Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvordan så krengeaksen ut da? Krenge over- eller understyring? Eller svikt i foringer/innfestninger ved pådrag/brems?

 

For min del senka jeg rol senteret med nesten 10cm da Alfa`n har T bar som tar sidekreftene orginalt å d sitter på toppen av akselen.

 

Foringene er unibals og urethan så de fleksa ikke stort lengre.

 

Fordelen er at bakakselen beveger seg fritt uten noe som låser slik ofter 4 link gjør spes hvis de er feil kontruert.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å senke RC er stort sett en bra ting, men ble alt annet passet på samtidig? Er jo lett å ende opp med krengeoverstyring om f.eks de nedre bærearmene peker svakt innover mot midten av bilen, og noe oppover i framkant.

 

Jeg tenkte mest på kommentaren med at du heller ville hatt bra satt opp 4-link, siden bilen med 3-link styrer for mye i ræva?

 

Jeg liker godt sammenligningen med en krakk med 3 eller 4 bein på ujevnt underlag, gir et tydelig bilde av hvorfor 3-linken liker seg bedre med uniballs enn 4-linken gjør. Kinematisk fri er vel et dekkende begrep.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å senke RC er stort sett en bra ting, men ble alt annet passet på samtidig? Er jo lett å ende opp med krengeoverstyring om f.eks de nedre bærearmene peker svakt innover mot midten av bilen, og noe oppover i framkant.

 

Jeg tenkte mest på kommentaren med at du heller ville hatt bra satt opp 4-link, siden bilen med 3-link styrer for mye i ræva?

 

Jeg liker godt sammenligningen med en krakk med 3 eller 4 bein på ujevnt underlag, gir et tydelig bilde av hvorfor 3-linken liker seg bedre med uniballs enn 4-linken gjør. Kinematisk fri er vel et dekkende begrep.

 

Min er trolig ikke 100% men gjordt etter beste evne.

Nedre bærearmene peker rett frem og ligger horisontalt.

Men pga plass under bilen og bakakselens konstruksjon sitter topp staget på siden av klokka mao ikke bra.

 

Men missforstå meg rett 3 link er MYE MYE bedre en T bar opsetter som er orginalt eller en orginal 140/240 4 link med myk gummi.

 

Men det kjennes ut som bakakselen styrer litt, mao ikke direkte overstyrt men styrer litt med pga mangel på øvre feste gir akselen litt etter er teorien.

Etter og ha kjørt 240 med det de kaller riktig bygget 4 link hvor akselen ikke styrte i det hele tatt kjennes det sån ut.

 

Men her er mange faktorer.

Etter og ha flytta RC ned må fjærene byttes da tyngepunktet nå har vekt arm ned til RS som gir krenging...

 

Men d ligge rnye Bilstin racing i stua og 300punds fjærr er på vei...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår