Gå til innhold

HPfreak: volvo 243- volvo hearse

Ranger emnet

HPfreak

Anbefalte innlegg

Kunne blitt ferdig med venstre side i dag men har ikke store nok rør klemmer. Får se om jeg rekker butikken i morgen.

Hei

Er spent på å se noen bilder fra dette, når det blir ferdig.

Har sett litt på dette i vinter jeg også.

Må nok ta fatt på litt rustsveising i sommer, dersom jeg skulle få tid og hadde tenkt å få lagt opp eksosen ordentlig samtidig.

Lurte også på å ta eksosen ut forran bakdekkene.

Bilen er en 76 242, med chevy 350.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare husk at om du skal ha d godkjent med eksosen ut før bakhjulene kan d ikke være dører eller vinduer som kan åpnes innen 30 cm fra eksos utløpet. Om du da måler fra eksosen og 30 cm mot døra kan da ikke vinduet over dette åpnes pga eksosen da kan komme inn i kupeen. Om du skjønnte hva jeg mente :P

Men de klemmene jeg handlet i går var faktisk for store så skal bytte på mandagen :P

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at om du skal ha d godkjent med eksosen ut før bakhjulene kan d ikke være dører eller vinduer som kan åpnes innen 30 cm fra eksos utløpet. Om du da måler fra eksosen og 30 cm mot døra kan da ikke vinduet over dette åpnes pga eksosen da kan komme inn i kupeen. Om du skjønnte hva jeg mente :P

Men de klemmene jeg handlet i går var faktisk for store så skal bytte på mandagen :P

Slik jeg har skjønt det ja. Passer da greit at vinduene bak i min ikke kan åpnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg ordnet peilepinnen til motoren, påfyllingsrøret til girkassa, pusset litt rust på gulvet på innsiden av bilen og behandlet det pluss lakkert og hengt opp eksosen på begge sider.

I morgen skal jeg ordne videre på innsiden og montere stolene.

Pluss pusse rust på den andre volvoen som skal selges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Etter 4,5 liter automat olje ble det bevegelse men da var d så sent at jeg trillet bilen inn igjen. Har naboer på andre siden av åkeren som sikkert ikke setter pris på lyden :P

Pluss at jeg mest trolig må forandre på eksosen. Ca 1 cm klarering til bakken hehe. Stått på bukker hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 4,5 liter automat olje ble det bevegelse men da var d så sent at jeg trillet bilen inn igjen. Har naboer på andre siden av åkeren som sikkert ikke setter pris på lyden :P

Pluss at jeg mest trolig må forandre på eksosen. Ca 1 cm klarering til bakken hehe. Stått på bukker hele tiden :P

Hehe, slik kan det gå.

Er intressert i bilder av dette, når du kommer så langt.

Skal gjøre det samme i løpet av vinteren, greit å se hvordan andre har gjort det.

Har pellet ifra hverandre en motor nå, Skal bytte lager, stempelringer å gå over den, samt bygge den om til tpi, med ms2 og edis. SBC 327. Tror denne gjør seg bedre med TPI enn 350'n.

Har ett lite håp om at dette skal skje i løpet av vinteren.

Så som sagt, alle hjelpende bilder er hjertelig velkommen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Nja kommet så langt med biltilsynet at jeg kan få lov til å godkjenne den. Så venter jeg på at en som kan sveise skal bytte bak skjermen og kanalen så den blir rustfri. Ellers har d ikke skjedd mest. Ble ferdig med eksosen på hver sin side men dette ble så stort at jeg må bytte d til noe mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider