wunderbaum Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 Men da må jeg jo også finne en bil med ventilerte skiver på huggern... Er vel ikke hver dag man kommer over det. Hvilke modeler hadde ventilerte skiver? Turbo, GLT? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 23, 2005 Rapporter Share Skrevet November 23, 2005 er flere av de med ventilerte skiver på stokkstad hvertfall, er på jakt etter det samme selv, men han jeg kjenner som jobber der nede var ute, så det ble ikke no denna gangen... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 ehh.. er ventilerte skiver på alle 240 er etter 81 ellerno. og ventilerte og ikke ventilerte skiver går om hverandre. du bytter kun caliper og skiver/klosser. alt annet er likt. solide skiver er OVERHODET ikke egna til 200 hester. latterlig at det er lov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 solide skiver er OVERHODET ikke egna til 200 hester. latterlig at det er lov. joda, det går fint det... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 er det ikke større spindler på de med ventilerte skiver da? det er jo verdt og bytte da i tilfelle! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Skulle noen trenge nyere fjærbein med ventilerte så har jeg liggende;) Fra en 92mod. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 noen som har skrivd søknad anngående og få godkjent turbo motor? veit ikke helt hvordan jeg skal formulere meg og hva jeg må ha med og sånn i en eventuell søknad.. så om noen kunne lagt ut en kopi eller noe av en sånn søknad dem har brukt veille jeg satt stor pris på det :) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 noen som har skrivd søknad anngående og få godkjent turbo motor? veit ikke helt hvordan jeg skal formulere meg og hva jeg må ha med og sånn i en eventuell søknad.. så om noen kunne lagt ut en kopi eller noe av en sånn søknad dem har brukt veille jeg satt stor pris på det :) JEG Å!!! cheers cheers cheers Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Beskriv i nøye hva du SKAL gjøre, ikke noe nøling. Og få dem til å tro att du legger stor vekt på sikkerhet og kvalitet på det du gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 noen som har skrivd søknad anngående og få godkjent turbo motor? veit ikke helt hvordan jeg skal formulere meg og hva jeg må ha med og sånn i en eventuell søknad.. så om noen kunne lagt ut en kopi eller noe av en sånn søknad dem har brukt veille jeg satt stor pris på det :) Ikke gjør det så komplisert da folkens, men LES hva jeg skriver: Eneste jeg hadde med meg var papiret fra Volvo som sier max 220 hk med skivebrems og en Volvo-håndbok som sier at B230FT yter 165 hk. På kamreimdekselet satt fortsatt merkelappen med motortypen. Dersom ikke det finnes typebetegnelse på kamdekselet er det sikkert et motornummer å henvise til. Hade Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Ja, skal du holde deg innenfor sette så er det ikke værre. Men jeg snakker om hvis du skal gå utover det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Trenger jeg bytte fjærbein hvis jeg skal bytte til ventilerte skiver eller ikke?? Hvis jeg ikke trenger å bytte det skal jeg prøve å finne calipere. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 Ikke gjør det så komplisert da folkens, men LES hva jeg skriver: Eneste jeg hadde med meg var papiret fra Volvo som sier max 220 hk med skivebrems og en Volvo-håndbok som sier at B230FT yter 165 hk. På kamreimdekselet satt fortsatt merkelappen med motortypen. Dersom ikke det finnes typebetegnelse på kamdekselet er det sikkert et motornummer å henvise til. Hade hvor er merkelappen min a? blokka mi er b23 turbo toppen er en 531 av ukjent opprinelse, innsug fra f motor innsprut fra b230et og en t3 som satt orginalt på en b21et, så det er en grei hybrid.. er ikke bare o ghekte på en merkelapp der da... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 ehh.. er ventilerte skiver på alle 240 er etter 81 ellerno. og ventilerte og ikke ventilerte skiver går om hverandre. du bytter kun caliper og skiver/klosser. alt annet er likt. solide skiver er OVERHODET ikke egna til 200 hester. latterlig at det er lov. Det kanke være helt rektig.. Min '83 har ikke ventilerte skiver foran... Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 24, 2005 Rapporter Share Skrevet November 24, 2005 hvor er merkelappen min a? blokka mi er b23 turbo toppen er en 531 av ukjent opprinelse, innsug fra f motor innsprut fra b230et og en t3 som satt orginalt på en b21et, så det er en grei hybrid.. er ikke bare o ghekte på en merkelapp der da... Sjekk helt fremme og helt oppe på innsugsiden på blokka,(rett under toppakning) bruk lykt vanskelig å sjå.. Der skal være eit serie NR Som sikkert starter med B23ET+en rekke med tall . Det er godt nok for Biltilsyn. F innsuget er det samme som på B23Et Turboen er lik , og gren er Volvo original.. Ring Volvo Norge å få en dokumentasjon på effekt på 84mod B23ET. Hvis du kjører med JT kan det være lurt å få en skriftelig dukumentasjon på at de er utført støy test etter en ISO standard fra JT.. Gå til denne adressen og print ut papir og ta de med til BT!! http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/96F8CA78-D8E7-486B-A95F-53F60B0F3E2B/144038/NOR_MicrosoftWordSamletgodkjenteombyggingermedkode.pdf GODKJENTE OMBYGGINGER/ENDRINGER, VOLVO 240/260 YV1-D 242, 244, 245, 264, 265: Kode YV1 D1 - Motoreffekt: Maksimalt tillatt motoreffekt for Volvo 240/260 er 200 hk DIN (maks dreiemoment 22 kpm DIN) uten at det er nødvendig med endringer i chassiset. Monteres det ventilerte skivebremser foran, kan det benyttes effekter opp til 220 hk DIN (28 kpm). Det godkjennes montert alternative Volvo bensinmotorer såfremt ovennevnte data er oppfylt. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.