Gå til innhold

HPfreak: volvo 243- volvo hearse

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

Har fått igang det meste elektriske, men sliter med å skjønne helt dette opplegget med den oljetrykk saken. Fått en som ser ut som om d skal en vaier stikkende nedi. Skjønner ikke helt den. Legge ut bilder av den i morgen.

Starter er på, samt fått på rør til peilepinnen til motoren. Så i morgen skal jeg se om jeg skjønner hvordan jeg skal montere peilepinne saken til girkassa.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Oi er d noen som leser her? Hehe

Vel etter mye om og men med bolter, oljetrykks følere og andre diverse ting som var feil er nå alt sammen montert og klart. For et par dager siden skulle jeg starte den opp. Glemt å stramme til fordeleren og med en liten bensin lekasje fra pumpa på motoren, så ble det etter tenning ut av headersene på bensinen. Hvilket resulterte i en fin likten motor brann.

Men det var ikke noe alvorlig, så mer ille ut enn hva det var. Men måtte ordne tenningen igjen fra scratch. Ble ferdig med det i dag. For 10 min siden startet jeg motoren for første gang.

Og har noe mer å jobbe med. Motoren ville ikke stoppe da jeg skrudde av tenningen. Og det var en lyd som minnet meg litt om rådebank. Men motoren har stått leeeenge uten å bli fyrt opp på grums olje og ikke mye av d heller. Var tappet for å gjøre motoren lettere å sette inn. Sparer vel noen få kg på d bare men men.

Skal prøve mer i morgen for hadde glemt å lade opp batteriet så var bare en oppstart for jeg sleit med strømmen. Så i morgen om alt går bra og den lyden forsvinner skal jeg se om jeg får et lite klipp av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste likbiler har jo egentlig d men dem er jo i utgangspunktet amerikanske og ;)

Kjøpt mer olje og skikkelig verktøy for å feste oljefilteret, pluss en murbøtte jeg kan ha under i tilfelle det samme skjer igjen. Så håper på ny oppstart i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du har fått fyr på balja.. Detta blir gromt. Må for all del huske å få inn en film. Helst av god kvalitet.. ;)

Skal du overhale/modde motoren noe før du får prosjektet ferdig?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste likbiler har jo egentlig d men dem er jo i utgangspunktet amerikanske og ;)

*snip*

Så en splitter ny likbil i dag, en Chevrol...eeeh...nei det var vel Daewoo de het... :sick på lyden var det ingen V8, men en liten 4 syl diesel. :uhhmmwhat?:

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm ja men er jo ikke i utgangspunkt en amerikaner hehe.

Sliter med at oljen spruter ut av oljefilteret. Akkurat som om det ikke er skrudd skikkelig i. Stram med hendene sier alle. Men d hjalp ikke. Oljefilter tang og strammet enda mer, men ikke helt stramt. Det hjalp heller ikke. Så nå har jeg strammet enda mer men må lade opp batteriet før jeg prøver igjen i dag. Ellers holder motoren på oljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Enda en som leser", lest litt iblant i prosjektet ditt, og leste hele tråden for noen dager siden (ja, jeg er sykemeldt for tiden, vært det i hele år, begynner å bli gal, tror jeg snart har lest alle trådene på forumet her)..

Så nå var det på tide å skrive noe her.. Heftig bil, er en slags blanding av de to volvoene jeg har :p.... (ikke motormessig, men har 242 og 245)

Lenke til kommentar
Del på andre sider