Gå til innhold

HPfreak: volvo 243- volvo hearse

Ranger emnet


HPfreak

Anbefalte innlegg

  • Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Haha! Tenkte på det der med lista, men jeg funderte meg frem til at du har nok ikke bruk for den før tidligst til våren uansett, så da ville jeg ikke minne deg på den. :D

 

Nei, det må da være noen mekaniske verksteder eller bygdesmier nedi mot grensa der? :)

Ang vannavskiller lurer jeg fælt på det der selv. Vannavskillern kan og bør med fordel stå rett på uttaket fra kompressoren. Viktig å tømme selve tanken daglig også med dreneringsskruen i bånn. Men, så har jeg lyst på tåkesmører også mtp verktøy som krever smøring. Men det er jo fyfy mtp lakksprøyte. Og det er litt unødvendig å TO sett med slanger også synes jeg. Så skulle hatt en liten tåkesmører mellom slangen og muttertrekker, skralle og sag. Ikke lett det der. Du får fortelle litt om den nye redskapen når du får testet det litt. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg har ikke peil i det hele tatt. Bare betaler for det jeg skal ha og stoler på at jeg får d jeg betaler for ;) Men skal se om jeg får hentet meg alt av ting i morgen. Skal ut med vanen og hente akvarium og mer skrot i garasjen. Faktisk madrassen min så jeg slipper å sove på sofaen ;)

 

Så skal se hva det er for en kompressor jeg har stående. Den kosta 2 tusen tror jeg d var på tilbud for en stund siden. Er den crap kjøper jeg bare en ny og selger denne :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Hehe ikke skjedd mest på den. Driver å rydder plass til den i garasjen sånn at jeg får startet skikkelig. Prioritert å ordne huset mitt først men nå er d snart greit nok for i vinter så da skal jeg gå på bilen. Regner med jeg får startet til uka med den i garasjen og da skal jeg ta rusta på karosseriet først.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal d. Har fått inn akvariumet mitt bakerst i garasjen nå så i morgen skal jeg begynne å rydde ut resen av møkka jeg har der så skal jeg dytte inn bilen. Skal legge ut et bilde av den da den er inne. Så blir d hyppig med bilder etterhvert som jeg gjøre noe

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Fikk i dag svar på søknaden på ombyggingen. Her kommer det som står i det:

 

"Da dette kjøretøyet i utgangspunktet er ombygd ved at det er forlenget omfattes ikke dette av den generelle dokumentasjonen som Volvo har gitt for ombygginger. For godkjenning av dette kjøretøyet må det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøy fabrikant eller kompetent uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter ombyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenningene det kan bli utsatt for. (KTK kap 4 paragraf 4 pkt7)

 

Du ønsker å benytte sikkerhetsbelte systemet og setene fra 2001 Volvo S60, hvis dette er utstyrt med automatiske beltestrammere må det dokumenteres at disse kan benyttes når de ikke er tilkoblet systemet de er tiltenkt.

 

Ombyggingen av eksosanlegget til såkalt side-pipes kan aksepteres så fremt de er tilstrekkelig varme avskjermet og eksos utløpet er hensiktsmessig plassert. Det må fremlegges dokumentasjon på at bilen tilfredsstiller gjeldende krav for støy. (KTK kap 21 paragraf 21-1)

 

Ombygging av større hjulhus bak og GM 12 bolt bakaksel kan aksepteres så fremt ombyggingen er fagmessig utført, det benyttes de orginale Volvo bremsene eller bremser som kan dokumenteres. Sporvidde endring utover +/- 7,5 mm på hver side tillates ikke uten dokumentasjon (KTK kap 10 paragraf 10-1 pkt 6)

 

Kjøretøyet må veies etter ombyggingen, tillatte totalvekter på for/bak aksel kan ikke overskrides. Kjøretøyet må etter ombyggingen forevises om og oppbyggings gruppen for kontroll"

 

Da har jeg noe å henge fingrene i. Først få tak i hvem som bygde om disse bilene til likbil. Hva slags deler som ble brukt. Og om disse tåler da den effekten jeg har i motor samt vekt. Ambulanser bruker jo samme deler så skal jo ikke være problem.

 

Søkte ikke om seler til S60 men kan jo bruke de til 240 men bytte de sele festene på selve stolene. Null problem.

 

Side pipes ikke noe problem da det bare er slutt stykket som stikker ut rett før bak hjulene. Støyen skal gå. Får evnt la være å montere 2 stk 3" med engang. Ta det litt senere.

 

Vekta er heller ikke noe problem da bilen veide 1700 kg med alt driten baki. Veier nå ca 1400.

 

Bredere hjulhus tenkte jeg bare som for morro. Ikke noe jeg planlegger å gjøre så er ikke noe problem det heller.

 

MEN! Er det noen her som har tlf eller vet hvor jeg skal ringe for å finne ut hvem det er som bygde om disse bilene til likbil?

Eller en email adr eller side på nettet?

 

For må få noe dokumentasjon på delene som er brukt under ombyggingen til likbil.

 

Håper noen her kan hjelpe meg :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket lenge med en gammel figur på Volvo i dag. Og etter mye om og men har jeg fått et klart svar ifra dem: Siden dette er en spesiel bygd volvo fra dem vil dem ikke bli godkjent med annen motor enn hva som den ble levert med. Får ikke engang bytte til en B23 motor.

Pluss han kom med den typiske nisse uttalensen: Er det ikke bedre å ha en bil orginal da??

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye rydding av skrot i garasjen, snø på tomta har jeg endelig fått bilen inn i garasjen.

 

Måtte trekke og dytte med ene bilen. Ut og ratte likbilen. Og frem og tilbake i 3 timer alene så har man lov til å si seg frnøyd for i dag. Pluss jobbet i 11 timer utenom dette :)

 

Slik så det ut da jeg hadde fått bilen inn:

 

Bilde341.jpg

 

Bilde340.jpg

 

Om bilen er tørr i morgen skal jeg begynne å ta all lakk rusten.

Flere bilder da så klar :)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å ta rusta rundt omkring. Slenger ut noen bilder.

 

Her før jeg begynner:

Bilde343.jpg

 

Her har jeg pusset ned en del:

Bilde348.jpg

 

Og på med noe rust beskyttende greier. Kom i orange og svart boks. Husker ikke hva det heter:

Bilde353.jpg

 

Har også nå tatt andre siden og taket. Bare litt kriker og kroker så skal jeg begynne på d som er i motor rommet ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår