Gå til innhold

E30 som vinterbil

Ranger emnet

M 4-life

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 0 problemer med min e30, og jeg har en skikkelig bakke jeg må opp hver dag. hadde en 30 kilos blyrull i bagasjen, og det funka fint. kom fram overalt. Etter mine erfaringer er ryktet om at e30 er dårlig på vinteren rent snikksnakk. Lykke til.

Har aldri hatt noe problem med å komme meg frem med e30'ene jeg har hatt, men når en har litt hastighet på bilen så er den jævla ustabil i forhold til de andre bilene jeg har kjørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrtx sier: "E30 har delt bakaksling, hva skjer med cambern når du lemper 100sand over hjulene? jo du får større minus-camber og logisk mindre kontaktflate mellom dekk og kjøreunderlag."

Ok, men hva betyr dette. At vekten bør plasseres i midten?

Og ja: dekk er alfa omega, jo nyere dekk, desto mykere gummiblanding. Q merkede dekk.

Og lufttrykk; ja dette har mye å si. Normalt er vel 30 pund med sommerdekk men du kan fint slippe ut noen pund når du får på vinterdekkene.

Bodde på Torshov og på Grünerløkka og ble ganske lei av å aldri komme ut fra parkeringsplassen langs fortauet grunnet snømåking.

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSssss... Det er dekk og kunsten å holde de rene som er trikset på E30. Har ikkje hatt problemer av nevneverdig sort på vinter med E30, de 4 vinterene eg har kjørt 318i, 320i og 324td. Aldri hatt en sandsekk baki. Heller en flaske avfetting. Når det er en bakke du ikke kommer deg opp, avfetter du dekkene, for eg kan nesten garantere deg at du har polert de når du var ute og lekte deg tidligere på dagen, eller når du i forbannelsen ga full pedal når du stoppet i bakken du ikke kom deg opp... Fremkommelighet på vinter er 80% sjåfør. Det er eg overbevist om..........

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider