Gå til innhold

hjelper det egentlig såå mye med grenrør??

Ranger emnet


golf gti:)

Anbefalte innlegg

Hehe, og jeg jakter på skatten som ligger i enden av regnbuen....;)

 

Si du kjører 16V med 139 hk:

 

15% av 139 = 20,85 hk

139 + avrundet 20 hk = 159 hk.

 

160 hester fra en 16V med bare eksos og grenrør????? :???:

 

 

Leser fra flere produsenter at de garanterer 10% effektøking, men dette virker lite sannsynig. Om du får for lite motstand i eksos kan heller NM og hk gå ned med 10%. Men det er rart de garanterer 10%.

-89' Golf Gti 16v

 

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leser fra flere produsenter at de garanterer 10% effektøking, men dette virker lite sannsynig. Om du får for lite motstand i eksos kan heller NM og hk gå ned med 10%. Men det er rart de garanterer 10%.

Har og sett at de gjør dette, men det spørs hva de da går ut i fra.

Viss de tar en bil og trimmer den til 500 hk med orginalt eksosanlegg Så kan det nok være 10-15% effektøkning om ikkje mer ved å sette på effektanlegg og grenrør. Så da lyver de egentlig ikkje om de garanterer 10-15% effektøkning.

Alt er relativt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville brukt en gti motor som utgangspunkt - pga større ventiler og kanaler.

 

Sett skikkelige gasser ( e) på dennne samt en kvassere kam ..

 

 

Fyll 98 oktan - ha ca 23 grader fortenning og kjør fra gti er :)

 

 

Eller bruk vet - spar penger og kjøp bil med større motor heller.

 

Har ikke tenkt på å skifte gasser på bilen jg men det går ann å sette webber 36/36 på min?? burde vel i teorien gå det??? hadde vært skikkelig kuuult å vist de nye pappaguttene rundt her med bmw`ene sine:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt grenrør å ny kam blir bestilt dermed basta:) er hull i manifoilene mine så må ha ny uansett så får vi se hvordan det går.!

 

Forskjellen på et "bra" grenrør og et "dårlig" grenrør er at det dårlige er lappet sammen uten noen form for tuning i benk for å sjekke hva som er best med tanke på rørdiameter og primærlengder før kollektor.

Et bra grenrør er lagd ut ifra gjentatt prøving og feiling samt testing i benk der de til slutt har kommet frem til en diameter og lengde som gir best uttelling.

 

4-1 grenrør er bedre enn 4-2-1 grenrør. Lange primærrør er som regel bedre enn korte. Jo kortere de er jo lengre må man opp i turtall for å hente noen effekt, over 80 cm er bra.

Originaleksosen på de fleste biler er som regel stor nok, det er som regel manifolden /grenrøret som er flaskehalsen.

 

Velox Motor selger grenrør som er tunet i bremsebenk. De har til G1, 2 og 3 (8v og 16v), VR6, G60 osv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på et "bra" grenrør og et "dårlig" grenrør er at det dårlige er lappet sammen uten noen form for tuning i benk for å sjekke hva som er best med tanke på rørdiameter og primærlengder før kollektor.

Et bra grenrør er lagd ut ifra gjentatt prøving og feiling samt testing i benk der de til slutt har kommet frem til en diameter og lengde som gir best uttelling.

 

4-1 grenrør er bedre enn 4-2-1 grenrør. Lange primærrør er som regel bedre enn korte. Jo kortere de er jo lengre må man opp i turtall for å hente noen effekt, over 80 cm er bra.

Originaleksosen på de fleste biler er som regel stor nok, det er som regel manifolden /grenrøret som er flaskehalsen.

 

Velox Motor selger grenrør som er tunet i bremsebenk. De har til G1, 2 og 3 (8v og 16v), VR6, G60 osv.

 

oki. har de en internettside el??? har funnet ett på http://www.awesome-gti.co.uk... det er det 3000 for men vet ikke hvordan det er jeg?? noen som veit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En webber 36/36 går det, disse finnes bla på Ford Sierra på 80 tallet. Du trenger å lage en annen overgang/ny flens. Skal selv bestille trimkam og kjøpe webber 36/36 gasser til min bil.

 

viss det hjelper så er det vel ikke noe å lure på da vel:) er det bare å gå på hoggern da å plukke av eller er disse som oftest allerede plukket av?? er ikke helt sikker men tror kameraten min har en slik en.. har en sierra delebil å snakket om en webber gasser en gang i tiden! skal høre med han i morgen jeg.. er det ikke litt kvassere kam på gti`en enn på din da? forslag på en god kam? kikket litt på de som er på eip-tuning.com men når en først skal bestille er det greit å være sikker på at det blir resultater av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss det hjelper så er det vel ikke noe å lure på da vel:) er det bare å gå på hoggern da å plukke av eller er disse som oftest allerede plukket av?? er ikke helt sikker men tror kameraten min har en slik en.. har en sierra delebil å snakket om en webber gasser en gang i tiden! skal høre med han i morgen jeg.. er det ikke litt kvassere kam på gti`en enn på din da? forslag på en god kam? kikket litt på de som er på eip-tuning.com men når en først skal bestille er det greit å være sikker på at det blir resultater av det..
Ja, har snakka med Quattro73 og han har kommet med MYE behjelpelig info ang dette omtrådet:) Du kan sende ham en PM så får du alt du trenger å vite! Jeg kjøper kam ifra http://www.veloxmotor.com og gasser fra huggern. Webbern står på en Sierra 2.0L f.eks. Eksempel på kam har du her :D

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med en raring på jobben i natt! sa han hadde hatt flere 8v gti`er.. veit ikke om han viste hva han prata om jeg men virket værtfall som om han hadde litt peil! mente at webber gassere ikke var no vits på min for der var det jo liksom "injektion" å han mente denne var nesten like bra som en webber 36/36.. å det var køddent å få den til å gå reint etterpå! var så lite forskjell at jeg nesten ikke merket det engang?? viste han hva han prata om eller? kan ikke akk si det frister å begynne å bytte det greiene der men SKAL ha golfen HEELT strøken så gjør det som må til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med en raring på jobben i natt! sa han hadde hatt flere 8v gti`er.. veit ikke om han viste hva han prata om jeg men virket værtfall som om han hadde litt peil! mente at webber gassere ikke var no vits på min for der var det jo liksom "injektion" å han mente denne var nesten like bra som en webber 36/36.. å det var køddent å få den til å gå reint etterpå! var så lite forskjell at jeg nesten ikke merket det engang?? viste han hva han prata om eller? kan ikke akk si det frister å begynne å bytte det greiene der men SKAL ha golfen HEELT strøken så gjør det som må til:)

 

 

Jeg kan ikke skjønne at du får mere effekt med å sette på forgasser istede for det vanlige systemet du har på gti men.. Vet om en som har gti 16v som har kasta ut alt og satt på 2 dobble 45mm webere og det er ikke snakk om stor effektøkning.. Og det er jo snakk om litt størrelse på de gasserne da.. Mest for show..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår