Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Gammle stasjons vogna til Birkenesen gikk jo til Tarjei Reime på Nærbø, som tok med seg bilen når han emigrerte til Danmark.

 

Han skryter av drag miljøet der nede........

 

Har ikke noe mer info om motor og slikt som står i vogna nå, tror han bytter motorer, å ikke klarer helt bestemme seg for hva som skal i hvor :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hey bead eller andre med peil.

 

Tenkte jeg skulle lakkere likvogna etterhvert. Men har en liten kompressor så trenger nok noe større. Hva slags kompressor vil du annbefale?

 

Og hva slags lakkpistol er ideelt å bruke til lakkering? Dyse og slikt og.

 

Men trenger en kompressor som jeg også kan sandblåse med. Punktsandblåse for tror ikke jeg skal satse på sandblåse hele bilen.

 

Tenkte å begynne med sandblåsingen og sparklingen nå sånn at rusta ikke tar noe mer enn lakken. Så lakkere til våren da temperaturen er grei. Har en annen dynge bil jeg kan øve meg på men trenger rett utstyr først.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tor! spør birkenes om han kjenner igjen denne!<a href=sidenea7.jpg' alt='sidenea7.jpg'>

 

Satt å så igjennom gamle bilder og da viste det seg at jeg hadde sent bilder til en kar som var interessert i den. Viste seg å være Jan Birkenes:)

 

 

Du...

NOEN skulle hatt ris på rompa for at den bilen fortsatt ikke har SKIEKKEILGE hjul bak...angry2

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grambo1.jpg

 

Noen normenn som er på plass og skal i USA og Vegas til helga - dere drar vel sikkert kjensel på minst to av dem? :) (Den ene har jo tilogmed noen postinger i denne tråden)

 

Se der ja.. Gutta på tur... Bilder fra SEMA hadde vært noe..:blunk:

 

Men DU tor, kan du BE herr Transport Direktør om han kan ta med en HYDRAULISK rollekam til meg... til 454CBB, Modell 68-89!!

 

En som ikke har ligget seg i stykker!:jackinbox:

 

Kammen skal fungere sammen med ovalport topper, litt Tork, som da vil si 2000-6000 i arbeidsområde, noe over 600 i løft og, ja sånn ca 110 i lobe sep...

 

OM du ser detta å Birken er enig, så kast ut det data på den dere ønsker å ta med hjem....

 

Mvh T.

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men faren er jo at ingen gidder å stille, hvis alle "storgutta" er med.

 

Tanken er jo at ALLE skulle få en tid...

Å hvis detta ble Kanon, så kunne en jo ha det flere år, å da ville det jo bli forbedrings testing...

 

Også om en får 2 "løp" til neste år, å man samler poeng i begge løpene... da ville det virkelig blitt EN vinner..:jackinbox:

 

Å folk kunne teste på våre...justere å teste på Høsten..:blunk:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det ikke kåres den ultimate bilen da?

 

Og det er jo gjerne storgutta som har de ultimate bilene........:web

 

Frågan er jo... HVORDAN en skal difrensiere tider på de forskjellige løpene...

 

Plassering på hvert enkelt, å den vinner den som har minst påengsum...

 

Eller skulle en ha lagt sammen tiden??

 

Noen meninger??:web

 

Hva vil bli mest riktig?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil ha det ordentlig fremfor fort... så jeg må nok ta den tida det trenger. Har kutta ut "innhakket" til lokket fra gf-skjermene pga det var skikkelig på bomtur i forhold til bilen så må finne ut hvordan jeg skal "tette igjen" hullet i skjermen og med hva... Kan legge ut noen bilder av det på rosa sida senere hvis jeg finner :jackinbox:

 

 

Med en sånn ombygging som du driver med, så er det en fordel å snaekre sammen, for så å slenge på noe fyller..

Kjøre noen måneder å teste litt, sikkert forrandre saker og ting, å SÅ kan du lage finishbil! :thumb!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle lakkere likvogna etterhvert. Men har en liten kompressor så trenger nok noe større. Hva slags kompressor vil du annbefale?

 

Og hva slags lakkpistol er ideelt å bruke til lakkering? Dyse og slikt og.

 

Men trenger en kompressor som jeg også kan sandblåse med. Punktsandblåse for tror ikke jeg skal satse på sandblåse hele bilen.

 

Tenkte å begynne med sandblåsingen og sparklingen nå sånn at rusta ikke tar noe mer enn lakken. Så lakkere til våren da temperaturen er grei. Har en annen dynge bil jeg kan øve meg på men trenger rett utstyr først.

 

Kompressor?, er bare å kjøpe den største på Biltema, eller tilsvarende...

 

Den funker til lakk og blåsing å ALT hva du måtte finne på:D

 

Kjøp en Devillebiss GTI overkopp eller lignende, da har du gjort det en gang for alle:thumb

 

det er da 1,4 dyse i den...

 

Fått deg Garage nå eller??

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frågan er jo... HVORDAN en skal difrensiere tider på de forskjellige løpene...

 

Plassering på hvert enkelt, å den vinner den som har minst påengsum...

 

Eller skulle en ha lagt sammen tiden??

 

Noen meninger??:web

 

Hva vil bli mest riktig?

 

 

Tja, her er hvordan Car Craft gjorde det en av de første gangene:

 

http://www.sportmachines.com/magrack/car_craft_12-92.html

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en sånn ombygging som du driver med, så er det en fordel å snaekre sammen, for så å slenge på noe fyller..

Kjøre noen måneder å teste litt, sikkert forrandre saker og ting, å SÅ kan du lage finishbil! :thumb!

 

Joda, men ikke no vits å gjøre en jobb som du vet du må gjøre på nytt igjen senere hvis du ikke gjøre den ordentlig.

 

Uansett, så vil jeg være litt nøye med skjermene bak... fordi når jeg får på det 2k limet jeg skal bruke så kommer det til å sitte såpass bra. Og å gå inn å forandre på noe da blir mer komplisert enn å ordne det i utgangspunktet.

 

Dessuten burde ikke et bensinlokk være noe stort problem når man ser på helheten :tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompressor?, er bare å kjøpe den største på Biltema, eller tilsvarende...

 

Den funker til lakk og blåsing å ALT hva du måtte finne på:D

 

Kjøp en Devillebiss GTI overkopp eller lignende, da har du gjort det en gang for alle:thumb

 

det er da 1,4 dyse i den...

 

Fått deg Garage nå eller??

 

Hehe ok dem hadde noe til rundt 5000 mener jeg å huske. 100 liter eller noe.

 

Har en grei garasje i huset nå og endelig fått likbilen hit så da tenkte jeg at jeg kanskje skulle sparke meg selv i ræva og få satt igang.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår