bj0nn Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 har alltid lurt på hva som må til for å få godkjent en 240\740 med turbomotor. Noen som kan fortelle meg? Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet November 16, 2005 Rapporter Share Skrevet November 16, 2005 hvis du bruker søk funksjonen, så finnes det ca 100+ om dette fra før.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Kommer nettopp fra biltilsynet Oslo med godkjent B230FT-motor i 242, og det gikk veldig smertefritt. Eneste jeg hadde med meg var papiret fra Volvo som sier max 220 hk med skivebrems og en Volvo-håndbok som sier at B230FT yter 165 hk. På kamreimdekselet satt fortsatt merkelappen med motortypen. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 snakka med far til en kompis av meg om dette for et par dager siden (han jobber på biltilsynet i oslo med godkjenning av ombygging) eneste jeg trengte gjøre var og ta med bremsepapirer på motoren, resten skulle ligge på en database så dem bare slo det opp... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 hmh ikke "vanlig" at folk må gi med bremsepapirer så fremt motoren er i så noenlunde orginal tilstand..selv om jeg synes det er rart at ikke alle burde vise.. det er ihvertfal mine erfaringer, ikke at jeg har godkjendt motorbytte selv da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 snakka med far til en kompis av meg om dette for et par dager siden (han jobber på biltilsynet i oslo med godkjenning av ombygging) eneste jeg trengte gjøre var og ta med bremsepapirer på motoren, resten skulle ligge på en database så dem bare slo det opp... Nope. Behøver ikke bremsepapirer. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Skaff deg dokumentasjon på effekt på den motor som du har montert fra Volvo Norge. Viktig er det at du faktisk kan vise at det er den motor som er montert. Der er eit serie nr helt fremme og heilt oppe på blokken på innsug siden + der står et merke på plast deksel, de merkene må være der.. Du kan bli spurt om du kan vise om det faktisk er den motor som volvoNorge har gitt dokumentasjon på er montert, og ikke en annen.. det er du som må vise og legge fram all dokumentasjon!! En annen ting de er nøye med å sjekke, er om turbo er montert på volvo gren og at turbo er fysisk lik Volvo original i størrelse. Hvis her er et avik så må du sjøl legge fram dokumentasjon på effekt, Dvs du må bremse motor.. Om der er montert trykk forgasser eller autronik eller om der er Volvo original sprut så er det størrelse på turbo og gren de Henger seg opp i …og du må bremse motor. Eg måtte i tillegg få papir fra JT at de hadde støytestet 3” etter en ISO standard.. MVH :thumb Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Nope. Behøver ikke bremsepapirer. det gjorde saken litt lettere for min del i hvertfll, for ellers måtte jeg ha dokumentasjon på motor og så måtte volvo bekrefte at det var den motoren... så jeg tror det er litt lettere og bremseparpirer jeg... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 20, 2005 Rapporter Share Skrevet November 20, 2005 Skriv en søknad til BT først om hva du har tenkt til å gjøre. Får du godkjent på søknaden, så er resten plankekjøring :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 21, 2005 Rapporter Share Skrevet November 21, 2005 jeg har bare snakka med han som skal godkjenne bilen jeg.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Prata med noen på biltilsynet om akkurat det samme. Har ft motor i 242 som jeg snart skal godkjenne. Fikk ikkeno vettuge svar på hva jeg skal ha av papirer. Jeg trenger vel bare dokumentere at det er en ft motor og henvise til kodene de har i data basen sin. Men, overskrider ikke ft motoren antall Nm det er lov å ha i 240 uten ventilerte skiver?? Isåfall tror jeg at jeg må skaffe et klistremerke der det står B230FK så slipper jeg bytte skiver.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 22, 2005 Rapporter Share Skrevet November 22, 2005 Hei. Trur jaggu eg hadde oppgradert bremsene ja .. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Men da må jeg vel bytte kaliperne og mye annet? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Men da må jeg vel bytte kaliperne og mye annet? hele fjørbeinet vel, får også større spindler da... det er jo også en fordel.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Ja, du må bytte kaliperne og selfølgelig skivene.. Men der er vel en bilopphugger i nærheten??? prøv å få de for 300-400kr Men da må de være bra.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.