RS2-GTi Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 Tenkte jeg skulle gi dere alle et kjøpetips! Bor i Bodø og trenger meg en vinterbil siden Corraene er parkert for vintern. Fant en 1977 modell Opel Ascona 1.9 S i avisa, å dro å så på den. Har holdt den av til i morgen midt på dagen, men kommer til å si nei til den - rett å slett fordi jeg ikke er noen Opel entusiast. Kjøper meg heller en Golf GTi som en kompis har - har fullt opp med deler til de bilene så! Prisen på bilen var 6-7000 - gått frem til i sommer som nr 2 bil, men klarte ikke EU. Rust i stolinnfestningen, hjullager forann, striper på frontrute.. å ellers var det vel justering av nærlys ? Pluss et par enerfeil på blinklys å eksoslekkasje. Lekker litt olje fra toppen ned på girkassa (sikkert toppdelselpakningen) Mulig jeg har glemt noe, men ikke noe viktig! Ellers var bunnen av bagasjerommet rustet mye i bakkant. Ville ikke satt inn en kasse øl der nei ... et hull i kanalen på størrelse med et kronestykke. Litt rust under dørkmatta, tok den litt opp å skrapa, så ut som bare overflate. Så ingenting fra undersiden .... Ellers var bilen beige - var en 2 dørs seff. Har "rustfregner" .. dvs masse steinsprang med overflaterust. Gått 180.000 ... motor gått 100.000. En eier .. dvs faren til den som har den nå hadde den frem til han døde i 1991 så ovetok sønnen den å har hatt den til nå. Eieren er sikkert 45 år eller noe sånnt. Syntes det virker som et VELDIG bra objekt - og med tanke på rust så HATER jeg rust - vil spy med tanken - å vi er ganske forvent her oppe som ikke har salt på veiene - så det jeg syntes var mye rust er sikkert piece of cake for andre folk. I allefall etter mine opplevelser når jeg har hatt folk til å se på biler for meg sørpå. Send meg en pm i løped av 12 timer om noen vil ha den. Er uten skilt men 100% kjørbar. Som bilentusiast syntes jeg det er bedre om bilen handler hos en sjelevenn i stede for at en 18 åring kjøper den i bruker vinteren på å knuse den! Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Droppet bilen da siden ingen meldte interesse ... Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 17, 2005 Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 Bodø er laaangt nord.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2005 1000 kr å sende en bil til Oslo herifra .... Å kjøpe bil nordfra er normalt sett et mye bedre valg, sjokkert at folk ikke vet det. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 greit nok det at det er billigere og kanskje mer rustfrie biler, selv om akkurat denne virker ikke vert oppstyret, men da må en gjerne kjøpe bilen usett, og så må eiger engasjere seg i frakting å mye styr :) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 rart det der kor folk sørfra bæs over frakt å kor langt d e å hente ting som e et lite støkke unna.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 ja, merklig. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 1: Enig i at denne bilen kanskje ikke var verdt det - men så er definisjonen på rust ulik da .. min er ganske streng! Vet ikke helt hvordan tilgangen er på B Ascona så ... 2: Helt enig - koffer i fan kan ikke søringan reis nordover for å hent bil ???? Syke folk - plaga ikke mæ å må kjør 100 mil i ny doning :D Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 For å si det slik: Kanskje jeg er rar, men jeg kjører ikke tilsammen 200 mil om vintern med bilhenger, som forøvrig jeg ikke har lov til å drage, for å kjøpe en opprustet ascona b til noen 1000'lapper. Jeg kjøpte nylig en ascona som virker som den var mindre oppustet 1.5 mil her ifra til 5000, så da.. Og forøvrig ser jeg ikke på meg selv som søring akkurat. Men det er bra det du viser omsorg for en gammel stakkars ascona, rs2-gti. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Eller du kan ta fly oppover, sette på prøveskilt å kjøre hjem :P Slik som jeg ville gjort om jeg dro sørover for å hente bil :P For å forklare forskjellen - fant en Caddy 85 modell på Hamar. Ringte selgeren å han sa bilen stort sett var rustfri. Deretter ringte jeg en kjenning i VW Audi Club fra Elverum å ba han dra å se på bilen. Han ringte å sa at bilen var stort sett rustfri .. bra greie mente han også - tok noen bilder å sendte dem på mail. Og jeg fikk bakoversveis når jeg så bildene. Syntes bilen var en rustholk. Hele understellet bar preg av overflaterust og masse steinsprang med rust i osv. Og denne bilen var myyyye værre enn den asconaen jeg så på .... så alt er på definisjon. Bare seterusten som var annmerket på EU kontrollen. Fatter ikke at jeg gidder si dette, men kanskje for å opplyse folk sørfra ? Så kanskje vi begynner å få betalt for at vi vedlikeholder bilene bedre her oppe .. Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Update: Liker Ascona - har en kompis som er fanatisk - å mine to mest skremmende opplevelser har vært i en Ascona :P Ene er Tverlandet - Salstraumen på alt for få minutter, den andre er vinterføre å på tverra under en lastebil uten underkjøringshinder - altså bake under containeren :P Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 En kamerat handla en i tromsø med kun fregner på panseret (steinsprut m/rust) for 1000 kroner. og han har ikke peiling på ascona b, han skulle bare ha en bruksbil... Så det er fremdeles fullt mulig å gjøre kupp på bra eksemplar av disse bilene om man bare leter lenge nok. Det er verre med tålmodigheten... Og ikke let på nett, lokalaviser er tingen! (olga 78 år har nok ikke veldig peiling på internet vet dere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet November 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 En kamerat handla en i tromsø med kun fregner på panseret (steinsprut m/rust) for 1000 kroner. og han har ikke peiling på ascona b, han skulle bare ha en bruksbil... Så det er fremdeles fullt mulig å gjøre kupp på bra eksemplar av disse bilene om man bare leter lenge nok. Det er verre med tålmodigheten...Og ikke let på nett, lokalaviser er tingen! (olga 78 år har nok ikke veldig peiling på internet vet dere) Med vrakpant på 1500 spenn sier dette litt om selgeren ... Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg