Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

SATANS mopar DRITT....

helvetes lednings plunder...

må sette på tenningen, å pirke en - kabel på minus på koilen for at den skal starte innimellom...

setter på lyset og slår det av igjen....

Da står lyset på men lyser bare 60%...vrir på og av tenningen, å lyset slokker (for bryteren var på off)

å det er bare 11 volt på dynamon...men 12.7 på batteriet...

Så ja...

JEG HATER LEDNINGER!.......

Tangen hadde 2 timer her i kveld, tok med seg Mopar bibelen, å skulle hjem å studere...

hjelp og forslag mottas med stor takk....:thumb

Å bilen SKAL leveres i morgen....åååååå vondtihodenå....GRRRRR

Men resten ser ok ut...

Høres ut til at det er dårlig kontakt en plass mellom batteriet og dynamoen..

Skal ikke være spenningsfall der.

Vil tippe at noen dårlige jordinger lager det meste av det andre trøbbelet.

Har du hatt løs noen jordinger mens du har hatt den der?

Kanskje det er lakk der de er koblet til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du må være bortpå coilen med en jorda ledning for å få fyr på'n til tider.. første jeg ville ha sjekka da var jordinga av coilen, og hvis den er fint jordet, sjekka jordinga av blokka.

hvis du har dårlig kontakt mellom blokka og minus på batteri, så får du spenningsfall mellom blokka og batteri mens du bruker starteren, noe som fører til at blokka får en viss spenning.

for eksempel, hvis det er 4 volt mellom blokka og karossen, og coilen er jorda i motorblokka, så har coilen plutselig bare 8 volt å jobbe med.. kommer du bortpå med minus ledning, så har du 12 igjen.

enkel måte å sjekke; mål mellom motorblokka og minus på batt mens du kinner. skal være tilnærmet 0 volt der da.

det kan også forklare den sære målinga du hadde på dynamoen, for hvis dynamoen har lavere spenning enn batteriet, så er det noe rart på gang... lykke tel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HANS...

Du har reist til Texas du UTEN å si fra til oss...

Leser du detta så ta kontakt på PM, så skal jeg sette deg i kontakt med våre venner i Huston...

Heheh, ja var en liten tur i Texas.. Men fikk ikke så mye tid til å kikke på bildeler å bilfolk, brukte tiden på å spise donuts og drikke starbucks kaffe ;) hehe.. Meeeeen, det er ikke siste gang jeg er i området.. ;) Vurderer litt mer permanent opphold neste gang ;)

Skal legge ut noen bilder..

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutalt....

Vi LIKER den Bakke Camaroen :D

Fannt faktisk et troll gammalt bilde fra da meg og den gammle og Roy Wittenberg var på em (tror jeg det var) på Stord for mange år siden, da bakken kjørte uten presse og kun hjemmelaget luftfilter av skumgummi :D

Fikk i samme anledningen en god klem og en pen autograf fra Liv Berstad da hun kjørte TF.

Åååhhh, those were the days ;)

@ Nova68

Fått i fæling motoren igjen?

Eller kjører du med "godkjennings" motoren enda?

GØY med gate godkjendte biler :D:D:D:D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi LIKER den Bakke Camaroen :D

Fannt faktisk et troll gammalt bilde fra da meg og den gammle og Roy Wittenberg var på em (tror jeg det var) på Stord for mange år siden, da bakken kjørte uten presse og kun hjemmelaget luftfilter av skumgummi :D

Fikk i samme anledningen en god klem og en pen autograf fra Liv Berstad da hun kjørte TF.

Åååhhh, those were the days ;)

@ Nova68

Fått i fæling motoren igjen?

Eller kjører du med "godkjennings" motoren enda?

GØY med gate godkjendte biler :D:D:D:D

Har jobbet litt med bilen etter den ble godkjent, forandret litt på styringa og litt oppgradering av motor:)

Håper den er på veien igjen ca 2 ukers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider