BoomBoxx Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 På bakgrunn av advarselen din, Odd-Helge, lagret jeg det på maskina mi! :) Så blir det ikke borte pga en viss veslevoksen, nesevis køllesnurrer! :D Mvh Jan Rune Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Bytt batteri og bruk mer enn 20mm2 kabel om du skal ha 1000w! Dynamo blir ikke ødelagt.. men stereoannlegg sliter nok endel på dynamo, spes om du spiller høyt :) Jeg har måttet bytte en gang allerede.. er det bare stømkabelen fra batteriet som skal være større enn 20mm2? de på boomboom.no sa at den ville passe da... men men, hva bør jeg gå over til da ? det er ikke nødvendig å bytte dynamo eller sette på en kondensator hvis jeg kjøper et stinger batteri+? Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Helge Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 kan ikke tenke meg til at Tommy som har drevet så mye med db anbefalte deg 20mm2 på den forsterkeren?? Siter Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 er det bare stømkabelen fra batteriet som skal være større enn 20mm2?de på boomboom.no sa at den ville passe da... men men, hva bør jeg gå over til da ? det er ikke nødvendig å bytte dynamo eller sette på en kondensator hvis jeg kjøper et stinger batteri+? Benytt helst tykkere kabel på alt av strømkabel! Du tjener faktisk overraskende mye på å oppgradere strøm og jord på dynamoen også! Og om de mener 20mm2 holder så har de ikke mye tro på produktene sine :) Trenger nok ikke dynamo eller kondis om du ikke spiller på full pelefetting hele tiden :D Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Benytt helst tykkere kabel på alt av strømkabel! Du tjener faktisk overraskende mye på å oppgradere strøm og jord på dynamoen også! Og om de mener 20mm2 holder så har de ikke mye tro på produktene sine :) Trenger nok ikke dynamo eller kondis om du ikke spiller på full pelefetting hele tiden :D thanks , men hva slags strømkabel bør jeg "oppgradere" til da? 30mm 40mm?? Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 1 F kondensator: hvis du tømmer den ved å ta en fullt oppladet sånn av fra batteriet og så tar du og stikker fingene i munnen (alle sammen) .. så tar du nen ene hånden på ene polen (på kondensatoren) og den andre på den andre polen (prøv det Boomboox) .. da får du tømt i deg en kondensator på omtrent 120 dels sekund som blir 120 x 1 amp = 120 AmpSec .. Du vil garantert ikke overleve, men det driter jeg egentlig i .... ha en fin kveld dere, og for all del: tro på svada, for fakta er ikke så kult :iconsm du får vel ikke i deg 120AmpSec? 120Asec er vel 120A i en sekund.. Og jeg kan huske sist jeg gjorde dette, ergo jeg lever! Og her ser vi jo hvor liten stund en kondis hjelper før den mæ opplades igjen! Og da er den jo bare strøm"brukende" komponent i kretsen når den opplades.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 thanks , men hva slags strømkabel bør jeg "oppgradere" til da? 30mm 40mm?? Har du 20 fra før? da kan du legge en 20mm2 til :) Eller gjerne en 30mm2 slik at du kan oppgradere senere uten å trenge å tenke på dette :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 altså for å si det slik, jeg kjøpte et kabelkit for 500kr som jeg har åpnet, der er det 20mm2 men kan jo bruke alt og sette på en 40mm da... ? Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 altså for å si det slik, jeg kjøpte et kabelkit for 500kr som jeg har åpnet, der er det 20mm2 men kan jo bruke alt og sette på en 40mm da... ? Japp, ikke noe galt i å strekke dobbelt! Plass finner du under tepper alltids! Ikke noe problem med dobbel 50mm2 hos me. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 1 F kondensator: hvis du tømmer den ved å ta en fullt oppladet sånn av fra batteriet og så tar du og stikker fingene i munnen (alle sammen) .. så tar du nen ene hånden på ene polen (på kondensatoren) og den andre på den andre polen (prøv det Boomboox) .. da får du tømt i deg en kondensator på omtrent 120 dels sekund som blir 120 x 1 amp = 120 AmpSec .. Du vil garantert ikke overleve, men det driter jeg egentlig i .... ha en fin kveld dere, og for all del: tro på svada, for fakta er ikke så kult :iconsm På 12 volt vil vel ikke dette merkes en gang? og den formelen din stemmer ikke i det hele tatt! Foresten, en klåfingret kamerat laddet en kondensator med 230 volt på GK elektro og fikk den utladet ved å berøre polene, det gjorde vondt, men ikke noe mer. Han lærte bare noe om kondensatorer ;) Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Japp, ikke noe galt i å strekke dobbelt! Plass finner du under tepper alltids! Ikke noe problem med dobbel 50mm2 hos me. vil en kabel på 40mm fungere like bra som 2x20mm? Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 sooocool: kan du FOR EN GANGS SKYLD svare på hva som er galt i det GODE innlegget til boomboxx?? du sier at alt er feil osv, men du har ikke kommet med NOEN SOM HELST grunn til at dette skal være feil.. Vi venter virkelig på et SAKLIG innlegg som forklarer "noe annet". Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 vil en kabel på 40mm fungere like bra som 2x20mm? Det blir akkurat likt :) 2x20mm er enklere å legge og billigere viss du har en 20mm fra før. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Det er vel viktig å få med seg at vi snakker om 20 mm2 og ikke 20 mm. Kabel er ikke 20 mm (2 cm) tykk. En 20 mm2 kabel er ca 5 mm tykk mens en 50 mm2 kabel er ca 8 mm tykk. Vi snakker hele tiden om metallet inni kabelen.. altså ikke inkl plastikk utenpå. NB: jeg trodde ikke at dere trodde det var mm og ikke mm2, men dere skrev feil.. Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrOxY Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Det er vel viktig å få med seg at vi snakker om 20 mm2 og ikke 20 mm. Kabel er ikke 20 mm (2 cm) tykk.En 20 mm2 kabel er ca 5 mm tykk mens en 50 mm2 kabel er ca 8 mm tykk. Vi snakker hele tiden om metallet inni kabelen.. altså ikke inkl plastikk utenpå. NB: jeg trodde ikke at dere trodde det var mm og ikke mm2, men dere skrev feil.. var 20mm2 andre jeg mente, trodde du skjønnte det jeg... Siter Mistubishi Colt GLi 1,3 75HK 12Ventiler Volvo 940 GL 2,3 131hk xVentiler Vamp dc-12", plad3300d, plad412, 2x 6x9" magnat 4veis, panasonic spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg