Gå til innhold

Prosjekt A3 Sportback

Ranger emnet

Golf IV driver

Anbefalte innlegg

hei jeg og min mor skal kjøpe en audi a3 sportback 06 har vi tenkt .. men jeg har funnet ut det at dem selger jo bare de bilene i ferdig headunit som er montert der fra før av. har du fjernet den eller kjøpt uten eller hva?

men dempinga i dørene på audien er det gode eller klirrer det stort i dørene/utvendig når man står på litt med anlegget?

fint å vite før man kjøper bilen vøtt :P

stå på med prosjektet :) fin løsning i dørene med mindre elementer selv om ganske logisk hehe :)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei på deg..

Det satt original head-unit der fra før ja. Jeg har byttet ut den, og det var helt uproblematisk. Du kjøper en ramme, som koster ca. kr. 100,-. Bestilles hos din lokale audi-forhandler. Deretter er det bare å sette inn en ny 1-din head-unit i den nye "sprekken" :).

Dempingen i dørene orginalt er faktisk ganske god. Det klirrer, rasler ikke i det hele tatt i dørene eller noe annet sted på bilen. Her er alt veldig godt festet fra fabrikk.

Forøvrig er jeg knallfornøyd med bilen. Den har vært helt rå på vinterføre i vinter, og gledermeg bare sykt til sommern.

Hvis du skulle ha videre spm om stereo osv dersom dere kjøper bilen, er jeg selvfølgelig behjelpelig med å besvare dem!

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for bra svar :)

hørtes meget posetivt ut med ingen ulyder i dørene...så stygt med rasling i dørene når man spiller.

på kjøreskolen kjører jeg en audi a3 sportback s-line 2.0 liter tdi quattro. :D groom den.

hvis du lurte så har jeg litt erfaring med anlegg selv :) men det med bilsterio er noe nytt. enklere å få spl der pga gain i bagasjerom osv og tror sportbacken er knall gain i stemmer ikke det?

her er link av anlegget mitt hvis interese :D http://minhifi.no/titus41

kopier lim inn :) har vurdert focal frontsystem til bilen du har jo det selv og hva kan du si om focal:)? har ikke fått noe demo på det noe sted så er litt vanskelig å vite om det låter bra ell ikke. koster en del hvis man skal opp i de store frontene.

headunit ja det hørtes ganske greit ut det :) lett å få ut uten merker?

ps det med garanti. kan man ikke miste garantien på å bytte ting i dørene eller bare bytter i det hele tatt en skrue pga rust avtale ell noe? litt kjipt å miste garantien.

Mvh Andreas (titus)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ser du har erfaring med anlegg ja! Blir jo likevel noe litt annet i bil. SPL osv vil jeg nok tro blir bedre i en stasjonsvogn uansett ja, selv om ikke SPL er min "greie". Jeg har oppgradert anlegget i bilen fordi jeg liker SQ, altså mer kvalitet enn dB. Selv om det også er gøy da.. :) Focal er helt genialt. Har ikke noe negatvit å si om det merket i det hele tatt, og tviler egentlig på at det er så mange andre om har det heller. Som du sier blir det fort dyrt med focal ja, men det er jo også fordi det er bra. Kvalitet koster penger.

Du får ut den originale spillern hos din forhandler. Ingen merker, må bare ha nøkler som ikke følger med bilen.

Mulig det du sier med garantien stemmer. Jeg har vært innom Møller med bilen en gang etter instalasjonen, og eneste de bemerket var at siden jeg hadde byttet ut spillern fikk de opp feilmeldinger når de kjørte system-sjekk i bilen. Dette rettet de likevel opp med å tilføye til "hjernen" i bilen at spillern er byttet, og det skal ikke være noe problem videre. Regner ikke med at jeg mister garantien for å bytte høyttalere, da jeg har brukt de samme skruene som fulgte med :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Jeg skal nok ikke ha Focal-forsterkere! I førsteomgang hvertfall.. Hvis jeg skulle hatt det, ville jeg hatt en fem-kanaler. Femkanalern til Focal ville kostet meg nesten dobbelt så mye som den jeg nå har, og føler at ting ikke kan bli så veldig mye bedre nå egentlig. Tror nok ikke jeg ville merket en forksjell i forsterker, hvis jeg ikke hadde hatt mer high-end høyttalere heller.. Er så liten forskjell mellom forsterkere av denne kvaliteten uansett!

Menmen.. taim vill sjåv!! :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Har det skjedd noe mere med bilen og anlegget??

Mvh

Takk for interessen :) Siden sist har det ikke skjedd noe særlig nytt. Alt av utstyr er fremdeles det samme, bare innstillingene på forsterker osv som forandrer seg nå etterhvert som øret har blitt bedre trent.

Det er mulig det blir bytte av signalkabler snart. Foreløpig har jeg jo bare brukt noen billige signalkabler til omtrent 200 kroner stykk. Vurderer nå å bytte over på en firedobbel RCA fra Tsunami, som har en veiledene pris på nærmere 1900 kroner. Dette er selvfølgelig ikke hva jeg evt betaler for den.. Ville vært galskap i forhold til resten av utstyret :)

Menmen, vi får se..

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Lyden i frontsettet er helt enorm i forhold til prisen! Spiller utrolig godt og naturlig synes jeg. De fleste som har kjøpt dette settet er meget fornøyde, og det sier vel det meste!

Settet er alltid min første anbefaling dersom det passer inn i behovet til folk!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. har ikke gjort dette i min bil, så det har jeg ikke peiling på! Ganske uaktuelt for meg som fremdeles har garanti på bilen :) Kjedelig om jeg skulle gjøre noe feil nedi der..

Tror da egentlig ikke du trenger å bytte ledninger heller. Er nok fra fabrikk ganske robuste kabler du har med å gjøre!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
tusen takk for bra svar :)

) har vurdert focal frontsystem til bilen du har jo det selv og hva kan du si om focal:)? har ikke fått noe demo på det noe sted så er litt vanskelig å vite om det låter bra ell ikke. koster en del hvis man skal opp i de store frontene.

Ta deg en tur til Drammen, ved siden av CC ligger Soundpeople (fortknox) og de har en vegg full av focal+ andre merker, men der for du demo av focal :)

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider