Gå til innhold

Katta mi

Ranger emnet


VectraIsTheShit

Anbefalte innlegg

Når jeg ikke har på musikk i bilen som overdøver andre lyder høres det ut som det er en katt som ligger under clutch-pedalen. Hver gang jeg tråkker den inn vræler den som om jeg tråkker på et kattenek.. violin

Prøvde å smøre bare den fjæra på selve pedalen som er under dashbordet men den slutter ikke å hyle.. Det er ganske irriterende, spesielt når folk sitter på da må de jo bare le :hammer

Håper noen vet hvor jeg kan smøre eller noe i den dur for å drepe den jævla katta.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom ikke romlelyd, det er sånn pipete knirkelyd.. Høres ikke som om noe romler.

 

misforsto kanskje litt åssen dette skjedde jeg.. hehe

 

men da er det nok bare smurning som gjelder for å drive ut katta

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke helt det jeg mente. Spaken er fast i girkassen den, du skal ikke kunne "dytte" den fra inne i bilen. Det du skal se etter om er om den flytter på seg når du bremser og gasser.

 

Sett på håndbrekket på bilen, kjør med clutchen i 1. og i R. Se om girspaken din flytter seg da. Den skal ikke røre seg mye... (OBS!! Ikke kjør med brekket, men bare slik at tar løs og så stopper igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal normalt bevege seg litt når du gjør det på den måten. Du må i så fall se etter om den beveger seg unormalt mye, siden motor/girkasse har gummiforinger, og det vil alltid bli litt bevegelse.

Har jeg forstått deg rett hvis jeg tror lyden bare kommer i det du trør inn/slipper pedalen, og ikke mens pedalen er "inne"? I så fall er det noe bevegelig som er blitt "tørt". Prøv å lytt etter hvor det kommer fra mens en annen trør inn pedalen. Når du finner ut hvor det kommer fra er det bare å smøre opp. Helst bør du bruke olje da smøremiddel på boks ofte forsvinner raskere, og du får samme problem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal normalt bevege seg litt når du gjør det på den måten. Du må i så fall se etter om den beveger seg unormalt mye, siden motor/girkasse har gummiforinger, og det vil alltid bli litt bevegelse.

Har jeg forstått deg rett hvis jeg tror lyden bare kommer i det du trør inn/slipper pedalen, og ikke mens pedalen er "inne"? I så fall er det noe bevegelig som er blitt "tørt". Prøv å lytt etter hvor det kommer fra mens en annen trør inn pedalen. Når du finner ut hvor det kommer fra er det bare å smøre opp. Helst bør du bruke olje da smøremiddel på boks ofte forsvinner raskere, og du får samme problem igjen.

 

Det skal jeg jammen prøve. Takk

 

Har du sjekket om det ikke ligger en katt under gasspedalen?

 

Nei, jeg skal prøve å få sjekka det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår