Gå til innhold

hvordan bytte rodelager?

Ranger emnet


nilssolli

Anbefalte innlegg

man trenger ikke ta motoren ut, men du må ha ut girkassa og clutch i tilleg til bunnpanna da seff!

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

 

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Big-Z

man trenger ikke ta motoren ut, men du må ha ut girkassa og clutch i tilleg til bunnpanna da seff!

 

 

 

Går jo det og men nå tror jeg du blander litt? om du ikke tenker på den andre måten å bytte rådelager. Er litt mye jobb å rive ned kasse,drivaksler,clutch,veivaksel+++++ for å bytte rådelager synes jeg.

 

Ville heller tatt av toppen jeg og bunnpanna, da kommer man til. Bytta toppakning, manifoldpakninger, reg reim++ i samme slengen. Da får man jo og studert toppen og sylinderveggene.

Kanskje litt honing og nye ringer og?? Da får man sett mer av motorn og mulighet til å bytte mere deler i samme slengen.

Skal man derimot bytte bærelager til veiva MÅ man av med kasse og clutch.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder i massevis å bare fjerne bunnpannen på en golf når man skal bytte rådelagre der. det er en enkel sak å gjøre alt underifra.

 

Lagrene koster ca 400 kr for alle,(2000 på møller) og du trenger nye rådebolter og mutre siden det er strekkbolter, disse ligge rpå ca 100 spenn pr stk for skrue og 20 for mutter hos møller. men sjekk med et maskin verksted der kan de som regel skaffe alt til halve prisen av møller

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeW|ar

Holder i massevis å bare fjerne bunnpannen på en golf når man skal bytte rådelagre der. det er en enkel sak å gjøre alt underifra.

 

Lagrene koster ca 400 kr for alle,(2000 på møller) og du trenger nye rådebolter og mutre siden det er strekkbolter, disse ligge rpå ca 100 spenn pr stk for skrue og 20 for mutter hos møller. men sjekk med et maskin verksted der kan de som regel skaffe alt til halve prisen av møller

 

Du har så rett så rett..... må jo ikke ta ut råden egentlig....

 

*skjønner ikke hva jeg tenkte på* pleier som regel å være rasa de motorene jeg skrur på og da tar jeg jo alt fra hverandre...

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville nå skifta alle lagrene når jeg først var igang.....

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

 

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår