Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

punkt 1.....

Er vel å ha bil selv, så en har ERFARINGER med hva man prater om????:driving

 

punkt 2....

Spør ERA hva guttene på værsting MC pleier å gjøre når de cruiser rundt med 150 hk Alfene på ringen...Jo... de blir BAK, å de som kommer forbi... ja de blir som oftest hentet med sort bil eller helikopter noen 100 meter lengre framme...

 

Men finn en bimmer da...

 

Så tar vi denne under her med nye 496Cid BB´n, ....

Eller var denne FOR ombygd??

 

firebird-fside.jpg

 

Era har vel passert litt av hvert nede på ringen, med både Alfaer og DIESEL Citroen....

Eller hur Era?

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Eika.

 

Jeg tror du... og jeg og sikkert noen til her inne, ikke skal dra den diskusjonen for langt... hvem kjører fra hvem... hva som går best i sving,bakover, forover eller rett opp for den del.

 

For hvertfall jeg, har for lite "erfaring" med det meste av racing.

(det blir mest: har lest, har hørt , har sett på nettet)

 

Tror vi får bygge lowrider. så kan vi konkurere i stillestående høyde:boxing hehe.

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en skal samenligne amerikansk og erupeisk/japs så er det vel litt meir rettferdig å bruke nye orginale biler innenfor samme prisklasse.

 

Bilbladet Car & Driver har for 2. år på rad gjort det til en greie å teste det som anses som de raskeste bilene innenfor de forskjellige prissegmentene i USA. De leier da Virginia International Raceway. Bilene er umodifiserte som levert fra fabrikk, med regulær bensin og dekktrykk som foreskrevet i instruksjonsmanualen. I fjor var raskeste bil over-all Ford GT, som klarte den 6,7 km lange "landeveisbanen" på 3:00.07 min. I år var det Corvette Z06 som var raskest med 2:58.20 min., tett fulgt av Porsche 911 GT3 med 3:01.80 og vanlig Corvette med 3:03.60 på tredjeplass. De amerikanske bilene var raskest !

 

Link: http://www.caranddriver.com/features/13173/the-lightning-lap-2007.html

 

Dette er jo seff bra, å det har jeg ment siden C5 Z06 kom.

 

 

MEN, om man ser det slik:

 

M3: ALLE kan kjøpe en slik bil, for deretter å kjøre fra folk på bane.

Z06: ALLE kan kjøpe en slik bil, for deretter å kjøre fra folk på bane.

 

Kjøre stripa på 8 sek: OK, det er ikke såå lett, men med penger, så er det en realitet. Å da ender du opp med en bil du drar rundt på henger et par helger i året for å kjøre 8 sek. av gangen.

 

Derimot: Modifiser selv en GAMMEL bil til å kjøre fra en M3 eller Z06 på bane, å som åsså gjør det respektabelt på stripa, SAMTIDIG som den blir KJØRT til disse arrangementene: DET INNGIR RESPEKT.

EKS: Polly, Lindwall osv.

 

For å si det på en annen måte:

Hvis jeg på et treff ser en original Corvette C5 ved siden av en Kadett med Cossie motor, går jeg RETT forbi vetten å titter på Kadetten.

Kreativitet, fantasi, å stå på vilje, det er moro det.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot: Modifiser selv en GAMMEL bil til å kjøre fra en M3 eller Z06 på bane, å som åsså gjør det respektabelt på stripa, SAMTIDIG som den blir KJØRT til disse arrangementene: DET INNGIR RESPEKT.

EKS: Polly, Lindwall osv.

 

For å si det på en annen måte:

Hvis jeg på et treff ser en original Corvette C5 ved siden av en Kadett med Cossie motor, går jeg RETT forbi vetten å titter på Kadetten.

Kreativitet, fantasi, å stå på vilje, det er moro det.

 

Helt enig med deg her :m'm: Granadaen din er et glimrende eksempel på det du prøver å beskrive. Jeg hadde nok også gått rett forbi en Corvette C5 om bilen din sto hakket lengre borte. Selv om jeg synes en Corvette C5 er noe av det lekreste GM har produsert, så er det noe eget med folk som bygger om og modifiserer bilen de liker med smarte og enkle løsninger til å bli en ekte gatebil som faktisk kan brukes til rundt-rundt kjøring og en tur på stripa.

 

Det handler ikke alltid (for meg ihvertfall) om å være raskest, men å ha det morro med det man har klart å bygge uten å pantsette hus og hjem :thumb

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg tenkte nevne min som et eksempel åsså, men det ville kankjse blitt misforstått. Men ja det er noe av min visjon.

 

 

Når det er sagt er det jo seff mulig å trimme å tune både en M3 å en Z06, da det finns et opphav av deler til disse(å andre åsså), men det blir jo bolt-on ting, som IGJEN alle kan gjøre.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg tenkte nevne min som et eksempel åsså, men det ville kankjse blitt misforstått. Men ja det er noe av min visjon.

 

 

Når det er sagt er det jo seff mulig å trimme å tune både en M3 å en Z06, da det finns et opphav av deler til disse(å andre åsså), men det blir jo bolt-on ting, som IGJEN alle kan gjøre.

 

Sant det...

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN...:idea:

 

Siden de fleste her mener en bil skal kjøre litt av hvert, transport strekker, rundt-rundt, kanskje auto-slalom, drag..Noe mere en skulle kunne gjøre for å tilfredstille dere?

 

Ja da er det kanskje en ide å snekre til ett slikt opplegg??

 

ALT på EN helg, fredag til søndag! 1 eller 2 ganger i løpet av neste sommer...?

 

Regler?

Normal god tilstand... Bra bremser, lys teknisk OK liksom...

 

Bilen ellers?

Ta den bilen du vil, og håp du har med NOK!

 

Noen som er med??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe mere en skulle kunne gjøre for å tilfredstille dere?

 

Kongekommentar :win

 

Har desverre aldri opplevd å få sitte på med en bil som f.eks bead sin camaro med heftig BB nedover en 402-meter men jeg inbiller meg at det fremkaller et glis som en vanlig gatebil aldri vil kunne gjøre...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN...:idea:

 

Siden de fleste her mener en bil skal kjøre litt av hvert, transport strekker, rundt-rundt, kanskje auto-slalom, drag..Noe mere en skulle kunne gjøre for å tilfredstille dere?

 

Ja da er det kanskje en ide å snekre til ett slikt opplegg??

 

ALT på EN helg, fredag til søndag! 1 eller 2 ganger i løpet av neste sommer...?

 

Regler?

Normal god tilstand... Bra bremser, lys teknisk OK liksom...

 

Bilen ellers?

Ta den bilen du vil, og håp du har med NOK!

 

Noen som er med??

 

 

DER !!! har du en KNALL ide. JEG ER MED!!!

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår