Gå til innhold

Kjøp av bil.. Toyota mr2 vs Honda crx

Ranger emnet

TTi

jeg hville ha valgt :!  

70 stemmer

1. 1. jeg hville ha valgt :!

• Honda crx 1.6 (ikke Vtec)mod: 1994
      11
    • Toyota Mr2 2.2Ia mod:1990
      60

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her har du bra Del Sol:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=739787

Hvor mange av dere som svarer her har forresten prøvd både Del Sol og MR2..?

Skulle til å svare mr2, men den der var skikkelig fin!:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du bra Del Sol:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=739787

Hvor mange av dere som svarer her har forresten prøvd både Del Sol og MR2..?

Og er 20-30k dyrere enn MR2en.

MR2 all the way. Japans svar på Ferrari (utseendemessig). Den bilen er noe av det hotteste du kan eie! :wave

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig yter 2literen og 2,2literen det samme når det gjelder dreimoment (oppgitt for å være det samme hvertfall 195Nm)

men helt seriøst .. helt 100% seriøst ser jeg ikke hvorfor noen sliter emd å velge..

det står trossalt mellom en upraktisk civic og en sportsbil :P

Selv ville jeg valgt 2liter med manuell.. men hvis du vil ha automat så ...

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FWD < RWD, selv om MR < FR; dette vil svært mange unge bilentusiaster gå gode for.

MR2'en er det mye potensiale i for en som vet hva han driver med (eksempel: 3S-GTE + TRD Wide Body Kit = Flyen). Del Solen, på sin side, er som skapt for Hondas fantastiske B-serie DOHC VTEC og K-serie DOHC i-VTEC-motorer hvis effektpotensiale bare øker jo mere penger du legger inn. Hondas hjuloppheng med double wishbone og frittstående coilover er tilnærmet uslåelig hva gjelder kjøreegenskaper og potensiale for oppgradering.

Dette valget kan fort bli en tøff nøtt å knekke for en person som er villig til å overse FWD-problematikken i Del Solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han ikke vet at det er vtec, så bør du styre unna.. For da har han ALDRI åpnet panseret... For der står det tydelig.... V-tec.... Jeg har samme bil selv, så vet hva jeg snakker om ;).. Ekstremt morsom bil, stivt understell, og mengder av turtall (min sperrer på 7400rpm, men automaten kutter nok av litt, etc etc.. Så da er nok Mr2'en best, med tanke på nm og turtall for automaten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at S13 ikke kan måle seg med en mr2 i nesten samme modell??

Har ikke den trim muligheter o.l?

Har iallefall hørt stikk motsatt...

Har ingen erfaring med noen 200sx'er som har klart å henge på..enda, er sikkert noen raske 200sx'er der ute. Og hva jeg sier, kompisen din sier, moren til kompisen din sier tar du vel med en klype salt ? Du tror vel ikke at ALT du hører er sant gjør du vel ? Er lett for meg å sitte her å lyve, like lett som det er den dagen jeg faktisk blir frakjørt å si.." hmm ja det var jevnt, men jeg tok den.."

- 91`gen.3 mr2 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han ikke vet at det er vtec, så bør du styre unna.. For da har han ALDRI åpnet panseret... For der står det tydelig.... V-tec.... Jeg har samme bil selv, så vet hva jeg snakker om ;).. Ekstremt morsom bil, stivt understell, og mengder av turtall (min sperrer på 7400rpm, men automaten kutter nok av litt, etc etc.. Så da er nok Mr2'en best, med tanke på nm og turtall for automaten..

Jeg håper ikke det står tydelig V-tec nei, har tydeligvis ikke åpnet panseret så mye du heller, for det heter faktisk VTEC :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider