ss242 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Få lånt deg et kamreimdeksel som det står 230ET på, og ta med papirer til den motoren. Burde funke greit det, er vel ikke akkurat 400hk vi snakker om her. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 hvor var det vi fikk sånne papirer? og det nummeret som skal stå på kamreimdekselet? er det f.eks 760 som det står på mitt? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 fikk godkjent b230et med hybrid turbo på og haltech pluss div snacks på bt i mysen med gamle øsa.da var det 300hk i den! de sa ingenting på noe effekt eller noe.før dette hadde jeg sent brev til volvo personbiler norge ang godkj. eneste de kommenterte var at motorommet så veldig pent og rent ut men nye motorn blir det bremsepapirer på fra feks rulla til affen. så de godkjenner den motorn som står i 242n nå med stor turbo og rustfritt grenrør osv,men det har faktisk ikke no og si hvor stor turbo du har pga effekten får ikke overskride 220hk!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 hvor var det vi fikk sånne papirer?og det nummeret som skal stå på kamreimdekselet? er det f.eks 760 som det står på mitt? BT i Mysen har vel aldri sett en original Volvomotor :roll: Det er jo link til papirene tidl. i denne tråden! Og biltilsynet sitter selv på motoroversikten for Volvo kontra effekt. Motortype skal stå på kamdekselet; en hvit klistrelapp med strekkoder og f.eks B230FT, B230A etc; 760 er en volvo-motorkode, men jeg vet ikke om det holder på BT. Klistrelappen er ofte borte på eldre motorer; da må man lese nummeret på motoren som også er beskrevet i denne tråden. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 det er ikke noe stort problem om man ikke finner koden da, en effektmåling koster ikke mer enn 5-600kr på naf da... så det ordner seg nok ;) Sjekk helt fremme og helt oppe på innsugsiden på blokka,(rett under toppakning) bruk lykt vanskelig å sjå..Der skal være eit serie NR Som sikkert starter med B23ET+en rekke med tall . Det er godt nok for Biltilsyn. F innsuget er det samme som på B23Et Turboen er lik , og gren er Volvo original.. Ring Volvo Norge å få en dokumentasjon på effekt på 84mod B23ET. Hvis du kjører med JT kan det være lurt å få en skriftelig dukumentasjon på at de er utført støy test etter en ISO standard fra JT.. Gå til denne adressen og print ut papir og ta de med til BT!! http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/96F8CA78-D8E7-486B-A95F-53F60B0F3E2B/144038/NOR_MicrosoftWordSamletgodkjenteombyggingermedkode.pdf GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 240/260 YV1-D 242, 244, 245, 264, 265: Kode YV1 D1 - Motoreffekt: Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 240/260 er 200 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Monteres det ventilerte skivebremser foran, kan det benyttes effekter opp til 220 hk DIN (28 kpm). Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 det er ikke noe stort problem om man ikke finner koden da, en effektmåling koster ikke mer enn 5-600kr på naf da... så det ordner seg nok ;) koster nok mer 1300kr.. reglene er enkle: ventilerte skiver -> 220hk og 280nm samme fan om du har v12 med quadturbo eller en v2 med compressor. det som teller, er vekt og effekt! (du har ikke lov å overskride foraksellast). videre, må dekkene tilsvare bilens teoretiske topphastighet. de vil også se på om det er skikkelig utført. jeg ville dog sendt søknad og begrunnet hvordan du skal overholde reglene, samt spesifisert. så får du tilbake godkjennelse og de ber deg vise bilen. vips! godkjent! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 koster nok mer 1300kr.. reglene er enkle: ventilerte skiver -> 220hk og 280nm samme fan om du har v12 med quadturbo eller en v2 med compressor. det som teller, er vekt og effekt! (du har ikke lov å overskride foraksellast). videre, må dekkene tilsvare bilens teoretiske topphastighet. de vil også se på om det er skikkelig utført. jeg ville dog sendt søknad og begrunnet hvordan du skal overholde reglene, samt spesifisert. så får du tilbake godkjennelse og de ber deg vise bilen. vips! godkjent! jeg har da godkjent biler før og veit hva jeg skal gjøre.. søknad er sendt så det er ikke noe problem, 1300? hvor har du det i fra? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 hva med opel omegan til rats som har v8 på 8-900hk og store gode bremser! den er godkjent på bt i mysen? hvorfor kan ikke vi gjøre det samme på 240? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 26, 2005 Rapporter Share Skrevet November 26, 2005 Sendte en mail til biltilsynet der jeg skrev hvilke papirer jeg hadde og om jeg trengte mer. Da skreiv jeg at jeg hadde skaffet dokumentasjon på motoreffekt, samt jeg refererte til koden for godkjenning av motorbytte( limte også inn teksten så de slapp å se etter det). Og jeg sa jeg hadde tüv på senkesettet. Jeg fikk en mail tilbake der sto det at jeg hadde nesten alle papirene jeg trengte og det skulle være i orden. Jeg manglet kvittering på motoren!!? Og 4 hjulskontroll etter montering av senkesett. Kvittering på motoren, har noen andre her behøvd det?? Jeg kjøpte min på JB men veit a faen hvor kvitteringa er. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet November 27, 2005 Rapporter Share Skrevet November 27, 2005 Sendte en mail til biltilsynet der jeg skrev hvilke papirer jeg hadde og om jeg trengte mer. Da skreiv jeg at jeg hadde skaffet dokumentasjon på motoreffekt, samt jeg refererte til koden for godkjenning av motorbytte( limte også inn teksten så de slapp å se etter det). Og jeg sa jeg hadde tüv på senkesettet. Jeg fikk en mail tilbake der sto det at jeg hadde nesten alle papirene jeg trengte og det skulle være i orden. Jeg manglet kvittering på motoren!!? Og 4 hjulskontroll etter montering av senkesett. Kvittering på motoren, har noen andre her behøvd det?? Jeg kjøpte min på JB men veit a faen hvor kvitteringa er. vel.. du skal få noe ala dette: min godkjenning for b6304, senkesett, etc. i volvo 242 Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.