.

 

Kjørt et par i 7 serien, 5 serien og så klart 3 serien men ingen av dem gir meg noen følelse på lik linje som noen amcar jeg har kjørt. Mulig bedre kjøre egenskaper men liker nok ikke dem for d.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må alle her tenke på at eika er en kranglefant som kun er ute etter diskusjoner og krangling her inne.

det gjelder smak og behag...

noen liker søstra og andre liker mora..

må si jeg heller mer og mer mot v8 i bilen min og tar gjerne en camaro før en m3.

men du eika...se heller og få tatt den lappen så du kan kjøre fra bead her istedefor og sitte og krangle på nett...

*Ford Sierra IST*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke ute etter noe krangling men en god diskusjon har aldri skada noen.. trur nok de fleste her inne liker en god diskusjon

 

Men av og til er det greit at de som diskuterer, Har en forståelse om HVA de prater om...

 

Ikke som DU som bare har en formening om hva som skjuler seg i Streetrace verden...

 

Du var med Natt1mai, MEN du satt på, deltok ikke, å har vel ikke engang vært på noe storstevne i dragracing...

 

Men nå handler noe av diskusjonen mere om følelser og drømmer enn hva som er "best".

 

Når vi snakker oppmerksomhet, ja da har jeg "noen" erfaringer...:D

Som du ALDRI får med en orginal M3...:soldiersf

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eika...

 

Å du...Skal ta deg med på en tur engang, så du kan fatte hva vi snakker om...Ble nevnt 7,70 på 201 meter lengre oppe her... DET er det jeg har tenkt å få til på 402 meter til neste sommer

 

Til ettertanke...

Tilsvarende sort Impalan til BB454, med 425Hk BB, 4 trins manuell og 4,10, så gjorde den 13,85 på 402...

 

Sorte Birden til Luzifer har jeg kjørt 13,20 med...

Gule 66 Novan til Tommy/skien har gårr ned på 11 tallet...

 

 

 

 

 

 

 

glemte Syclonen til tore turbo...

 

12,85

 

:jackinbox:

 

Nå sporer du helt av igjen med å si at du skal kjøre samme tiden med din på 402m. som vi gjorde med Porscha på 201m. hvis du monterer i "o store"

Nå snakka jeg om en mer vanlig bil.

 

 

Men siden du sier det sånn så gjorde samme bilen

:10,86 og 220km/t på 402m.

Syns det er vesentlig fortere enn alle du nevnte over her?

 

Å sammenligne din hvis du skal ha i "o store" så kan du jo like gjerne blande inn VS og gjengen også?

 

Akkurat sånn som bilen din står nå så er det akkurat som hvis jeg hadde kjøpt M5en til VS å satt i en 520 motor....

 

Syns ikke du skal love bort noen 402m turer føre du i det hele tatt har fått plassert motoren i bilen?

 

Fargekoden fikk du på tlf igår så venter jeg spent på noen deler igjen:)

 

 

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår