Gå til innhold

HPfreak: volvo 243- volvo hearse

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

"Enda en som leser", lest litt iblant i prosjektet ditt, og leste hele tråden for noen dager siden (ja, jeg er sykemeldt for tiden, vært det i hele år, begynner å bli gal, tror jeg snart har lest alle trådene på forumet her)..

Så nå var det på tide å skrive noe her.. Heftig bil, er en slags blanding av de to volvoene jeg har :p.... (ikke motormessig, men har 242 og 245)

Så du har en evnt 242 med v8 eller en 245 med v8 hehe

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så nå var det på tide å skrive noe her.. Heftig bil, er en slags blanding av de to volvoene jeg har :p.... (ikke motormessig, men har 242 og 245)

Endret posten min rett etterpå .. Mente utseendemessig.. Har faktisk ikke en eneste v8'er i nærheten nå, kun flere firere.. Du har jo en forlenget 245 med 2 dører så :p..

Har du 242 dører på din du og? Noe bilde av den et sted her inne?

Så nei, jeg har nok kun 1 stk 1982 242, og 1 stk 1989 245...

Vet jeg er dårlig til å forklare meg, og jeg vet at jeg heller burde sove istedenfor å skrive elendige innlegg overalt.. Me so sorry :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første film klipp! ! ! ! ! ! !

Her har jeg endelig fått tettet olje mysteriet. Motoren starter, går pent og reagerer fint. Men har fortsatt problemet med at den ikke vil stoppe. Så på slutten ser dere at jeg napper pluggledningene for å få stoppet den. Denne gangen hjalp d ikke med å nappe av pluss kabelen som d ellers pleier.

OG JA JEG VET DET SER JÆVLIG ROTETE UT I MOTORROMMET!!!!!! Har bare satt det sammen for å se om motoren var i orden. Skal bruke tid fremover og rydde opp skikkelig. Så ikke klag enda hehe

Her er den. Kos dere og sleng gjerne på med kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessboy.. endelig fyrte saken ja.. Var det filteret som var årsaken til oljelekken?

Hvorfor får du ikke stoppa motoren forresten? :b

Må få inn noen flere bilder av bilen i sin helhet å da vel? :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja filteret var pikk. Så ikke kjøp fra torshov til V8. Den gummi pakningen på dems ligger 0,5 cm for nærme midten. Fikk tak i et i dag og smokk så null lekasje.

Ingen aning hvorfor ikke motoren stopper etterpå. En mener det er jordings feil et sted. Mest trolig i tenningslåsen. Skal gå over jordings punktene til motoren i morgen. Samt til starter og dynamo. Bare for å være sikker.

Nå videre blir d å ta resten av rusta. Er litt smått her og der. Bytte bremser, dempere, fjører og ordne innvendig. Skal rydde opp motorrommet enda bedre og så klart. Pluss at neste uke drar jeg og bygger om mellom akslingen sån nat jeg snart kan bevege meg fremover. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å prøve å legge opp ny ledning fra tenninga og til coilen..

Den likvogna der var rå.. :D gått mye.. 250-300k.. :p Har vel blitt fraktet noen lik i den ja.. Der har du jo ihvertfall delebil.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider