Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du tuller mye du...........

Jeg ser at det 0,7 liter forskjell, men i prosent blir sammenligningen helt ute på jorde ditt:notin:

http://www.hioutput.com/tech/343hp/343hp.html

 

 

Enig med deg. Han har noen merkelige utsagn av og til. En motor vet vel ikke hva slags merke eller størrelse den er. Den reagerer på akkurat samme måte på trim som alle andre.

 

Å??

:ass:

 

Stor forskjell??

 

1,3 -2,0

 

5,7- 10.1

 

mindre enn dobbelt så stort skulle jeg da mene på 1300-2000

 

mot 5700-10100ccm

 

:pray

 

Nå var det vel strengt tatt 305 mot 350 som det var snakk om, eller?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å for dere som digger STOR cui motorer lager nå Sonnys Racing Engines en 864cui BB som kan strokes til 1000cui... den har 5,300" Borr senter.

 

Høres billig ut ikke sant.

 

Era

 

5,3 i bore spacing blir lov i IHRA Pro Mod neste år.

 

Fulton kommer med en 904 cui nå.

De har hatt 867 cui motor beite.

Steve Kirk Jr. har kjørt bra med den i 10,5 slicks klassa.

 

Den 1000 cui til Sonny, er det med spacer platene på blokka eller er det uten?

 

Slike motorer er neppe noe bra for lommeboka.. :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å??

:ass:

 

Stor forskjell??

 

1,3 -2,0

 

5,7- 10.1

 

mindre enn dobbelt så stort skulle jeg da mene på 1300-2000

 

mot 5700-10100ccm

 

:pray

5.0 mot 5,7 var det snakk om:hellothere:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sonny motoren er UTEN spacerplater.........

 

Kjørte forbi tunet ditt på fredag Bead, og ja det så ut som et lite sørpehull fortiden :D

 

Menne blir nok bra med tilbygg.

 

Var ute på buisness så bare raste rett forbi, skulle gjerne tatt turen innom en gang og hilset på Råsa ligaen :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sonny motoren er UTEN spacerplater.........

 

Kjørte forbi tunet ditt på fredag Bead, og ja det så ut som et lite sørpehull fortiden :D

 

Menne blir nok bra med tilbygg.

 

Var ute på buisness så bare raste rett forbi, skulle gjerne tatt turen innom en gang og hilset på Råsa ligaen :)

 

Bare å svinge innom det!

 

Men søle ja...Ser ikke bra ut her nå etternoen dager med regn...

NOE søle på skoa gir fine inngangspartier i garage og hus...:angry:

 

Men håper på noen grader kaldere så det stivner til igjen som deyt var forrige uke!

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på gorunde å sanket deler i dag..

Å det finnes bra huggere rundt om...

 

En er Grøstad på veien ned tilhorten/mossferga ...fra Tønsberg..

Hadde en liten titt inn i vinduene dems i dag å der tror jeg det er en og anne skatt gjømt..

3-4 Escort MK1 griller..Må jo være mere snask der da tipper jeg...:titties:

 

Så søke på Grøstad Auto så kommer dere fram til rett plass...

 

 

En annen er Huggern i Larvik...

 

Jern og Metall kan dere da søke på...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ikke det. Var en slik med i Engine Masters Challenge et år, å den var definitivt med å fighta blant de mer vanlige alternativene. Var et eller annet som var en fordel med den blokka ,men husker ikke helt hva.

 

Husker den, var ei 305 eller 307 blokk som en kunde hadde lagt igjen som "skrot". Mener kubikkgrensa det året var rundt 360cid, og med strokerveiv var den rett oppunder og snusa. Mener å huske noe om at slaglengda ga jevnere momentkurve (snitt hk + snitt moment er vel gamet i de konkurransene der?), pluss at den lille borringa ga mindre muligheter til detonasjoner, da testene var med pumpebensin... Eller noe sånt. Gøy å komme på andreplass (eller tredje?) med andre folks skrot :) Selv om den motoren nok hadde endel triks og justeringer bak seg innen konkurransen.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår