Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

:)

 

Nå har vel halvparten av alle dragraceklasser index da, og uansett hvor man er i verden er dette like dann kjedelig fenomen for de som overtrimmer i forhold til sin klasse!

 

Men kjedelig, og uforståelig for mange JA !

 

Om klasser har index, så kjører jo noen av de bånn gass for det...:D Pro Mod f.eks...

Blir morro å se på når de blir disket for å kjøre fortere enn 6.00:idea: DA Blir det Bremseracing på Bowtietvister også.. :D:D

 

 

Om de som kjører street legal og må bremse etter 160 meter, virkelig kjører "streetlegal" GATEBIL, til bruk over laaaaaange avstander, ligger godt i svingene, og tåler "daglig" utekontroll av biltilsynet....... Det er et spørsmål andre må ta seg av! :)

 

Mine og mange andres tanker rundt detta med SL er jo at det er en mindre alvorlig form for test av sin egen bil og seg selv...

MANGE maser på meg om at, : skal ikke du dit eller dit å kjøre!

 

NEI sier jeg, min bil går for fort, har ingenting der å gjøre...

Da rister de bare på hode, for de tror SL er en form for test av bil for alle...:tannløs:

 

Må også innrømme at jeg blir rimelig provosert over deg Bead, når du får det til å høres ut som om arrangør og de som setter regla er same shit!

Dette var ett arrangement fra NDRG som KUN var satt i gang for å prøve å tilfredstille de som har følt seg "nedprioritert" på legalracing ved vanlig dragrace!

 

Stevnet var jo heller ikke markedsført, så mange på tribunen som ikke "skjønte noe", var det nok heller ikke!

Grunnen til dette var nok at vi "teitingene" i NDRG også innser at streetlegal på en dragracebane ikke akkurat er like publikumsvennlig som f.eks storgata i Brummundal eller tilsvarende steder.

 

Du, trodde dere og vi her inne hadde avklart detta med NDRG/ Bilspoertforbundet og det der... :D

Så jeg angriper ikke dere som arrangører, men er jo lov å vifte litt med døra, da jeg formidler endel av esensen idet man så rundt seg på tribunen...

 

Å jeg ser BARE fordeler med å bruke G.Moen som arena for slike stevner, De strekkene de kjører på i Brummundal og f.eks jæren, ville jeg personlig ALDRI kjørt på...

 

Da er faktisk 4 felten på E-18/E-6 ekstremt mye sikrere...

 

Publikumsvennelig hadde det blitt med en rapkjefta en i bua som var kunskapsfull og ivrig engasjert...:thumb

 

Hvorfor stillte ikke du forresten?

Legale ting er kanskje ikke gøy??:drunk:

 

Jeg stilte ikke fordi jeg jobbet som gal med andres lekesaker, til vi satte oss i bilen å reiste til Power BIG meet...

Det som skulle ha vært en ukes ferie ble EN DAG i Vesterås...

 

JA, jeg hadde tenkt å ta med hjelmen å kjørt BIG Duallyn på SL, men slik gikk det ikke...

 

At vi kommer til å bli deltagere, klart det, men da vil det IKKE bli med en av norges raskeste biler, men heller en eller annen halvsløv USA bil med DOT dekk og automat...

For skal man vinne, ja, så er det jo best å kjøre mest mulig konstante tider, ha en bil som oppfører seg på samme viset , gang på gang, slik at eneste variabelen man har er en sjåfør...

Men klarer den å skite i det rundt seg, kjøre sitt løp hver gang...ja, da har vi sett at , en slapp bil,stabil sjåfør er en vinnende kombinasjon...

 

 

Om vi kommer engang med den RÅSA, ja da blir det en 60 fot kjøring...og en lav 5 sek kjøring, så kan man jo bare laste opp etterpå....:vampire:

 

Burde iallefall vært en "test" klasse på slike stevner som er alle mot alle, bare det er skilt på bilen, og de klarer sikkerhets reglene :idea:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:)

 

Må også innrømme at jeg blir rimelig provosert over deg Bead, når du får det til å høres ut som om arrangør og de som setter regla er same shit!

:drunk:

 

Bra vi klarer å provosere, for da blir det iallefall snakket om litt offentlig...

Det er arrangøren som viser seg, BF folkene, de bare tar godt betalt for oppmøte og stikker kjeppene i hjulene for arrangører, deltagere og hater nytenkning ....:deng

 

Så får vel jeg ta det stemplet som rikssynser...

Da de andre tydeligvis bare knytter nevene i lommene, å snur ryggen til...

 

Men hadde BF sett fordeler med å dra inn de raskeste bilene, gitt den gruppa en gullerot og utnyttet det på samme måte som vanlig Dragracing bruker Top Fuel som trekkplaster, så kanskje det hadde blitt litt mere interesse for sakene...

 

Er det ikke bedre vi kommer på G.moen å kjører eller skal vi dra igang norgescup på gata????

 

Potensialet er ENORMT, men de som kjører aktivft SL har jo også lange avstander og egne ønsker om bekvemligheter og behov for å ha med seg verktøy, ting og tang..

 

Så er systemet klar for at SL blir til en underform av Dragracing???

 

Der man kommer med biler som går som en SST bil, team, buss, ja... hele greia...

 

Kanskje en skal lage en REIN 8.00 sek bil med trottelstop og hele pakka som man bruker i index superklassene???

 

ikke noe problem å bruke usansynlig mye penger på en SL bil også OM MAN VIL...:tannløs:

 

Finnes alltid noen som tar det litt lengre enn andre... :D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja bror din som hadde den :D Kommenterte den vi å når vi satt å så på rekka av biler som passerte.

 

Vetta søren jeg bead om dette med street legal, men vi har diskutert det så mange ganger her hos oss også, og spørsmålet er vel om du lager løp for de som skal se på eller de som skal kjøre, for her er det snakk om to forskjellige opplevelser av samme sak.

 

Tror det må være no mer enn bare selve kjøringa på et dragrac/streetlegal stevne som skal til for å trekke folk jeg da

 

Du... det er dørgende kjedelig å se på sport på TV uten lyd ikke sant...:deng

 

Du kan sitte lengre å se på noe du kanskje ikke helt forstår eller synes innimellom er tregt, om reporteren er totalt engasjert og KAN sakene sine...

 

SL opplevelsen i helga var HELT OK, men ble oppgtt over at Buggemannen ikke blei i bua si...:tannløs:

 

iallefall når det blei eleminering...

 

Jeg og Tore gjorde også vårt for å bruke masse kr på pølse og whaffels :D

 

Så folk/besøkende gir inntekter til mere Asfalt og fasiliteter..

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann denna tråden lever ennå jo, bra dere står på!

 

Har et lite spørsmål her jeg, tidligere i sommer skulle jeg ha meg ei ny midt potte så tenkte å gå nye veier. Henta meg en flowmaster 50(fra summit) som jeg målte meg fram til at skulle passe på bilen. Men den måling ble vel gjort i heller :drunk: tilstand så når jeg fikk potta var det ikke håp

 

Derfor er spørsmålet mitt, hvor kan jeg lettest få solgt en 2,5" flowmaster 50 muffler(center intlet\outlet)? Finn?

eller er det noen bra amcar sider man kan få solgt slikt på?

 

 

 

 

Feet tråd forresten:pimp

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann denna tråden lever ennå jo, bra dere står på!

 

Har et lite spørsmål her jeg, tidligere i sommer skulle jeg ha meg ei ny midt potte så tenkte å gå nye veier. Henta meg en flowmaster 50(fra summit) som jeg målte meg fram til at skulle passe på bilen. Men den måling ble vel gjort i heller :drunk: tilstand så når jeg fikk potta var det ikke håp

 

Derfor er spørsmålet mitt, hvor kan jeg lettest få solgt en 2,5" flowmaster 50 muffler(center intlet\outlet)? Finn?

eller er det noen bra amcar sider man kan få solgt slikt på?

 

Feet tråd forresten:pimp

 

Finnes det de som bruker så små potter som 2,5 tom????:tannløs:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor mange dragrace klassar er det i dragrace?

Og kva heiter dei ulike klassane?

Har vare høyrt om Top Fuel Metanol.

 

Det finnes en hel bråte med klasser...

Da det finnes 4-5-6 forskjellige Cuper/serier/ enkeltstevner i Norge/ Sverige..

Så det finnes muligheter for å kjøre med hva som helst, men endel klasser/ muligheter finnes bare i Sverige...

Norske Street Legal cup

Toyo cup

NDRS / EM

EDPS

Kjula

Street Final

Hot Rod reunion

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en hel bråte med klasser...

Da det finnes 4-5-6 forskjellige Cuper/serier/ enkeltstevner i Norge/ Sverige..

Så det finnes muligheter for å kjøre med hva som helst, men endel klasser/ muligheter finnes bare i Sverige...

Norske Street Legal cup

Toyo cup

NDRS / EM

EDPS

Kjula

Street Final

Hot Rod reunion

 

På bilsiden finnes disse klassene:

 

NDRS klasser:

Stock/Super Stock

Super Street

Super Gas

Super Comp

Competition

 

TSDS klasser (Toyo Serien)

ET Super Pro

ET Pro

Street 10,5

Super Small Block

Pro Street

Top Doorslammer

 

 

Norske klasser

Streel Legal

Sportsman

Top Sportsman

 

FIA klasser (EM)

Pro Stock

Pro Modified

Top Methanol Funny Car

Top Methanol Dragster

Top Fuel Dragster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår