Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heihei... jada... lille bilen var på tur...

 

Hadde leveringsrunde...

 

De jeg skulle lever til i Oslo viste ikke hva slags bil jeg kjørte, men sa glatt i telefonen..." vi så deg der nede i rundkjøringen"...:thumb

 

Motor 355 Levert, demonforgasser levert..og det var positivt å bytte til en 600 Dobbelpumper Holley på 454 motoren..

 

Bilen fikk plutselig liv igjen...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei... jada... lille bilen var på tur...

 

Hadde leveringsrunde...

 

De jeg skulle lever til i Oslo viste ikke hva slags bil jeg kjørte, men sa glatt i telefonen..." vi så deg der nede i rundkjøringen"...:thumb

 

Motor 355 Levert, demonforgasser levert..og det var positivt å bytte til en 600 Dobbelpumper Holley på 454 motoren..

 

Bilen fikk plutselig liv igjen...:D

 

Størst er ikke alltid best vettu ;)

 

Dette er vel godt BB lesestoff for deg Bead ;)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

135012328.jpg

 

 

 

 

Bore and stroke on the two are the same so there is more to consider than just the CI.

I have done a bunch of both and I vote big block.

The big block is bulletproof and, equally built, will outrun the SBC. Almost every mag has tried the bb/sb debate and if equally treated, the BB always wins.

Even in the same car, the BB is better except for handling as the BB is heavier.

SB was designed in mid 50's and has good tech for that time, but the BB is much better, newer tech.

 

redbeatdeadhorse5.gif

 

Det er jo bare vas å sammenligne en 400 SB og en 402 BB

Er jo klart at en kan få ut MYE mere av den 402BB motoren, da den kan puttes på topper som SB motoren ikke er i nærheten med...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

135012328.jpg

 

 

 

 

Bore and stroke on the two are the same so there is more to consider than just the CI.

I have done a bunch of both and I vote big block.

The big block is bulletproof and, equally built, will outrun the SBC. Almost every mag has tried the bb/sb debate and if equally treated, the BB always wins.

Even in the same car, the BB is better except for handling as the BB is heavier.

SB was designed in mid 50's and has good tech for that time, but the BB is much better, newer tech.

 

redbeatdeadhorse5.gif

 

Det er jo bare vas å sammenligne en 400 SB og en 402 BB

Er jo klart at en kan få ut MYE mere av den 402BB motoren, da den kan puttes på topper som SB motoren ikke er i nærheten med...:D

 

Dette er grunn til at vi andre buker LSx serien...

 

Den har helt ny bunn og topper som kan likne litt på BB men er utviklet laaaangt vidre med erfaringer fra racing m.m.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

135012328.jpg

 

 

 

 

Bore and stroke on the two are the same so there is more to consider than just the CI.

I have done a bunch of both and I vote big block.

The big block is bulletproof and, equally built, will outrun the SBC. Almost every mag has tried the bb/sb debate and if equally treated, the BB always wins.

Even in the same car, the BB is better except for handling as the BB is heavier.

SB was designed in mid 50's and has good tech for that time, but the BB is much better, newer tech.

 

redbeatdeadhorse5.gif

 

Det er jo bare vas å sammenligne en 400 SB og en 402 BB

Er jo klart at en kan få ut MYE mere av den 402BB motoren, da den kan puttes på topper som SB motoren ikke er i nærheten med...:D

 

:viske: Fyren som starta tråden lurte jo på hvorfor det er mere effekt i en 402BB enn en 400SB og det fikk han jo godt svar på her...

 

Grunnen til at det er lettere å hente ut mere effekt i en BB ligger i måten den er konstruert på. Det er jo forsovidt innlysende når noen ramser det opp på den måten. Synes det er mere informativt enn bare å si at SB ikke er noe å ha...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår