Gå til innhold

HPfreak: volvo 243- volvo hearse

Ranger emnet


HPfreak

Anbefalte innlegg

  • Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest gjennom tråden din over tid, så mulig noe av dette er besvart for lenge siden ;)

 

Har du noe budsjett på motorbytte?

Lager du motorfester selv?

Godkjenner du bilen med den motoren som skal stå i bilen?

Det var vel du som hadde godkjent den andre bilen med Lesjöfors, det er helt vanlige Lesjö, sant? Litt rart med tanke på at de krever dieselfjærer.. Vet du om det er vanlig prosedyre?

 

Har en drøm om V8lvo, og no når eg ikkje har lappen og holder på å dø av kjedsomhet har eg lyst å få satt en sånn i en 240.. Keep on med inspirasjonen!

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom tråden din over tid, så mulig noe av dette er besvart for lenge siden ;)

 

Har du noe budsjett på motorbytte?

Lager du motorfester selv?

Godkjenner du bilen med den motoren som skal stå i bilen?

Det var vel du som hadde godkjent den andre bilen med Lesjöfors, det er helt vanlige Lesjö, sant? Litt rart med tanke på at de krever dieselfjærer.. Vet du om det er vanlig prosedyre?

 

Har en drøm om V8lvo, og no når eg ikkje har lappen og holder på å dø av kjedsomhet har eg lyst å få satt en sånn i en 240.. Keep on med inspirasjonen!

 

 

Har ikke noe budsjett på motorbyttingen egentlig. Det skal nedi og ferdig med det hehe. Men kan hende det blir noe vassere etterhvert. Skal bare ha bilen på veien så jeg får kost meg litt med den.

 

Motorfestene fulgte med motoren.

 

Nå har volvo trukket tilbake godkjenningen for å ha V8 i 240 har jeg hørt så å få det i papirene kan jeg vel egentlig bare drite i! Får se hvordan jeg løser det men skal iallefall få den eu godkjent.

 

Lesjø har faktisk fjører som er helt like de diesel fjørene så jeg fikk kopi av det som jeg har liggende. Så dem skal tåle vekten selv om det ikke veier så tungt som det ville gjort med en automat.

 

Hvis du drømmer om V8 240 kan du kjøpe den andre min. Litt sveising i gulvet så er den klar ;)

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig alltid hatt litt planer/fantasier om en slik bil. Tenkte da på skamsenking med fete hjul og med ett digert beist av en V8 - twinturbo montert baki som var synlig gjennom siderutene, det hadde vært noe det! :D

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe budsjett på motorbyttingen egentlig. Det skal nedi og ferdig med det hehe. Men kan hende det blir noe vassere etterhvert. Skal bare ha bilen på veien så jeg får kost meg litt med den.

 

Motorfestene fulgte med motoren.

 

Nå har volvo trukket tilbake godkjenningen for å ha V8 i 240 har jeg hørt så å få det i papirene kan jeg vel egentlig bare drite i! Får se hvordan jeg løser det men skal iallefall få den eu godkjent.

 

Lesjø har faktisk fjører som er helt like de diesel fjørene så jeg fikk kopi av det som jeg har liggende. Så dem skal tåle vekten selv om det ikke veier så tungt som det ville gjort med en automat.

 

Hvis du drømmer om V8 240 kan du kjøpe den andre min. Litt sveising i gulvet så er den klar ;)

Kan ikkje sveise ;) Og eg kan ikkje bytte motor, men ser for meg at det er lettere å prøve&feile med å sette i en annen motor enn å legge stygge sveiselarver på et ellers fint karross..

 

Har noen fått bekreftet det med at Volvo har trukket godkjenningen? Tviler litt på det egentlig, er jo snakk om ombygginger som har blitt gjennomført i årevis!

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje sveise ;) Og eg kan ikkje bytte motor, men ser for meg at det er lettere å prøve&feile med å sette i en annen motor enn å legge stygge sveiselarver på et ellers fint karross..

 

Har noen fått bekreftet det med at Volvo har trukket godkjenningen? Tviler litt på det egentlig, er jo snakk om ombygginger som har blitt gjennomført i årevis!

 

 

Blir nok bare å skaffe nytt gulv og la noen få sveise det. Men koster da litt men det får nesten gå.

 

Har ikke hørt noe bekreftelser på at dem har trukket tilbake godkjenningene men skal sende inn en søknad nå på Likbilen så får vi se hva som skjer.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår