Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Min er trolig ikke 100% men gjordt etter beste evne.

Nedre bærearmene peker rett frem og ligger horisontalt.

Men pga plass under bilen og bakakselens konstruksjon sitter topp staget på siden av klokka mao ikke bra.

 

Men missforstå meg rett 3 link er MYE MYE bedre en T bar opsetter som er orginalt eller en orginal 140/240 4 link med myk gummi.

 

Men det kjennes ut som bakakselen styrer litt, mao ikke direkte overstyrt men styrer litt med pga mangel på øvre feste gir akselen litt etter er teorien.

Etter og ha kjørt 240 med det de kaller riktig bygget 4 link hvor akselen ikke styrte i det hele tatt kjennes det sån ut.

 

Da er vi enige :) At det øvre staget er sideflytta noe skal ikke ha så mye å si, men jeg ville sjekka opp om noe fysisk gir seg bak i der ja. Er dette på noen italienerbil?

 

De fleste uoriginale 4-linkene jeg har sett på 240 har pleid å være helt parallelle ovenfra og fra siden, og derfor gi 0% anti-squat. Fint mot brake hop, men jalla mot å få feste mer enn det vektforskyvinga bakover gir. Fordelen er jo en nøytral krengeakse, sålenge den ikke går mot overstyring når man bremser i sving, og bilen fjærer ut litt bak.

 

Men her er mange faktorer.

Etter og ha flytta RC ned må fjærene byttes da tyngepunktet nå har vekt arm ned til RS som gir krenging...

 

Men d ligge rnye Bilstin racing i stua og 300punds fjærr er på vei...

 

Era

 

Det trengs mer krengemotstand ja, har du vurdert å montere eller lage til en krengningshemmer bak hvis den ikke har? Valgte du fjærstivheten etter utregninger, erfaringsmessig med bilmodellen, eller ut fra eget hode? Jeg vurderer selv å gjøre det samme med bakstillinga mi, og trenger et sted å gå ut fra de latterlig myke originalfjærene (140 lb/in, 1800kg bil).

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår