Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Når det gjelder Street Legal, så er det beklagelig at det har blitt så dårlig siste år. Men, antall deltagere har også gått så mye ned, at man blir redd for å arrangere rene slike stevner. Det må jo rundt økonomisk her også...

Husker med skrekk og gru Helen i Bilsport sitt siste stevnet. Det var så få biler til start, at oppliningen var tom hele dagen. Folk rakk ikke å kjøre rundt. 14 til start tror jeg.

 

Men, nå prøver vi altså igjen, med en søknad om NM Street Legal på 4. juli.

 

Vi har også fått signaler om at Street Legal folket helst vil kjøre på gata, og ikke på Gardermoen. Stemmer dette???.

 

jaja, men trodde den helgen i juli var hellig...Burde iallefall vært det...

 

Power Big Meet jo...:deng

 

Men hvordan kan man mene at SL ikke funker på G.moen??

Er ikke detta en meget fortvoksende aktivitet i alle litt større amcarklubber??

 

Å... en må kunne stille med prøveskilt:..DA vil euro, japs guttene også kunne kjøre...

 

Om ikke annet i en Test/ prøve på klasse...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jaja, men trodde den helgen i juli var hellig...Burde iallefall vært det...

 

Power Big Meet jo...:deng

 

Men hvordan kan man mene at SL ikke funker på G.moen??

Er ikke detta en meget fortvoksende aktivitet i alle litt større amcarklubber??

 

Å... en må kunne stille med prøveskilt:..DA vil euro, japs guttene også kunne kjøre...

 

Om ikke annet i en Test/ prøve på klasse...

 

Har bare nøsta opp at Hønefoss ønsket seg tilbake til industriområdet fordi de fikk dårlig med publikum til Eggemoen.

Veit ikke om dette er noe trend?

-Men forstår jo at gate/vei er mere publikumsvennlig, og Gardermoen har jo vist seg å være et "tungt" sted å dra folk til uansett, så vi får se!

 

Dritt med krasj med Power Meet ja, men 4. juli og 20 minutter fra Lillestrøm klinger jo bra da!:race

 

Kl. 17-18 blåser vi av all racing for å invadere Lillestrøm:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først snakker om gardemoen og camping, er jeg helt enig at det burde være et eget camping området til tilskuerene. Trenger jo ikke mikse crew, team og tilskuere. Men at det kunne vært gang avstand mellom campene og depoet. Var selv på EM i 04 tror jeg det var, og måtte til min (og mine følges venners) store skuffelse måtte vi overnatte 2 netter på Olaløkka camping. Som egentlig ikke var morro i det hele tatt.

 

Men det årer klaffa ihvertfall været ;)

 

Få til camping for tilskuere :)

 

 

Just my 2 cent....

 

Ønskedrøm:m'm: :thumb

 

Bare en for jævlig realitet at dersom "Helse og Sosial" i kommunen hadde hatt peiling på hvor mange som overnatter på området så hadde vi nok hatt endel strengere krav til sanitær...

 

Det er dyrt å være fattig!:confused:

 

Sand iddrettslag som har hatt campingen på Olaløkka har gjort allt etter boka, og har til og med fått anmerkinger på det sanitære der.:fucku:

Og det er et iddrettsanlegg som blir brukt hver dag.:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært lufta mange tanker om dragracing/Gardermoen de siste dagene...

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe men Bead-Lock overtalte meg.

 

Må først si takk til alle dere som står på slik at det er kjøring på Gardermoen.

Dere legger ned mye tid på det. :thanks

 

Når det gjelder saneringer tror jeg det bedrer seg nå som påbudet med "bleie" kommer.

 

Maten på Gardermoen synes jeg er grei.

 

"Pippi" er en bra speaker. Det har mye å si for tilskuerene om speaker er bra eller ikke..

Ronnie Krabberød er bare helt konge når han setter i gang.

Noe som funker mega bra på Veidec er at de har "expert-komentatorer" i de tyngre klassene.

Slik som Pro Mod, Top Fuel..

Gjør seg når Håkan Nilsson snakker om pm eller tf.

 

Tilskuere som ikke har vært på dragracing tidligere lurer nok på mye.

Kan ha ei side i programbladet hvor ting som juletreet og index blir forklart.

 

Skulle ønske at staten bladde opp x antall mill i støtte istedenfor å kjøpe regnskog i Brasil.

Kunne brukt de pengene på å asfaltere et kjempedepot på sida av banen.

Det er plass nok uti skauen der...

Fått et svært parkeringsområde og permanente bygg til alt en trenger.

Sanitær, catering etc etc.

Lagt asfalt på veien inn til område også.

Jaja.. nok dagdrømming..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en fra Oslokanten på Big meet i sommer...

 

Han har bein i både rundt rundt og rett fram, så saken vi generelt diskuterte var NBF sin rolle og oppførsel til nytenking, forrandriner til det bedre og "modernisere" klasser/regler og paragrafer slik at de er best mulig for de som har bil som hobby og liker å leke, framfor at alt skal være sigar, konjak , store laubærkranser og fint og fjongt...

 

De få som klarer å karre seg til rally, Stcc,formelracing, eller har kr til å leke i FIA EM i dragracing, ja all ære til de, men kom ikke å prakk på oss "Solberg virus" fordi vi skal framstå som noe vi ikke er...

 

Vi liker det vi holder på med, jobber ræva av oss for å få endene til å møtes, å kan vi få nettopris eller bra rabatt på det vi vil kjøpe og trenger, så er vi jo glad for det...

 

At noen gir spons til andre er egentlig merkelig...

 

Har hatt mine runder med å være snill... eneste man får igjen for det man har gjort gratis er Surmulig og til tider uvennskap...

 

Så tror det vil være viktig å motarbeide "solbergviruset i systemet og gjøre det best og billigst mulig for alle parter...

 

Nei, det med NBF er ikke bare morsomt nei!

 

Kjenner ikke helt til tall og summer men det ryktes at den gang Gardermoen hadde EM og greit med publikum...

 

-Da var Drag Challenge det arrangementet i norges land som innbrakte desidert mest

klingende mynt inn i kassa til NBF.:ass:

 

Skulle ikke forundre meg om det er slik enda for selv om det er færre publikum og amputert med EM så er det jo faktisk flere deltagere.:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker folk i NDRG å arrangere EM, eller er det helt utelukket i all framtid?

 

Det er ikke noe NDRG ønsker mere enn å arrangere EM igjen!

EM er jo et enormt høydepunkt for oss alle, som igjen gjør at vi (med glede...) jobber for knapper og glansbilder året rundt ellers.

 

Er i hovedsak 2 forskjellige grunner til at det er litt trått nå!

 

1. Det er ikke nok asfalt i depoet.

Dette er vel letteste saken... - noe det blir jobbet aktivt med og "følere" er satt ut.

 

2. Vi må ha former for garantister som forhindrer underskudd.

NDRG kan tåle å gå i "null" på et EM fordi "happeningen" overveier så mye.....

Men underskudd og gjeldssanneringer tar vi ikke sjansen på igjen, da risikerer vi kroken på døra for godt!

Foruten høyere kostnader på de vanlige utgiftene, så prater vi om FIA avgift, prispenger og reisepenger!

Alle disse utgiftene er "penere" på UEM EM bike, derfor vi har holdt på det de sisste åra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin svarte utfyllende på dette!

 

De kjørte 1000ft på Mantorp også, og hadde et par kompiser på tribunen som ikke merka en dritt utenom "merkelige" raske tider...

Veit ikke om dem var helt edrue men!

 

Hehe; har sett flere rundet med 1000ft nå, og er helt enig - det er like morsomt som 1/4-mile for oss som ser på. Tipper det er det for dem som kjører også når de får satt opp bilene til det?

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står dette?

 

Finnes det noen paragrafer eller noe??

 

Hun jeg snakket med igår, som er dommer og har med endel bilgreier å gjøre i midt-norge, mente hun ikke kunne finne noe regler på det..å aldri hadde hørt om noe slikt...

 

 

 

Vet ikke hvor det står. Men, når du skal kjøre løp, må du betale inn avgiften på forhånd. Så sender NBF ut papirer til løpet.

Løpsleder og juryleder skal sjekke alle papirene før start. Og i disse papirene fra NBF følger skjema for 10% av publikumsinntektene med (dessverre)og forsikringsinnbetalingen jeg nevnte før.

De skal fylles inn i etterkant og betales NBF!

 

Står garantert i lover/regler som gjelder for NBF et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe NDRG ønsker mere enn å arrangere EM igjen!

EM er jo et enormt høydepunkt for oss alle, som igjen gjør at vi (med glede...) jobber for knapper og glansbilder året rundt ellers.

 

Er i hovedsak 2 forskjellige grunner til at det er litt trått nå!

 

1. Det er ikke nok asfalt i depoet.

Dette er vel letteste saken... - noe det blir jobbet aktivt med og "følere" er satt ut.

 

Blir det asfaltert noe før 2009 sesongen?

Eventuelt hvor blir det? Der som det er grus/parkering eller på sida ut mot skauen?

 

 

2. Vi må ha former for garantister som forhindrer underskudd.

NDRG kan tåle å gå i "null" på et EM fordi "happeningen" overveier så mye.....

Men underskudd og gjeldssanneringer tar vi ikke sjansen på igjen, da risikerer vi kroken på døra for godt!

Foruten høyere kostnader på de vanlige utgiftene, så prater vi om FIA avgift, prispenger og reisepenger!

Alle disse utgiftene er "penere" på UEM EM bike, derfor vi har holdt på det de sisste åra!

 

Hvor mye penger er det snakk om for å arrangere EM stevne for biler?

 

Kommer det mer publikum når en kan reklamere med EM eller er de samme som kommer for å se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det asfaltert noe før 2009 sesongen?

Eventuelt hvor blir det? Der som det er grus/parkering eller på sida ut mot skauen?

 

 

 

 

Hvor mye penger er det snakk om for å arrangere EM stevne for biler?

 

 

Kommer det mer publikum når en kan reklamere med EM eller er de samme som kommer for å se?

 

Er vel sida ut mot skogen vi planlegger asfalt!

Andre sida har jo stort sett greit med gress!

Om det blir noe til 2009 veit jeg ikke, men i første omgang ser det ut som vi får breddet og oppgradert returnline/vegen inn, så får vi muligens noe ny asfalt på toppen av gammal bettong i depoet!

 

 

Tja... har ikke alle tallene, og er vel litt konfedensiell info, men for å få til noe FIA EM så trengs det nok sponsor/investor/garantist på minst 1/2 mill.

 

 

Tror vel ikke EM i seg selv betyr noe for folk flest....

-Men ser jo flott ut på plakaten da!

Folk vil ha topfuel, og det skal vi satse på uansett!:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår