beemern Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 100 % riktig som vrtx sier.. det meste som har noe og si er nok dekkene.. smale dekk og myk gummi er nok tingen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sin Skrevet November 18, 2005 Rapporter Share Skrevet November 18, 2005 Jeg hadde 0 problemer med min e30, og jeg har en skikkelig bakke jeg må opp hver dag. hadde en 30 kilos blyrull i bagasjen, og det funka fint. kom fram overalt. Etter mine erfaringer er ryktet om at e30 er dårlig på vinteren rent snikksnakk. Lykke til. Har aldri hatt noe problem med å komme meg frem med e30'ene jeg har hatt, men når en har litt hastighet på bilen så er den jævla ustabil i forhold til de andre bilene jeg har kjørt! Siter '90 Golf 2 1.8 Sport '89 BMW 325i e30 [solgt] '86 BMW 325i e30 [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilmegleren Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 Vrtx sier: "E30 har delt bakaksling, hva skjer med cambern når du lemper 100sand over hjulene? jo du får større minus-camber og logisk mindre kontaktflate mellom dekk og kjøreunderlag." Ok, men hva betyr dette. At vekten bør plasseres i midten? Og ja: dekk er alfa omega, jo nyere dekk, desto mykere gummiblanding. Q merkede dekk. Og lufttrykk; ja dette har mye å si. Normalt er vel 30 pund med sommerdekk men du kan fint slippe ut noen pund når du får på vinterdekkene. Bodde på Torshov og på Grünerløkka og ble ganske lei av å aldri komme ut fra parkeringsplassen langs fortauet grunnet snømåking. God helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 19, 2005 Rapporter Share Skrevet November 19, 2005 PSssss... Det er dekk og kunsten å holde de rene som er trikset på E30. Har ikkje hatt problemer av nevneverdig sort på vinter med E30, de 4 vinterene eg har kjørt 318i, 320i og 324td. Aldri hatt en sandsekk baki. Heller en flaske avfetting. Når det er en bakke du ikke kommer deg opp, avfetter du dekkene, for eg kan nesten garantere deg at du har polert de når du var ute og lekte deg tidligere på dagen, eller når du i forbannelsen ga full pedal når du stoppet i bakken du ikke kom deg opp... Fremkommelighet på vinter er 80% sjåfør. Det er eg overbevist om.......... Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg