Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

JA! Endelig.. hehe.

 

1048 HK & 1055nM!!!

 

 

Hvorfor så lite moment?

 

er vel en 3.6 liter dere har bygd på eller?

 

Går det ikke ann å få mer moment?

 

Ser jo rallybiler.. impreza med 32 mm restriktor bremser 275hk og 540nm..

Samme bil med 34mm restriktor bremser 302hk og 575nm..

Fremdeles samme bil, UTEN restriktor 337hk og 600nm..

Og dette er jo på en 4 syl 2liter..

 

Eller f.eks escort WRC, 351hk, 640nm ? Fremdeles 4 syl 2 liter..

 

Div 1 biler? 40 evt 44 mm restriktor: 550hk, og 760nm? Er vel max 2liter der også?

 

Er det noen som har forklaring på det?

 

Eller er det bare tøft med effekten????

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvorfor så lite moment?

 

er vel en 3.6 liter dere har bygd på eller?

 

Går det ikke ann å få mer moment?

 

Ser jo rallybiler.. impreza med 32 mm restriktor bremser 275hk og 540nm..

Samme bil med 34mm restriktor bremser 302hk og 575nm..

Fremdeles samme bil, UTEN restriktor 337hk og 600nm..

Og dette er jo på en 4 syl 2liter..

 

Eller f.eks escort WRC, 351hk, 640nm ? Fremdeles 4 syl 2 liter..

 

Div 1 biler? 40 evt 44 mm restriktor: 550hk, og 760nm? Er vel max 2liter der også?

 

Er det noen som har forklaring på det?

 

Eller er det bare tøft med effekten????

 

Er ikke 1055NM nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 1055NM nok?

joda, er ikke det jeg sier! Men med tanke på motorvolum etc.. vi snakker jo om et motorvolum på nesten 6 liter.. Hvor mye henter man av en stor sugemotor da? V8? Har bare sett mange med "store" turboer henter nesten likt med effekt og moment.. Det er klart prisen har noe å si her, en wrc motor, evt rallycross div 1 koster jo det samme som flere av "prosjektene" her..

 

 

Nå koster vel en rallybil 10 mill...

 

var vel å ta LITT i vel.. Dessuten har en impreza kun datasprut, og responsanlegg som ekstra i forhold til gatebil.. Lader 1.5 som N4 hhv 2kg som gp A

 

En impreza eller evo i standardbilklassen N4, koster nye fra 750 til rett under millen..

 

I WRC klassen er det veldig avhengig. .

En fabia koster ny 3.5, en focus rundt 5, samme med subaru..

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Artig å klare å kalle 1055nM for "så lite dreitmoment"....

MEN, for å klare å oppnå slike effekter så må man gå inn på kompromiss med andre ting... f.eks, kammer/kamprofiler, turboer osv... Vi kjører en profil på kammene som gjør at vi faktisk klarer oppnå slik effekt, samme gjelder størrelse på turboene..

er en dekomprimert 3,6l. med 315hk og 360nm som er utgangspunktet ja.

 

Om effekten bare er "tøft" så er svaret både ja og nei, det er klart det er morro å klare å oppnå sånn effekt. sier seg jo selv. Uansett blir bilen satt opp slik at det fungerer mest optimalt sett i forhold til hva vi skal bruke den til der og da..

 

Prisen spiller vel i utgangspunktet i store rollen her da dette koster masse penger....

 

 

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett mange med "store" turboer henter nesten likt med effekt og moment..

 

 

Nå er ikke jeg så veldig god i mattematikk men 10048hk og 1055nM er vel ikke så veldig langt unna hverandre eller ?:boxers

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.... Noen og Amcar clubben.....(Pensjonistforreningen)

Skal ha noe på Kjørbekk i skien!

Men vi orker ikke se på stillestående sluring.....

Så vi skal heller oppsøke forlatte plasser å slure litt villere, kanskje kjøre litt fort side om side....!

 

Å....ikke minst...noen kommer ikke til å ta masse penger for å at vi kan få leke....:)

 

 

 

 

 

 

Spenning kan det jo bli i masser.....

 

Skal jo leke Katt å Mus med Politiet!fatality

 

:D :D

Selv har jeg jo børne-brakka mi avregistrert per idag, men kanskje jeg får til et eller annet?

Uansett, skal se etter her jeg, og kommer muligens til å møte opp uansett hvordan bil jeg har til disposisjon, enten som deltager(?) eller flue på veggen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om effekten bare er "tøft" så er svaret både ja og nei, det er klart det er morro å klare å oppnå sånn effekt. sier seg jo selv. Uansett blir bilen satt opp slik at det fungerer mest optimalt sett i forhold til hva vi skal bruke den til der og da..

 

-Tarjei-

 

Så altså, for å være en av gutta må jeg ha oppmot 1000hk, men trenger ikke mer enn 300nm f.eks?

 

Er det for å spare på drivverket som ikke tåler mer moment?

 

Er 3,6L nesten 6liter ? hmm...

 

Da har jo jeg nesten 10L motor i min bil da. happyhappy

 

Iflg bilsportreglementet skal turbomotorer ganges med 1.7. for å få nominelt volum.. Altså 3.6 x 1.7 = 6,12 l.

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så altså, for å være en av gutta må jeg ha oppmot 1000hk, men trenger ikke mer enn 300nm f.eks?

 

Er det for å spare på drivverket som ikke tåler mer moment?

 

 

Vel, føler du er på vei en litt usaklig retning nå men.

Hva det vil si å være "en av gutta" får jo være opptil en hver.. Gjør det du liker så gjør vi det vi liker.

 

Vi får se på stripa om drivverket holder men slapp av, vi har ikke ligget på latsiden i vinter....................................

 

Iflg bilsportreglementet skal turbomotorer ganges med 1.7. for å få nominelt volum.. Altså 3.6 x 1.7 = 6,12 l.

 

Riktig det...

 

 

 

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så lite moment?

 

er vel en 3.6 liter dere har bygd på eller?

 

Går det ikke ann å få mer moment?

 

Ser jo rallybiler.. impreza med 32 mm restriktor bremser 275hk og 540nm..

Samme bil med 34mm restriktor bremser 302hk og 575nm..

Fremdeles samme bil, UTEN restriktor 337hk og 600nm..

Og dette er jo på en 4 syl 2liter..

 

Eller f.eks escort WRC, 351hk, 640nm ? Fremdeles 4 syl 2 liter..

 

Div 1 biler? 40 evt 44 mm restriktor: 550hk, og 760nm? Er vel max 2liter der også?

 

Er det noen som har forklaring på det?

 

Eller er det bare tøft med effekten????

 

Jeg skjønner tegninga di her...

 

Altså hvorfor er det så liten differanse mellom hk- & Nm-verdiene i ssperf's motor, når det mest vanlige er at Nm-verdien er endel høyere enn hk?

Er det fordi det er en turtallsmotor? Eller andre grunner?

 

Til sammenligning av verdiene: Hva hadde Beadlock i 55'an? 740 hk & 1100 Nm?

 

Forstod du den ssperf?

:well

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så altså, for å være en av gutta må jeg ha oppmot 1000hk, men trenger ikke mer enn 300nm f.eks?

 

Er det for å spare på drivverket som ikke tåler mer moment?

 

Iflg bilsportreglementet skal turbomotorer ganges med 1.7. for å få nominelt volum.. Altså 3.6 x 1.7 = 6,12 l.

 

 

 

:hvaskjera

Du.....

Inn i fulekassa med deg igjen!

 

Ekstremt lite saklig......det du kommer med.....

Men vis du finner ca 1/2 til 1 mille å bygge bil for, så vil den hønsehjernen din forstå at når du har en motor med 1000 hk og over 1000 NM.....

 

Så har du passert grensa for hvor brukbart det er å kjøre med bil med over 1000 hk....

 

Da snakker vi om forbruk, 50 kroner literen og noen liter på mila= dyrt!

Motor må sjekkes titt og ofte......Ting går i stykker = dyrt

Bruker du redskapen må det jo også settes av litt til vedlikehold.... = dyrt

Å mere enn 10 mil av gangen i en slik bil.....

Ja det er ikke mange som rett og slett gidder.....

 

Å du.... denne regningen din?????

Den blåser vi i......

For oss så er 1 liter.....lik 1 liter

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tegninga di her...

 

Altså hvorfor er det så liten differanse mellom hk- & Nm-verdiene i ssperf's motor, når det mest vanlige er at Nm-verdien er endel høyere enn hk?

Er det fordi det er en turtallsmotor? Eller andre grunner?

 

Til sammenligning av verdiene: Hva hadde Beadlock i 55'an? 740 hk & 1100 Nm?

 

Forstod du den ssperf?

:well

 

522 ciden som satt i min 55 Chevy

Hadde 733hk og 950 nm

minst 3 liter på mila, 402 m på 11,2......med ganle M/T dekk = 400m med strek

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår