Gå til innhold

Kondensator guiden

Ranger emnet


sooocool

Anbefalte innlegg

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet du hva jeg tror soocool???

at du er en notorisk lystløgner med litt for mye fritid:)

 

 

-------------------------------------------

Navn: 2cool<----Hadde ikke turt å lagt ut fult navn jeg heller hadde jeg vært deg :D

Født: 1969<-----i følge din offentlige profil er du født 18 0ktober 1977

 

Bor: Bærums beste strøktviler ikke så oppblåst som du er

Stilling: Teknisk leder (BOSCH)..

Utdannelse: GK Elektro, VK1 Elektronikk, VK2 Svakstrøm, teknisk fagskole, 70 unike kurs innen feilsøking og bruk av BOSCH diagnoseverktøy.<--sikkert løgn som alt annet

Interesser:

Kostbare jenter, Penger penger penger penger penger ..<--jepp tror deg på denne

Interesser innen bilstereo:

Optimalistere lydgjengivelsen med det som står til rådighet ..<---husk kondensator da

 

Framtidsplaner:

Villa ved sjøen og egen strand..

 

Livsmotto: Lev som om du skulle dø i morgen !!

__________________

Headunit: PIONEER AVIC-X1R

2 x 12" PIONEER TSW3004SPL ...

1 x LANZAR 4000D

------------------------------------------------------------

 

hvis man da leser igjennom alle trådene du har vært med i finner mann mye morsomt.

 

det flotte er at dato på innlegget står over.

først hade du Alpine hovedenhet...nå pioneer.

så hadde du 2jbl gti 10"som du byttet ut med 12"

 

deretter hadde du plutselig 2*12"pioneer.

 

i en tråd spør du hvilken forsterker du skal kjøpe mens en tråd datert tidligere har du allerede kjøpt forsterker.

 

morsom fyr du ja.. asshole

 

 

Dette bekreftet kanskje min lille teori birthday

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når han kommer med teori er det sånt som alle kan finne i et leksikon.

Og:

Man dør av å ta på kondensatorens poler med våte fingre

trenger ikke tykke kabler med kondis

Svarer aldri på spørsmål

Sletter tråder når han blir "eid"

Svarer aldri på pm

Store kondensatorerer kjappere enn små

Skylder på fylla ofte

 

Alt dette viser noe, men sier ikke hva jeg tenker!

 

Dette er ekstremt off topic, men måtte bare..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 18" OXIGIN felger med 225/40-18ZR AVON dekk ..

 

Holder på å montere inn stereo. INFINITY 693.5i høyttalere bak med 600watts forsterker. Infinity referance foran med egen forsterker.

Headunit: ALPINE seff..

 

Tenkte å gjøre noe utvendig, og da tenkte jeg å kombinere bilens grønnfarge med orange .. hmmm... blir kanskje harry det !? hehehe

 

noen ideer, har nok av kroner jaffal..

 

 

 

Å nok av kroner....hahahahaha..... asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte inn stereo.. la på hovedstrømkabel laget av sølvlegering.. burde duge.. Og GAS signalkabler av beste sort..

 

Men må ut å handle inn en bra forsterker .. hmmm.. GAS kanskje !?!?

 

noen som påtar seg oppgave å bygge en proff basskasse som må være integrert i bilen, vil ikke ha en sånn kasse som ligger løst bakki dær..

 

 

 

Hehehehe,noen proffer som vil hjelpe en proff med bilstereo montering??? :usuck:

 

Veldig OT,men måtte bare...... :peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han la strømkabel med sølvlegering i september ja..

Rart at han planla å gjøre dette et par dager siden.

 

På tide å låse tråden og slette all pisset? Er skrevet meget mye bra her, så det bør ikke ødelegges av dette pisset jeg også holder på med :hammer

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva jeg tror soocool???

at du er en notorisk lystløgner med litt for mye fritid:)

 

 

det flotte er at dato på innlegget står over.

først hade du Alpine hovedenhet...nå pioneer.

så hadde du 2jbl gti 10"som du byttet ut med 12"

 

deretter hadde du plutselig 2*12"pioneer.

 

i en tråd spør du hvilken forsterker du skal kjøpe mens en tråd datert tidligere har du allerede kjøpt forsterker.

 

morsom fyr du ja.. asshole

 

jepp, har Alpine hovedenhet som ikke brukes (kan selges, men CD-spiller viser error) ..

Jepp har 2 x 10" JBL GTO 1002D som ikke lenger brukes (kan selges).

Jepp har 12" JBL GTI som heller ikke brukes (kan selges)..

Jepp har 2 x 12" Pioneer 1000 watt RMS som jeg akkurat tok ut (kan selges). (fant aldri forsterker til disse, så brukte Caliber'n..)..

Jepp, har en 1 x 1000Watt RMS CALIBER forsterker brukt til 2 x 10" JBL (denne er mest sannsynlig solgt nå)..

Hva som skal inn der nå, blir 2 x 12" Pioneer TS-W5000SPL

Har funnet den perfekte forsterkeren til disse..

for at dette ikke blir så off topic så skal jeg seff ha inn en ekstra Kondis :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Tenkte jeg skulle sette inn inn en kondensator.

men så lurer jeg litt på hvilken rekkefølge ting skal settes...

 

----------------------------------------

Sånn som dette?

Batteri -> sikring -> ->Powerblock -> Kondensator

|

V

AMP

 

----------------------------------------

Eller dette?

Batteri -> Sikring -> Kondensator -> AMP

 

----------------------------------------

 

Er det no forskjell på disse to koblings måtene? Hører litt forskjellig her og der..

 

Thanxs ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sette inn inn en kondensator.

men så lurer jeg litt på hvilken rekkefølge ting skal settes...

 

----------------------------------------

Sånn som dette?

Batteri -> sikring -> ->Powerblock -> Kondensator

|

V

AMP

 

----------------------------------------

Eller dette?

Batteri -> Sikring -> Kondensator -> AMP

 

----------------------------------------

 

Er det no forskjell på disse to koblings måtene? Hører litt forskjellig her og der..

 

Thanxs ;-)

 

Blir usikker på om du mener alvor når jeg leser resten av denne tråden, men er du seriøs, så lag et nytt innlegg og skriv hva du har av komponenter osv.... Uansett så trenger du IKKE kondensator, så de pengene kan du spare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir usikker på om du mener alvor når jeg leser resten av denne tråden, men er du seriøs, så lag et nytt innlegg og skriv hva du har av komponenter osv.... Uansett så trenger du IKKE kondensator, så de pengene kan du spare ;)

 

Virket jeg virkelig så useriøs? Det er jo ikek bra ;-) Hehe

 

Jeg har:

-1 Blaupunkt 700w som skal på frontsettet JL Audio(diskant og mellomtone) og Infinity(6x9) jeg har i hatte hylla.

 

-Magnat Mono 2000W som driver 2x12 Kicker.

 

 

-Strømkabelen(e) tror jeg er 50mm2, det samme er jordings kabelen(e).

 

(Blaupunkten er ikke montert ennå, men siden lyset i bilen svekkes når spiller sånn det er nå. (Pioner spiller, JL frontsettet, Infility'ne, monoblocken og de 12"'erne.) Så da lurte jeg litt på om jeg trenger kondensatoren, føler vel uansett at det kanskje ikke kan skade?)

 

Og kondensatoren har jeg liggende, så det pengene går til regninger og drit uansett.. Hehe

 

Bare å kjefte på meg vett hvis jeg har satt fast traktoren på jordet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader vel ikke, men det skal ikke være nødvendig, har du for lite strøm nå, så får du ikke noe mere strøm med en kondensator...

 

Oppgrader kablene mellom batteri og dynamo, sjekk at batteriet er bra, og at dynamoen lader det den skal.

 

Hiv ut 6x9" (eller lag små kasser til dem hvis du på død og liv mener du MÅ ha dem der, koble dem på spilleren, kjør passiv høypassdeling på ca 80hz på dem, og fade dem ned slik at du ikke hører dem foran)

Så bruker du blaupunkt forsterkeren på frontsettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader vel ikke, men det skal ikke være nødvendig, har du for lite strøm nå, så får du ikke noe mere strøm med en kondensator...

 

Oppgrader kablene mellom batteri og dynamo, sjekk at batteriet er bra, og at dynamoen lader det den skal.

 

Hiv ut 6x9" (eller lag små kasser til dem hvis du på død og liv mener du MÅ ha dem der, koble dem på spilleren, kjør passiv høypassdeling på ca 80hz på dem, og fade dem ned slik at du ikke hører dem foran)

Så bruker du blaupunkt forsterkeren på frontsettet ;)

 

Mellom batteriet og dynamoen var ikke dum ide. Batteriet er bra, optima batteri som er noen få år gammelt, og dynamoen lader det den skal.. hsuker ikke hvor stor den, men husker at den ladet det den skulle. :-) hehe Og jeg har igrunn ikke penger til å kjøpe en større dynamo. Så tenkte kanskje at kondensatoern kunne være løsningen. og som du sier.. trengerj eg den ike, kan jeg jo evt fjerne den når jeg får penger til en kraftigere dynamo.

 

Nei forstått at en ikke får mer strøm, men at sterkern får en jevnere tilførsel av strøm? Sant? Og noen mener at den også fjerner støy som går igjennom strømledningen? Ikke at jeg helt skjønner hvorda ndet funker, men nå er jeg så aaaabsolutt ingen ekspert på dette området.. hehe

 

Vel, må da ha litt lyd bak, blir litt tamt uten. Har en Nissan P11 5 dørs, så det blir ikke så mye trykk mot de 6x9, som hvis det hadde vært lukket bagasje. Og blaupunkten har to kanaler, så jeg kan justere opp og ned front og bak sett om hverandre.. :-)

 

Men du mener jeg ikke trenger kondensatoren? men hvis jeg evt finner på å sette den inn. kobles den da mot en bowerblock? som jeg kan kole fler forsterkere inn på.. eller kobles den kun mot strømmen inn på mono'n?

 

 

 

Takk for Tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår